موضوعات داغ

فراتر از تسلا؛ پورشه تایکان برقی به رقابت سوپراسپرت ها می رود

عکس مطلب اول
مدیر پروژه‌ توسعه‌ی پورشه تایکان گفته است که این محصول آینده ی پورشه دارای توانایی هایی در خور یک پورشه خواهد بود و اتومبیلی بسیار توانا است. استفان وکباخ در این مورد گفته است رانندگان قطعا پورشه تایکان را دوست خواهند داشت و پورشه تضمین می کند که این خودرو اسپرت ترین اتومبیل در بین هم کلاسان خود باشد.
به گفته وکباخ قرار گرفتن باتری های این خودرو در کف نیز این امکان را برای این سدان برقی فراهم کرده اند که نقطه ثقلی پایین تر از مدل 911 که یک خودروی سوپر اسپرت است داشته باشد. این مورد با توجه به اینکه باتری های خودروهای برقی دارای وزن زیادی هستند چندان باعث تعجب نیست اما پورشه از این خاصیت به خوبی برای بهبود توانایی های دینامیکی محصول خود بهره برده است.

پورشه تایکان

پورشه تایکان

پورشه برای این خودرو به صورت ویژه اقدام به طراحی موتورهای الکتریکی سنکرونیزه کرده است که با موتورهای مورد استفاده در پورشه 919 هیبریدی یکسان هستند. این مدل همچنین از یک سیستم خنک کنندگی ویژه بهره مند است که در هر لحظه دمای بخش های مختلف خودرو را اندازه گیری کرده و می تواند در صورت نیاز به خنک کاری در هر بخش اقدام به ارسال آب به آن بخش کرده و فورا نسبت به خنک کاری اقدام کند.
پورشه تایکان به عنوان اولین محصول تمام الکتریکی پورشه به پک باتری لیتیوم-یون مجهز است که می تواند در هر بار شارژ شعاع حرکتی 500 کیلومتر را برای این خودرو اسپرت فراهم کند. در بخش فنی تایکان شاهد بکار گیری دو موتور برقی هستیم که مجموع قدرت آنها به 592 اسب بخار می رسد. این خودرو می تواند در 3.5 ثانیه شتاب صفر تا صد را به ثبت برساند و شتاب صفر تا 200 کیلومتر بر ساعت آن نیز 12 ثانیه است.
تولید پورشه تایکان را باید چالشی بزرگ برای پورشه دانست چون این خودرو باید ضمن حفظ اصول خودروهای برقی بتواند قابلیت های اسپرتی در حد سایر پورشه ها را نیز به راننده خود ارایه کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد