موضوعات داغ

طلب انعام کارگران کارواش قانونی نیست

عکس مطلب اول
با وجود این که محسن فقیهی رئیس اتحادیه تعمیرگاه و پارکینگ تهران گرفتن انعام از طرف کارگران کارواش را قانونی نمی‌داند، همچنین هزینه های پارکینگ های شهر تهران را ارزان تر از واقعیت های موجود در سطح شهر بیان می‌کنند ، اما بسیاری از کارگران کارواش ها از مشتری طلب انعام می‌کنند و رانندگانی که می‌خواهند در پارکینگ مجتمع های تجاری پارک کنند مبلغ 3 تا 5 هزار تومان را باید پرداخت کند و هزینه هر ساعت توقف نیز به آن افزوده خواهد شد.
در شریط فعلی داشتن خودرو یک مشکل است و نداشتن آن یک مشکل دیگر است. فردی که در شهرهای بزرگ همچون تهران زندگی می‌کند باید هزینه قابل توجهی را برای نگهداری ظاهری و فنی خودروی خود پرداخت کند. حال با یک حساب ساده برای پارک در پارکینگ ها مبلغ 3 تا 5 هزار تومان باید هزینه کرد و همچنین برای کارواش یک خوروی تولید داخل و واکس داخل خودرو و دادن انعام حدود 40 هزار تومان برای صاحب خودرو هزینه خواهد داشت.

طلب انعام کارگران کارواش قانونی نیست

طلب انعام کارگران کارواش قانونی نیست


جدا از تمامی مسائل درباره نگهداری خودرو و به دور از حواشی، افزایش قیمت دلار از نگرانی های صاحبان خودرو است و از ان می‌ترسند به هنگام مراجعه به نمایندگی های مجاز و تعمیرگاه ها قطعه اصلی و فابریک خودرو برداشته و یا عیب جدیدی در تعمیرگاه ها و نمایندگی های مجاز برای خودرو رخ دهد.
رئیس اتحادیه تعمیرگاه و پارکینگ تهران افزود:کارگران واحدهای کارواش که دارای پروانه کسب هستند دارای حقوق معینی می‌باشند اما واحدهایی که به صورت غیرقانونی ر حال فعالیت هستند حقوق معینی ندارند و از این رو کارگران درآمد خود را در گرفتن انعام می‌بینند. وی گفت ا صرار و گرفتن انعام از سوی کارگران قانونی نیست زیرا حقوق کارگران واحدهای کارواش از حقوق تعیین شده وزرت کار نیز بیشتر است.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا کارگران دوره های آموزش تخصصی را گذرانده اند گفت،کلاس آموزشی برای شست و شوی خودرو در نظر گرفته نشده است.او همچنین افزود:حجم بالای کارگران واحدهای کارواش را اتباع خارجی بویژه اتباع افغان تشکیل می‌دهند که با توجه به نوسانات ارزی و کاهش ارزش پول ملی آن ها دیگر علاقه ای برای فعالیت ندارند.
وی در مورد رسیدگی به شکایات از تعمیرگاها بیان کرد: در صورت خسارت خودرو در واحدهای تعمیرگاهی اتحادیه حتما پیگیر جبران خسارت وارده به صاحبان خودرو خواهد بود. وی گفت شکایات اکثرا در مورد واحدهای کسب می‌باشد که بزودی کلاس های تخصصی با هدف بهبود کار زیر نظر اساتید دانشگاه برای کارفرمایان و کارگران برگزار خواهد شد.
وی با تاکید بر این که نرخ مصوب سال جاری تعیین شده است و به زودی اعلام خواهد شد. این در حالی است که اخرین نرخ مصوب مربوط به سال گذشته بوده اما بخاطر مشکلات اقتصادی و تاثیر ان بر زندگی خانوده ها هنوز نرخ جدیدی اعلام نشده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد