موضوعات داغ

مرسدس هم به متقلب از آب در آمد؛ فراخوان هفتصد هزار مرسدس بنز دیزلی در اروپا

عکس مطلب اول
تقلب در سیستم های سنجش آلایندگی، مشکلی بود که سال 2015 میلادی در مجموعه فولکس واگن به وجود آمده بود و اکنون این معضل، گریبان موتورهای دیزلی مرسدس بنز را گرفته است. آندریاس شویر، وزیر حمل و نقل و زیرساخت های دیجیتال آلمان، پیش از این در مورد کشف نرم افزار غیر مجاز روی یکی از مدل های مرسدس بنز با مدیر عامل شرکت دایملر گفتگو کرده و خواهان ارایه فهرست خودروهای دیزلی آلاینده از سوی این شرکت شده بود.
مجله آلمانی اشپیگل گزارش داده که فهرست خودروهایی که در این لیست حضور دارند، بسیار زیاد است و تقریبا شامل تمامی کلاس های مرسدس بنز می شود. برخی از این خودروها نیز هم اکنون در حال فروش هستند. این لیست شامل 24 مدل از خودروهای مرسدس بنز، از جمله محصولات کلاس C، کلاس G، مدل های ون مرسدس بنز، مدل ویتو و مدل اسپرینتر می شود. تعداد این خودروها به هفتصد هزار خودرو می رسد که 280 دستگاه از این خودروها در آلمان به فروش رفتند. سخنگوی شرکت مرسدس بنز در واکنش به این خبر، اعلام کرده که جای نگرانی نیست و پس از تایید نرم افزار توسط دولت آلمان، به مشتریان این خودروهای دیزلی اطلاع داده می شود.
پیش از این، دیگر خودروساز بزرگ آلمانی، فولکس واگن دچار مشکل مشابهی در آمریکا شده بود که رقمی بالغ بر 25 میلیارد یورو خسارت توسط این شرکت به مشتریان پرداخت شد. هم اکنون در سطح اروپا نیز شاکیان علیه فولکس واگن در حال تنظیم شکایات بیشتری هستند. انتشار خبر این تقلب موجب کاهش ارزش سهام شرکت فولکس واگن و استفعای مدیر عامل آن شده بود. آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا در سال 2015 اعلام کرد که در یازده میلیون دستگاه خودرو از محصولات فولکس واگن، تقلب در سنجش میزان آلایندگی اتفاق افتاده است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/5/31
این بیچاره ها اگه بیان ببینند خودروساز ها و وارد کننده های ما چجوری ماشین به ملت غالب می کنند میرن بنز رو سرشون حلوا حلوا می کنند !