موضوعات داغ

نصب فیلتر دوده با هزینه دولت؛ امید به کاهش آلایندگی خودروهای دیزلی

عکس مطلب اول
علیرضا محجوب، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به هزینه سنگین نصب فیلترهای دوده برای خودروهای سنگین گفت: استفاده از این فیلتر در خودروهای سنگین، تاثیر زیادی بر کاهش آلودگی هوا دارد و باید سازمان محیط زیست و دولت، برای کاهش آلودگی هوا که بخش بسیاری از آن مربوط به خودروهای آلاینده سنگین است، وارد عمل شده و بخشی از بار مالی را بر عهده گیرند.
تاثیر برجسته گازهای آلاینده خروجی از خودروهای سنگین، نظیر کامیون ها و اتوبوس ها در هوای شهرهایی همچون تهران قابل انکار نیست و محجوب اعتقاد دارد طرحی که به توقف اتوبوس ها و کامیون های فاقد معاینه فنی می پردازد، تاثیر قابل توجهی بر میزان آلودگی هوای شهر تهران خواهد گذاشت.
او اعتقاد دارد که این طرح باید در سراسر کشور اجرا شود و نباید قانون تنها منحصر به چند منطقه باشد و قوانین باید همگانی بوده و در سطح کشور، حتی منطقه هایی که مشکل آلودگی هوا وجود ندارد این قانون باید اجرایی شود. علاوه بر آن، در موضوع آلودگی، امکان انتقال گازها و ذرات آلاینده از مکانی به مکان دیگر وجود دارد. علاوه بر این، محجوب تاکید دارد که مشابه استانداردهای سخت گیرانه ای که در مورد خودروهای سواری اعمال شده اند، باید در مورد خودروهای سنگین نیز وجود داشته باشد تا خودروسازان سنگین، ملزم به تولید خودروهایی با آلایندگی سطح پایین داشته باشند.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/5/24
سلام .اره بابا جاده هراز میری این تریلز قدیمی با دود اگزوزشون توی تونل میزن خیلییی بده خیییلی کاشکی یه چیزی یه مایع میزدن به اگزوز اون دود نده خیلی بده مخصوصا توی جاده
1397/5/28
دوباره میخوایم چرخ رو از اول اختراع کنیم! به جای این کارهای بیهوده، کامیون های بروز وارد یا تولید کنید.