موضوعات داغ

رجزخوانی برای رقبا؛ ده تبلیغ عجیب ب ام و را ببینید+ فیلم

عکس مطلب اول
شرکت صنایع موتوری بایرن یا اصطلاحا بی ام و-Bayerische Motoren Werke AG یکی از به نام ترین و نوآور ترین خودروسازان جهانی و آلمانی است که طرفداران بسیاری هم در جهان و هم در کشورمان دارد. این شرکت در سال 1916 شروع به فعالیت کرد. فعالیت های آغازین این شرکت، تمرکز بر ساخت موتور و ملخ هواپیما داشتند و اکنون و پس از 102 سال، شرکت های مشهوری همچون رولزرویس و مینی از زیر مجموعه های این خودروساز آلمانی هستند.
سمبل آبی – سفید دوست داشتنی
جالب است بدانید هنگامی که این شرکت شروع به کار کرد، کارخانه هواپیما سازی بایرن نام داشت و پس از مدتی به کارخانه موتورسازی بایرن تغییر نام داد. علامت بی ام و، علاوه بر تداعی کردن حالتی که ملخ هواپیما در وضعیت چرخش دارد، ترکیبی از رنگ های پرچم ایالت باواریا است، یعنی همان ایالتی که این شرکت در آن واقع شده است.
نخستین خودروی این شرکت آلمانی در سال 1928 به بازار عرضه شد که البته یک خودروی انگلیسی بود که تحت لیسانس در آلمان مونتاژ می شد. اولین خودرو با برند بی ام و در سال 1932 عرضه شد و مدل 303 نام داشت. از آن سال تا کنون، مدل های مختلفی از جمله سری پنج و سه رویایی به بازار ارایه شده اند که خودروهای رویایی عاشقان ماشین در سراسر دنیا محسوب می شوند.
نوآوری های بی ام و از سال 1961 با مدل 1500 رنگ تازه ای به خود گرفت. مدل های 1602، 1802 و 2002 که در سالهای بعد به بازار عرضه شدند نیز توانستند موفقیت های بیشماری کسب کنند. مدل 2002 هنوز هم در کشورمان یک خودروی محبوب برای حرکات نمایشی و مسابقات است.

مدل 1500

مدل 1500

مدل های سری سه و سری i
نخستین نمونه های سری سه در سال 1975 به بازار عرضه شدند. تاکنون شش نسل از این خودروها به بازار عرضه شده و تخمین زده می شود در حدود 25 درصد از کل فروش محصولات بی ام و، مربوط به خودروهای سری سه باشد. بی ام و از پیشگامان خودروهای الکتریکی محسوب می شود و مدل های الکتریکی-هیبریدی این شرکت که با پیشوند i عرضه می شوند، توانستند ترکیبی از سواری اسپرت و عملکرد دوستدار محیط زیست را ارایه دهند. مدل i3 که اخیرا نمونه هایی از آن به کشور وارد شده است، پس از عرضه به گزینه ای مناسب برای شهرهای شلوغ و پر تراکم اروپایی نظیر لندن، مسکو و برلین تبدیل شد.

سری سه

سری سه

بی ام و در کنار نوآوری های خودرویی و موتوری، از تبلیغات نیز غافل نبوده است. در سبد محصولات این شرکت آلمانی ترکیبی از خودروهای اقتصادی، خودروهای اسپرت، خودروهای خانوادگی، موتور سیکلت ها و خودروهای هیبریدی – الکتریکی را می توان یافت. مسلما این شرکت آلمانی برای شناختن این طیف گسترده از محصولات، نیاز به تبلیغات دارد تا مشتریان را با تولیداتش آشنا کند. البته ترفندهای تبلیغاتی برای هر خودرو، بسته به نوع استفاده اش فرق می کند. در ادامه می توانید این ویدیو کلیپ جذاب را مشاهده کنید.




نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد