موضوعات داغ

صنایع قطعه سازی و خودروسازی بسته حمایتی دریافت می کنند

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
بازار اتومبیل کشور در ماه‌های اخیر با فراز و نشیب زیادی مواجه شده است. از یک طرف خروج آمریکا از توافق نامه برجام و از طرف دیگر احتمال کاهش یا قطع همکاری شرکای خارجی خودروسازان داخل کشور و همچنین موافقت شورای رقابت با افزایش قیمت خودروهای تولید داخلی که دارای قیمت کمتر از 45 میلیون تومان هستند، باعث شده تا قیمت آنان در بازار کشور افزایش چشمگیری داشته باشد.
در کنار افزایش قیمت خودروهای داخلی، در ماه‌های اخیر تلاطم قیمت‌ها در بازار خودروهای خارجی بیشتر بوده است و همزمان با اعلام سیاست‌های ارزی جدید، تا اواخر خردادماه سال جاری بیش از 120 میلیون یورو به واردات اتومبیل‌های خارجی اختصاص داده شده است، هرچند از ابتدای تیرماه سال جاری دستورالعمل ممنوعیت ثبت سفارش و واردات خودروهای خارجی ابلاغ شد تا بازار خودروی خارجی با یک چالش بزرگ مواجه شود.

صنایع قطعه سازی و خودروسازی بسته حمایتی دریافت می کنند

صنایع قطعه سازی و خودروسازی بسته حمایتی دریافت می کنند


قبل از این محسن صالحی نیا، معاون امور صنایع وزارت صنعت اعلام کرده بود که اگر سطح قیمت‌ها افزایش پیدا کند، منطقی به نظر می‌رسد که سقف تسهیلات شرکت‌های خودروساز داخلی هم افزایش پیدا کند. در این خصوص شورای پول و اعتبار هم پیشنهاداتی را برای عموم شرکت‌های خودروساز داخلی ارائه کرده و شامل درخواست 100 هزار میلیارد ریالی افزایش سقف تسهیلات می‌شود تا به بهبود شرایط خودروسازان کمک کند.
در ادامه امیرحسین قناتی، مدیرکل دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز عنوان کرد: دولت به دنبال حمایت مالی از صنایع خودروسازی و قطعه سازی است، در این بسته منابع لازم برای حمایت خودروسازان داخلی و قطعه سازان پیش بینی شده و به زودی جزئیات بیشتر آن در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت. وی در ادامه افزود: تامین مواد اولیه و ارز مورد نیاز خودروسازان، موارد پیش بینی شده در بسته حمایتی برای خودروسازان و قطعه سازان خواهد بود.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/6/8
ملت هم کوفت و زهر مار دریافت می کنند.
1397/6/8
"دولت به دنبال حمایت مالی از صنایع خودروسازی و قطعه سازی است"
و همچنان ادامه اشتباهات گذشته و نادیده گرفتن حق مردم !
پ.ن: البته اگه مردم شان خودشونو میدونستن، از اینا ماشین نمیخریدن !
تا خر هست، خر سوار هم هست !