موضوعات داغ

طلایی و غیرقانونی؛ ماجرای عدم امکان استفاده خیابانی از سری GOLD پورشه

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول
باید گفت پروژه خودروهای گلد شرکت پورشه برای بسیاری از افراد جالب و وسوسه انگیز است. خودروهایی ها با سیستم خنک کننده جدید و موتور های دوقلوی توربو شارژر نسل 993. اما متاسفانه استفاده از این دسته خودروهای یاد شده در همه کشور ها قانونی نیست.
با آنکه مدت زمان زیادی و حدود 18 ماه روی این خودروها کار میشود اما برای قانونی شدن استفاده آنها در جاده، باید مطابق با قوانین جدید، شرکت خودروسازی پورشه تغییراتی را در آنها ایجاد کند.
فیلیپ سلم، مدیر فروش پورشه های کلاسیک و بخش مارکتینگ شرکت در این رابطه بیان کرده است که خودروهای پروژه گلد متاسفانه از قوانین حال حاضر اروپا پیروی نمیکنند و احتمالا یکی از مشکلات میزان تولید آلایندگی آنهاست.
البته در تعدادی از کشورهای مختلف قوانین به این اندازه سخت گیرانه نیست و احتمالا با وجود قانون Show or Display در ایالات متحده خودرو های پروژه گلد میتوانند در این کشور فروش خوبی را تجربه کنند و نظر خریداران ثروتمند آمریکایی را به خود جلب کنند.
بر اساس قانون Show Or Display حتی در صورت غیر قانونی بودن، اگر خودروها از اهمیت تاریخی و یا تکنولوژی خاصی برخوردار باشند میتوانند به ایالات متحده وارد شوند. البته با توجه به قانون یاد شده، رانندگی با این دسته خودروها محدود خواهد بود و افراد تنها میتوانند سالانه 4000 کیلومتر به رانندگی با این خوروهای غیرقانونی بپردازند.
پورشه های گلد از تاریخ 27 اکتبر و به مناسبت 70 امین سالگرد تاسیس این شرکت خودروسازی به بازار عرضه می شوند و احتمالا بین 170,000 تا 310,000 یورو قیمت خواهند داشت. البته با حساب خاص بودن این خودروها افزایش قیمت دور از انتظار نیست هرچند غیر قانونی بودن استفاده از این خودروها احتمالا تعدادی از مشتریان را از خرید منصرف خواهد کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد