موضوعات داغ

چرا خودروهای قاچاق کشف شده صادر نمی شوند؟

عکس مطلب اول
بر اساس قانون، کالاهای متروکه یا قاچاق در اختیار سازمان جمع‏‏آوری و فروش اموال تملیکی قرار می گیرند و این سازمان در خصوص آنها تصمیم می گیرد. طبق اخبار واصله، تاکنون تنها دو دستگاه بنز صادر شده و صادرات بقیه خودروهای قاچاق کشف شده به مشکل خورده است. فقدان سند، نداشتن گارانتی و پایین بودن مدل این خودرو اصلی ترین موانع برای صادرات خودروهای قاچاق محسوب می شوند.
ده دستگاه خودروی قاچاق نیز به فروش رسیده که به دلیل مشکلات که ذکر شد، امکان صادرات آنها فراهم نیست. هم چنین امکان بازگشت خودروهای فروخته شده به کشور وجود ندارد. در این مورد مدیرعامل سازمان جمع‏‏آوری و فروش اموال تملیکی، قسوریان جهرمی عنوان کرد: صاحب کالا باید بین 2 تا 10برابر ارزش کالا ضمانت‏‏نامه بگذارد. همچنین مامور بدرقه کالا را تا مرز مشایعت می‏‏کند و پس از آن نیز تاییدیه خروج از کشور اخذ شده و استعلامات گرفته می‏‏شود، تا بتوان ضمانت‏‏نامه را آزاد کرد. بنابراین به هیچ عنوان نمی توان خودروی فروخته شده را به کشور بازگرداند.
بخش زیادی از خودروهای متروکه، خودروهایی هستند که حجم موتوری بالاتر از 2500 سی سی دارند و فروش این خودروها که واردات آنها طبق قوانین به کشور ممنوع است، نیازمند حکم دادگاه می باشد. بخش دیگری از خودروهای متروکه نیز محصولاتی هستند که نتوانسته اند استاندارد های لازم برای ورود به کشور را اخذ کنند. تا کنون تعداد انگشت شماری از خودروهای متروکه به فروش رسیده اند و باقی خودروها نیز، مشکلات سند و گارانتی را دارند که مانعی برای فروش آنهاست. با توجه به اینکه صادرات این خودروها در شرایط بحرانی ارزی کنونی، می تواند ارز آوری خوبی برای کشور داشته باشد، نیاز به اخذ تصمیمات جدی و سریع در این امر حیاتی به نظر می رسد.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/5/30
فرقی نمی کنه اگه بفروشن پولش می رسه دست یه عده خاص اگه نفروشن دو روز دیگه همین ماشینا زیر پای همون یه عده خاص هستن همه هم بی اطلاع... فرقی به حال مردم نداره دیگه کسی اهمیتی به این چیزا نمی ده
1397/5/30
آفرین، حرف حساب زدی
1397/5/30
اینا همش بهانه است ! اگه راست میگن جمعشون کنند با لفتیراک از روی همشون رد بشن فیلم هم بگیرند بزارن تو نت ! ولی این کار رو عمرا نمی کنند چون آقایان و آقازاده های گرامی قطعا چشمشون دنبال این ماشینا خواهد بود و کم کم و بی سر و صدا و با مدارک جعلی وارد می کنند و پلاک هم می کنند و در شهر رویت خواهند شد ! من و شمام وقتی پراید شد 40 تومن میریم عین ریگ وا میسیم تو صف ثبت نام و پراید بدون زه بغل با منت تحویل میگیرم و دلمون هم خوشه ماشین زیر پامونه ! غافل از اینکه این ماشینا حق ما مردم نیست ! ما مردم حقمون ماشینای خیلی خیلی بهتر از اینهاست و خیلی خیلی ارزونتر ! حالا هر چقدر ارز گرون باشه یا نباشه ! چطور چین و روسیه و کره شمالی تحریم اند اما یک درصد مشکلات ما رو ندارند !؟ مشکل از خودمونه ! لیاقت خودمونو نمیدونیم !!!