موضوعات داغ

شارژر سرطان زا؛ مشکل تازه فولکس واگن برای عرضه خودروهای برقی

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول
پس از مشکلات پیرامون بحران آلایندگی شرکت خودروسازی فولکس واگن از برنامه و طرح های جدید خود پرده برداری کرد. برنامه تدریجی این شرکت، تولید تمامی خودروها به صورت الکتریکی و برقی است.
البته این طرح در حرف بسیار فوق العاده به نظر میرسد. حفظ شهرت کمپانی و در عین حال آمادگی برای آینده و نجات زمین ! اما متاسفانه گویا قرار نیست مشکلات شرکت فولکس واگن را حتی برای مدتی به حال خود رها کنند. ممکن است از اداره کل حمل و نقل فدرال آلمان (KBA) حکمی صادر شود و شرکت فولکس واگن را مجبور به فراخوان 124 هزار خودرو برقی و هیبریدی خود گرداند.
بر اساس مجله خبری Wirtschaftswoche در آلمان، شرکت فولکس واگن، همانند دو شرکت آئودی و پورشه، از فلزی سرطان زا در سیستم شارژ خودروهای الکتریکی خود استفاده کرده است.
سخنگوی فولکس واگن زمان انتشار این خبر در گفتگو با سایت موتور1 گفت : «ما موقتا امکان سفارش Golf GTE را متوقف کرده ایم. تعداد بالای سفارشات سال گذشته و امسال شامل خودروهای الکتریکی زیادی بوده و این مقدار سفارشات سبب پر شدن ظرفیت تولید در کارخانه ما شده است. ساخت تمامی سفارشات اخیر ماه ها زمان میخواهد.»
در شارژر این خودرو ها از 0.008 گرم فلز کادمیوم استفاده میشود که فلزی سرطان زا بوده. البته این فلز به خوبی عایق بندی شده و به طور مستقیم خطری برای انسان ایجاد نمیکند. با این حال پس از غیر قابل استفاده شدن خودروها میتواند تاثیرات مخربی برای محیط زیست داشته باشد.
هرچند خبر فراخوان هنوز به صورت رسمی تایید نشده اما تولید خودروهای الکتریکی و هیبریدی مجددا از سر گرفته شده است. زیرا در حال حاضر شرکت فولکس واگن بجای کادمیوم از ماده دیگری برای این خودروها استفاده میکند.
همچنین این تغییرات در ساخت خودروهای e-Golf،e-Up!،Golf GTE و Passat GTE این شرکت خودروسازی صورت گرفته است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد