موضوعات داغ

حرکت از پارچه بافی به خودروسازی؛ مقایسه دو مدل سوزوکی در ایران

عکس مطلب اول
شرکت سوزوکی تا به حال نزدیک به 30 مدل خودرو تولید کرده و با حدود شش خودروساز بزرگ دیگر هم برای ساخت بیش از 30 مدل خودرو دیگر همکاری داشته است. همه این‌ها این شرکت را به خودروساز معتبری در جهان تبدیل کرده که از شرق آسیا همه جاده‌های دنیا را زیر پا گذاشته است.
سوزوکی که اولین قدم خود را با ماشین پارچه‌بافی برداشت و الان دو مدل خودرو مدرن خود را در ایران هم می‌فروشد. گراند ویتارا و کیزاشی از اواخر دهه هشتاد پا به جاده‌های ایران گذاشتند. اگر شما نیز شیفته تولیدات و سلیقه خودروسازی ژاپنی هستید می‌توانید این مطلب را بخوانید تا بین مدل‌های مختلف برای خرید سوزوکی صفر اقدام کنید.
اولین تفاوت سوزوکی کیزاشی با ویتارا بر سر ارتفاع خودرو است. ویتارا برخلاف کیزاشی یک خودرو شاسی بلند بوده که 20 سانتی‌متر ارتفاع بیشتری دارد. با این حال طول و عرض مدل شاسی بلند بیشتر از کیزاشی است.
تفاوت دوم به مشخصات فنی موتور بر می‌گردد. هر دو دارای موتور چهار سیلندر 16 سوپاپه با دو هزار و 400 سی سی حجم هستند. البته سری اول ویتارا با دو هزار سی‌سی حجم موتور تولید می‌شد ولی موتور سوزوکی‌ مدل سال 86 آن 2000 سی سی است. همچنین حداکثر قدرت در ویتارا 169 اسب بخار در شش هزار دور در دقیقه و در کیزاشی 185 اسب بخار در 65 هزار دور در دقیقه است. به همین ترتیب گشتاور کیزاشی از شاسی بلند نیز بیشتر است.
سوم اینکه مدل شاسی بلند با دو جعبه دنده دستی و اتوماتیک تولید می‌شود ولی کیزاشی دارای یک مدل اتوماتیک در ایران است و همین موضوع تنوع قیمتی آن را کاهش می‌دهد.
تفاوت چهارم به شتاب خودرو برمی‌گردد. ویتارا در 9 ثانیه و کیزاشی در هشت و هشت صدم ثانیه به سرعت 100 کیلومتر می‌رسند و از این لحاظ تفاوت چشم گیری بین این دو نیست.
نکته پنجم این است که اگرچه برای فردی که بیشتر از سرعت استاندارد نمی‌راند سرعت معیار قابل توجهی برای خرید سوزوکی صفر نیست اما کیزاشی دارای حداکثر سرعت 205 کیلومتر و ویتارا 185 کیلومتر است؛ این نکته برای برخی از ماشین‌بازها اهمیت زیادی دارد.
در تفاوت ششم به مصرف بنزین باید اشاره کرد. با این معیار کیزاشی خودرو کم‌مصرف‌تری تا سوزوکی است. کیزاشی در هر 100 کیلومتر یک لیتر بنزین کمتری می‌سوزاند.
چرا خودرو صفر را از دیوار بخریم؟
خرید خودروهای وارداتی یا مونتاژی در نمایندگی‌ها به دلیل تولید در تعداد محدود معمولا با فاصله زمانی بسیار زیادی انجام می‌شود. برای همین می‌توانید برای خرید سوزوکی صفر هم وارد دیوار شوید و مدل‌های سال 97 را بررسی کنید.
تعداد آگهی‌های فروش سوزوکی سال 97 در دیوار بسیار زیاد است. برای مثال یک سوزوکی ویتارا کلاس 10 فول آپشن را می‌توانید همین امروز با قیمت 265 میلیون تومان از پارکینگ تحویل بگیرید. آگهی دیگری هم همین خودرو را به قیمت 289 میلیون تومان می‌فروشد. هر دو ویتارا نام‌برده سفیدرنگ هستند اما اگر می‌خواهید شاسی بلند اسپرتی سوار شوید به آگهی‌هایی که ویتارا مشکی را به فروش می‌گذارند نیز برخورد می‌کنید. یک ویتارا با زیر 100 کیلومتر کارکرد به رنگ مشکی مدل 1397 در تهران 290 میلیون تومن به فروش می‌رسد.

منبع: ویرلن این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/5/28
شتاب صفر تا صد ، هشت و هشت صدم م م م !!!! 🤪🤪
صدم هم مگه اندازه میگیرن؟؟
🤣🤣🤣🤣
1397/5/28
کیزاشی معرکس واقعا ماشین باکیفیتی هست...درضمن خدمت خودروبانک عرض کنم مدل دنده دستی 7 سرعته هم توی بازار هست
1397/5/29
سوزوکی ۹ ثانیه؟!
1397/5/29
سوزوکی ویتارا 290 میلیون تومان!؟به هیچ وجه با این قیمت ارزش
ارزش خرید ندارد با این قیمت.بنده سال 90 صفر انرا 58 میلیون خریدم که بعد از یکسال انرا
فروختم.چهره قدیمی با اون گیربکس 4 سرعته و مصرف سوخت بالا و تکان
خشکی بیش از حد برای سرنشین عقب.!!!