موضوعات داغ

احتمال شکست دو اسطوره؛ چالش های بازاریابی برای تویوتا کمری و پژو 508

عکس مطلب اول
پژو و تویوتا هنوز تمایل دارند در کلاس سدان های متوسط در بازار اروپا سرمایه گذاری کنند و به همین دلیل در حال آماده سازی دو مدل جدید هستند و امیدوارند این دو مدل مانع از توجه خریداران به خودروهای شاسی بلند شود.
با این حال از نظر آماری، بازار سدان های متوسط اوضاع چندان مناسبی ندارد و طبق گزارش نشریه LMC Automotive پیش بینی می شود فروش سالیانه سدان های متوسط تا سال 2021 به کمتر از 400 هزار دستگاه کاهش یابد که این رقم در سال 2017 اندکی کمتر از 540 هزار دستگاه بود.
برای درک بهتر موضوع در نظر داشته باشید که طبق گزارش Automotive News در اواسط دهه 90 میلادی بیش از یک خودرو از هر 5 خودرویی که در اروپا به فروش می رسید فولکس پاسات، رنو لاگونا، اپل وکترا و فورد موندئو بودند.
طبق گزارش JATO Dynamics در 5 ماه اول امسال، کلاس سدان های متوسط در مجموع تنها 3.2 درصد از کل فروش خودرو در سرتاسر اروپا را به خود اختصاص داد و رتبه نهم بازار فروش خودرو در قاره اروپا را کسب کرد. در ماه می، فولکس واگن پاسات با فروش 74.791 دستگاه همچنان در صدر بود. فروش پاسات بیش از دو برابر اشکودا سوپرب بود که جایگاه دوم را از آن خود کرد. اپل اینزیگنیا با افزایش فروش 49 درصد رتبه سوم را کسب کرد در حالی که فروش فورد موندئو با 15 درصد کاهش به 22.486 دستگاه رسید و رتبه چهارم را کسب کرد. فولکس واگن آرتئون با فروش 10.066 دستگاه به رتبه پنجم دست یافت.
شوالیه سفید پژو برای بازار سدان های متوسط، نسل کاملا جدید 508 است که سپتامبر امسال وارد بازار می شود. پژو برای ایجاد انگیزه در خریداران، این سدان متوسط را با طراحی جذاب تری معرفی کرد که بیشتر شبیه یک فست بک به نظر می رسد.
تویوتا وعده داده است که مدل های قبلی اونسیس سدان و استیشن را با نسخه هایبرید کمری جایگزین کند که از ژاپن وارد اروپا می شود. این مدل کمری که قرار است سال آینده وارد بازار اروپا شود مشتریان خودروهای سازمانی را هدف قرار داده است که دنبال یک سدان خانوادگی با آلایندگی پایین هستند.
موفقیت این دو خودرو در بازار اروپا با گذشت زمان مشخص خواهد شد. با این حال موفقیت در این بازار کار آسانی نیست زیرا توجه اکثر خریداران به سوی SUVها و کراس اوورها متمرکز شده است. رنو هم اکنون تاثیر منفی این موضوع را تجربه کرده است زیرا خودروی نسبتا جدید تالیسمن به سختی فروش می رود و در ماه می امسال فروش آن 45 درصد کاهش داشته است.

تویوتا کمری

تویوتا کمری


پژو 508

پژو 508

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد