موضوعات داغ

مجلس از وضعیت شرکت‌های خودروساز داخلی تحقیق و تفحص می‌کند

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تقاضای تحقیق و تفحص از علل ناکارآمدی شرکت‌های خودروساز داخلی موافقت کردند.
به نقل از ایسنا، تقاضای تحقیق و تفحص از بررسی علل ناکارآمدی شرکت‌های خودروساز داخلی در حوزه‌های کیفیت، قیمت، محیط زیست، طراحی و تکنولوژی، فروش و خدمات پس از فروش با ۱۵۳ رای موافق، ۱۳ رای مخالف و دو رای ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز چهارشنبه تصویب شد.
این تحقیق و تفحص ۱۰ محور دارد که شامل مواردی همچون علل زیان‌دهی شرکت‌های خودروساز، بررسی برنامه‌های آنها برای طراحی و تولید محصولات باکیفیت، چگونگی انعقاد قرارداد با شرکت‌های رنو و پژو سیتروئن، بررسی چگونگی انتخاب و انتصاب اعضای هیات مدیره و مدیرعامل شرکت‌ها، بررسی نحوه‌ی عقد قراردادها و عوامل نارضایتی مردم از فروش و خدمات پس از فروش و موضوع توقف و ثبت سفارش واردات خودروهای خارجی در ماه‌های گذشته است.
محمدرضا نجفی عضو کمیسیون صنایع و معادن به عنوان یکی از متقاضیان تفحص، اظهار کرد: در سه دهه گذشته شرکت‌های خودروساز از رقبای خود عقب مانده و اغلب زیان‌ده هستند. آنها توان رقابت با تولیدکنندگان خارجی را ندارند.
وی با بیان این‌که قیمت محصولات خودروسازان داخلی اعتراض مردم را برانگیخته است، گفت: هیچ کس از این وضعیت راضی نیست. ما برای حمایت از کالاهای ایرانی به دنبال تحقیق و تفحص هستیم.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/6/8
فکر میکنید کاری میکنن؟فقط شعاره.. وقتی دستگاه هایی داریم که خبر دارن چی میخورید و کجا میرید فکر میکنید از بازداشت چندتا دلال و محتکر عاجزن؟
1397/6/8
بشنو و باور نکن ! این صنعت اگه روزی واسه رضای خدا و حق الناس ماشین تولید کرد من اسممو میزارم فرنگیس !