موضوعات داغ

شاهکار مهندسی؛ استفاده فراگیر بخش تجاری فولکس واگن از سیستم ترمزگیری خودکار AEB

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول
اخیرا شرکت خودروسازی فولکس واگن به دیگر شرکت های سازنده خودروهای تجاری به علت عدم استفاده آنها از سیستم ترمز خودکار تماس گرفته و آنها را در جریان استفاده از این سیستم قرار داده است.
سیستم ترمز خودکار یا AEB یک سیستم کاملا اتوماتیک بوده که با بهره گیری از سنسور ها و بدون اختیار رانندگان از وقوع تصادفات جلوگیری میکند. البته این سیستم برای جلوگیری از تصادفاتی که با سرعت کم و بر اثر حواس پرتی رانندگان اتفاق می افتد طراحی شده است اما میتواند تا حدودی از تصادفات در سرعت بالا هم جلوگیری کند و یا از عواقب آنها بکاهد.
بخش تحقیقاتی شرکت بیمه در رابطه با این تکنولوژی اعلام کرد « احتمالا بتوان گفت این فناوری بعد از کمربند ایمنی از قابل توجه ترین پیشرفت ها در زمینه ایمنی خودرو میباشد.»
بر اساس گفته های شرکت فولکس واگن استفاده از این سیستم در خودروهای تجاری بریتانیا میتواند از حدود 2500 تصادف و 350 مرگ و آسیب جدی در طی هر سال جلوگیری کند. همچنین این شرکت خودروسازی ادعا کرده است این تکنولوژی میتواند در ده سال آینده 38 درصد تصادفات جاده ای را کاهش داده و جان 1000 نفر را نجات دهد.
مدیر بخش خودروهای تجاری فولکس واگن در این راستا گفت : «ما به استفاده از استاندارد AEB در خودروهای ون خود افتخار میکنیم و همچنین اطمینان داریم مشتریان ما از قابل اعتماد ترین و ایمن ترین خودروی تجاری در راستای انجام کارهای خود بهره مند میشوند. استفاده از سیستم ترمز خودکار به معنای خودروی امن تر،تصادف های کمتر، هزینه تعمیر خودروی کمتر و البته نجات جان افراد میباشد و این موارد از هدف های اصلی و حیاتی هر شرکت خودروسازی هستند."
همچنین آقای Matthew Avery مدیر تحقیقات بیمه اعلام کرد است که تعداد تصادفات ون ها سال به سال در حال افزایش میباشد و توانایی سیستم AEB در جلوگیری و کاهش میزان تصادفات نباید نادیده گرفته شود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/5/29
پرااااااااااااااااااااااااااااااییییییییییییییییییییییییییدددددددددددددد