موضوعات داغ

720 اسب بخار قدرت برای پنجاهمین اسپایدر؛ معرفی فراری 488 Pista Spider

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول
پس از معرفی خودروی کوپه 488 Pista Piloti از جانب شرکت خودروسازی فراری این شرکت از پنجاهمین خودروی کروکی جدید خود یعنی 488 Pista Spider با موتور قدرتمند 8 سیلندر رونمایی کرد.
در قلب این خودرو، برنده بهترین پیشرانه سال 2018 قرار داده شده است. موتور دو قلوی توربو با حجم 3.9 لیتر، 8 سیلندر و دارای قدرتی معادل 720 اسب بخار خالص و 770 نیوتن بر متر گشتاور. در این خودرو کافی است راننده سقف را کنار بزند تا بتواند از سمفونی ناب موتور 8 سیلندر خودروی خود لذت ببرد. موتوری که برای سومین سال متوالی به عنوان بهترین موتور سال شناخته می شود.
خودروی Pista Spider 488 قادر است 0 تا 100 را در طی مدت زمانی برابر با 2.85 ثاینه طی کند و در صورتی که از حالت بدون سقف آن استفاده شود در طی مدت زمان 8 ثانیه به سقف سرعت 200 کیلومتر بر ساعت برسد. اما اگر از حالت با سقف آن استفاده شود میتواند 0.4 ثانیه زودتر سرعت یاد شده را پشت سر بگذارد. باید در نظر گرفت خودروی کوپهPista Piloti که چندی پیش معرفی شد سقف سرعتی برابر با 340 کیلومتر بر ساعت دارد.

488 Pista Spider

488 Pista Spider

استفاده از سقف تاشوی این خودرو باعث افزایش وزن 91 کیلوگرمی آن نسبت به Pista Piloti 488 شده است اما این افزایش وزن به خوبی ارزش بهتر شنیدن موسیقی دلنشین موتور V8 را دارد. با این حال اگر شما نگران سنگین وزن شدن خودرو هستید میتوانید در میان آپشن های آن به جای استفاده از چرخ های آلومینیومی از چرخ های فیبر کربنی استفاده کنید و به این صورت وزن فنربندی نشده را حدود 20 درصد کاهش دهید. البته باید در نظر داشت که خود شرکت فراری به منظور کاهش وزن بجای کفی های خودرو، از جای پاهای آلومینیومی و به جای دستگیره در سنگین وزن تنها از یک بند ساده استفاده کرده است.
همچنین قابل توجه است که شرکت خودروسازی فراری برای زیباتر شدن شکل ظاهری این خودرو همانند مدل کوپه Pista Piloti از جلو تا عقب از یک نوار رنگی استفاده کرده که بر زیبایی ظاهری اسپرت به این خودرو افزوده است.
در نهایت باید گفت از قیمت این خودرو هنوز اطلاعاتی در دسترس نیست اما انتظار میرود قیمت آن از مدل کوپه تازه معرفی شده بیشتر باشد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/6/5
چقدر يه برند ميتونه دوست داشتنى باشه.واقعا فرارى بينظيره