موضوعات داغ

بیست هزار خودرو مانده در گمرک در انتظار ورود به کشور

عکس مطلب اول
پس از باز شدن سایت ثبت سفارش در سال گذشته که با بالا بردن تعرفه ها همراه بود، شرکت های وارد کننده همانند گذشته به ثبت نام و پیش فروش خودرو مشغول شدند تا اینکه امسال دولت با یک اقدام که بدون اطلاع قبلی صورت گرفت، شرکت های وارد کننده را غافلگیر کرد. در حالی شرکت های وارد کننده اقدام به پیش فروش بیست هزار خودروی وارداتی کرده بودند که ممنوعیت واردات، موجب می شد تا آنها نتوانند به تعهدات خود عمل کنند و مشتریان نیز که به دنبال خودروی خود هستند، برای ستاندن حقوق خود به مراجع قضایی مراجعه کرده اند.
دو ماه از زمانی که وزارت صنعت، معدن و تجارت، واردات خودرو به کشور را ممنوع کرد می گذرد. این ممنوعیت، حدود پانزده شرکت وارد کننده را دچار مشکلات بسیاری کرده است. شکایات مردم و انتقادات مختلف نسبت به وزارت صنعت، موجب شد تا این وزارتخانه به فکر حل این مشکل باشد. اطلاعات دقیقی در مورد خودروهای پیش فروش شده به وزارت صنعت داده شده و قرار است تا به تعدادی که شرکت ها تعهد تحویل خودرو دارند، ترخیص خودرو از گمرک صورت گیرد.
رئیس انجمن واردکنندگان خودرو با اشاره به این موضوع گفت: اگر دولت قصد دارد مشکل خریداران خودروهای وارداتی و شرکت های وارد کننده را حل کند، در اولین قدم باید به باز کردن ثبت سفارش هایی که کد هشت رقمی دارند و وارد کنندگان خودرو طبق قانون می توانند از آن استفاده کنند بپردازد. با توجه به ابلاغیه جدید بانک مرکزی نیز، وارد کنندگان خودرو می توانند با استفاده از ارز ارایه شده در بازار ثانویه، واردات خود را انجام دهند و دیگر به ارز ارایه شده توسط بانک مرکزی نیازی ندارند.
اما آیا با برداشته شدن این محدودیت، تنها خودروهای انبار شده در گمرک ترخیص می شوند؟ مرشد سلوک در پاسخ به این سوال می گوید: در صورت برداشته شده این محدودیت، تمامی خودروهای ثبت سفارش شده دارای کد هشت رقمی، چه در انبار گمرک و چه در انبار شرکت خودروسازی اصلی ترخیص می شوند. در صورتی که بیست هزار خودروی مربوط به پانزده شرکت وارد کننده وارد بازار شوند، حباب خودروهای وارداتی چه در بازار صفر کیلومتر و چه در بازار کارکرده تخلیه خواهد شد. بازار خودروی کشور نیاز به حدود هفتاد هزار دستگاه خودروی وارداتی در سال دارد که با توجه به ممنوعیت واردات، تقاضا در این بازار رشد بسیاری داشته است.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/5/31
سالی هفتاد هزار دستگاه خودرو !؟ میخوام چه کار کنیم این همه ماشینو !؟ جاده هامون خیلی استاندارده !؟ پارکینگ به اندازه کافی هست !؟ بابا لامصب این همه هزینه باید وارد صنعت حمل و نقل غیر خودرویی بشه ! چرا به آینده نگاه نمی کنیم !؟ چرا به فکر نسل بعدی نیستیم !؟ چرا انقدر خودخواهیم !؟
1397/5/31
چه فایده اگر سالی 20 میلیون هم ماشین وارد بشه قیمت که تغییر نمی کنه