موضوعات داغ

موفق تر از فولکس واگن و جنرال موتورز؛ جیلی به سومین شرکت پر درآمد چینی تبدیل شده است

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
جیلی، شرکت چینی که در ولوو و لوتوس نیز شراکت دارد تبدیل به سومین خودروساز پر درآمد چین شده است که این مورد سبب تعجب و غافلگیری رقبایی همچون نیسان، تویوتا و هوندا شده است.
به گزارش بلومبرگ فروش این کمپانی در شش ماه نخست سال 2018 افزایش 54 درصدی داشته است و پیش بینی شده است که این خودروساز خواهد توانست تا به هدف فروش 1.58 میلیون دستگاه خودرو تا پایان امسال دست پیدا کند. جیلی همین حالا نیز توانسته است در بازار چین از فولکس واگن و جنرال موتورز پیشی بگیرد.
جیلی همچنین در حال تمرکز روی بازار جهانی است و بیشتر انرژی خود را روی توسعه خودروهای برقی و سیستم های رانندگی خودکار گذاشته است، با این وجود اما اولویت نخست این شرکت همان بازار داخلی چین است.

جیلی برای افزایش سهم خود از بازار اقدام به تاسیس برندهایی همانند Lynk & Co نیز با همکاری ولوو کرده است تا سهم خود را در بازار چین باز هم افزایش دهد. بازار خودروی چین امسال در مقایسه با سال 2017 رشد 6.4 درصدی داشته است و جیلی نیز در شش ماه نخست توانسته 766 هزار و 630 دستگاه خودرو را به فروش برساند. این در حالی است که فروش نیسان در همین بازه زمانی 720 هزار و 447 دستگاه بوده است. جیلی همچنین در سال 2017 موفق شده بود مجموعا 1.25 میلیون دستگاه خودرو را به فروش برساند.
شرکت جیلی توسط یک میلیاردر چینی به نام لی شوفو اداره می شود که وی در ابتدا ولوو را از فورد خریداری کرد. در قدم بعدی شوفو اقدام به خریداری بیشتر سهام لوتوس و پروتون کرده و حتی 9.7 درصد سهام دایملر را نیز خرید تا به این ترتیب تبدیل به بزرگ ترین سهام دار این کمپانی آلمانی شود.
گام بعدی جیلی هم عرضه محصولات Lynk & Co در بازار اروپا تا سال 2020 است.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/6/3
کجایید اونایی که میرین تو سایتا میگین ماشین چینی آشغاله؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
هنوز تازه اوله راهه چینیاست.....چند سال دیگه همه ماشین سازا ماشیناشونو میدن چینیا براشون بسازن....
1397/6/3
در حتا حاضر بسیاری از شرکت های معتبر نه فقط خودروسازی کارخانه هایشان در چین است مثل اپل، سونی، ولوو و خیلی دیگر البته تحت نظارت و لیسانس شرکت اصلی مثل ترکیه که بسیاری کارخانه اتوموبیل سازی مثل تویوتا داره
البته برندهایی نظیر هواوی، شیایومی و چند شرکت دیگر مربوط به خود چین هستش که داره با دنیا رقابت می کنه
در برنامه تاپ گیر یه سفر به چین میرن و ماشین چینی بررسی می کنن و به گفته کارشناسا دقیقا چند سال دیگه به راحتی می تونن با ژاپن و آمریکا و حتی آلمان رقابت کنن
1397/6/4
قابل توجه آقاین در خودرو سازهای داخلی. مشک آن است که خود ببوید. شاید از زمانی که ما سمند رو با یک ظاهر تولید میکنیم یعنی سال 81 که اتفاقا بهترین سمند ها مال همون دروه بودند اکثر خودرو سازهای چین یا وجود نداشتن و یا متور سیکلت و چرخ و موتور برق تولید میکردند.
نمیدونم چرا دشمنها فقط موفق به عقب نگهداشتن ما شدن و کاری با اینها کره ای ها آلمانی ها ژاپنی ها و..... ندارن