موضوعات داغ

صفر تا صد در 2 ثانیه؛ قدرت نمایی آئودی در برابر بوگاتی شیرون

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
آئودی در رویداد خودرویی Monterey Car week در کالیفرنیا از خودروی مفهومی جدید خود با نام PB18 e-tron رونمایی کرد. این خودرو یک اتومبیل برقی اسپرت است و جالب است بر خلاف بسیاری از محصولات امروزی که روی سیستم های رانندگی خودکار و یا کمکی رانندگی تمرکز دارند در این مدل خبری از هیچ سیستم کمکی نیست.
این خودرو از سه عدد موتور برقی بهره مند است. موتور برقی نصب شده در بخش جلویی توانایی تولید 201 اسب بخار قدرت را دارد و قدرت دو موتور نصب شده در محور عقب نیز 604 اسب بخار است. مجموع قدرت و گشتاور PB18 e0tron نیز 671 اسب بخار و 829 نیوتن متر است. همچنین در بازه های زمانی کوتاه این امکان وجود دارد تا قدرت موتورهای برقی به 764 اسب بخار نیز افزایش پیدا کند که این مورد در سبقت گیری ها می تواند بسیار کارآمد باشد. شتاب صفر تا صد کیلومتر این خودرو نیز چیزی در حدود 2 ثانیه اعلام شده است.

آئودی BP18 e-tron

آئودی BP18 e-tron

نکته‌ی قابل توجه دیگر توانایی بالای PB18 e-tron در بازیابی انرژی است. موتورهای برقی این خودرو این توانایی را دارند تا با شدت زیادی در هنگام ترمزگیری اقدام به ذخیره انرژی الکتریکی کنند و می توان از چنین قابلیتی برای کاهش سریع سرعت خودرو نیز استفاده کرد.
وجود موتورهای مجزا در بخش جلویی و عقبی خودرو نیز به آئودی این امکان را داده است که بتواند تقسیم گشتاور بسیار خوبی را روی این خودرو پیاده کند و به این ترتیب PB18 e-tron چسبندگی بسیار خوبی روی سطح مسیر دارد.

آئودی BP18 e-tron

آئودی BP18 e-tron

آئودی BP18 e-tron از یک باتری 95 کیلووات ساعتی استفاده می کند که با هر بار شارژ می تواند 500 کیلومتر را طی کند. این خودروی مفهومی همچنین به یک شارژر 800 ولتی مجهز است که می تواند باتری های خودرو را در 15 دقیقه شارژ کند. این کانسپت سریع و قدرتمند همچنین از سیستم شارژر بدون سیم آئودی نیز پشتیبانی می کند و به این ترتیب می توان آن را با پارک کردن روی صفحه شارژر شارژ کرد.

آئودی BP18 e-tron

آئودی BP18 e-tron

آئودی BP18 e0tron نه تنها در طراحی ظاهری شباهت زیادی با مدل R18 e-tron دارد بلکه حتی از سیستم تعبیقی مشابه استفاده می کند و در اکسل عقب نیز به کمک فنرهای فعال مگنتیک مجهز شده است.

آئودی BP18 e-tron

آئودی BP18 e-tron

از دیگر نکات جالب این خودروی کانسپت کابین آن است که بسته به نیاز می توان چیدمان داخلی را به صورت تک سرنشین و یا دو سرنشین تغییر داد.
آئودی هنوز برنامه ای برای عرضه مدل BP18 e-tron به بازار ندارد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد