موضوعات داغ

گیربکس دستی؛ مانع جدید سرقت خودرو در آمریکا

عکس مطلب اول
در جریان سرقتی که هفته گذشته در نشویل در ایالت تنسی آمریکا توسط دو نوجوان انجام شد، اتفاق جالبی افتاد که شنیدن آن خالی از لطف نیست. هنگامی که یک خریدار خانم، خودروی خود را در مقابل یک مرکز خرید متوقف کرد، دو دزد نوجوان از غفلت مالک خودرو سو استفاده کرده و به درون خودرو پریدند، اما پس از ورود متوجه شدند که خودرو گیربکس دنده ای دارد و پای آنها برای رسیدن به کلاچ و تعویض دنده کوتاه است. سارقان پس از مشاهده این وضعیت، پا به فرار گذاشتند.
مورد دیگری نیز پس از چند ساعت، توسط این دو نوجوان انجام شد و آن ها باز هم با یک خودروی مجهز به گیربکس دنده ای روبرو شدند. اما این بار به واسطه داد و فریاد مالک خودرو، که او نیز یک خانم میانسال بود تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند. تا پایان روز این دو تن به جرم تلاش برای سرقت خودرو توسط پلیس محلی دستگیر شدند.
در بیانیه ای که روز بعد پلیس محلی نشویل منتشر کرد، سیستم انتقال سرعت دنده دستی به عنوان مانعی برای موفقیت دزدان اعلام شد. این مورد در دنیایی که اکثر خریداران به دنبال خودروهای دنده اتوماتیک هستند، و به خصوص در کشور ما نیز خرید این گونه خودروها تب و تاب بالایی دارد، می تواند مورد توجه مالکانی باشد که به امنیت خودروی خود اهمیت فراوانی می دهند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد