موضوعات داغ

با 10 سدان برتر جهان با قیمت برابر با هیوندای سوناتا LF در ایران آشنا شوید - بخش اول

عکس مطلب اول
افرادی که بودجه خرید خودروهایی با قیمت حدود 40 هزار دلار را دارند از بازی جلو هستند! زیرا میانگین قیمت هر خودروی صفر کیلومتری که در سال 2018 معامله می شود حدود 35 هزار دلار است. بنابراین برای افرادی که بودجه آنها تا سقف 40 هزار دلار است گزینه های شگفت انگیزی وجود دارد.
با 40 هزار دلار می توان خودروهای رایج بازار که از نظر امکانات نسبتا مجهز هستند، سدان های اسپرت با لذت رانندگی بالا و خودروهای کوچک از برندهای لوکس را خریداری کرد. خریداران با انتخاب این گزینه ها از تنوع بسیار گسترده ای از فناوری، امکانات رفاهی، عملکرد و مصرف سوخت بهره مند می شوند. یک نکته خاص وجود دارد که خریداران با رعایت آن می توانند با بودجه ای که در اختیار دارند بهترین خودروی ممکن را انتخاب کنند. گاهی اوقات ممکن است خودرویی با قیمت کمتر و امکانات فراوان گزینه رضایت بخش تری نسبت به مدل پایه یک خودروی لوکس باشد که قیمت آن دقیقا با سقف بودجه خریدار برابر است.
با بودجه کمتر از 40 هزار دلار می توان سدان های بزرگ امریکایی یا سدان های متوسط اروپایی، کره ای و ژاپنی خریداری کرد. کل 10 سدانی که در این مقاله معرفی می شوند خودروهای سریعی هستند و می توانند رقابت نزدیکی با کوپه های اسپرت داشته باشند. تمام آنها به جز یک مورد (که بیشتر با هدف راحتی سواری ساخته شده است) هندلینگ و دینامیک رانندگی بالایی دارند. دو ماسل کار با موتورهای پرقدرت نیز در این فهرست حضور دارند. این سدان ها از نظر امکانات لوکس و سیستم های ایمنی در سطح مناسبی قرار دارند و حتی بعضی از آنها به صورت استاندارد یا بنابر سفارش مجهز به سیستم انتقال قدرت 4 چرخ محرک هستند که هم عملکرد خودرو را ارتقا می دهد و هم در شرایط آب و هوایی نامساعد تاثیر چشمگیری در حفظ تعادل خودرو دارد. تمام سدان های این مقاله حدودا در بازه قیمتی 35 تا 40 هزار دلار قرار دارند.

1 – کیا استینگر GT مدل 2018
کیا استینگر GT مدل 2018

کیا استینگر GT مدل 2018

شاید از این موضوع تعجب کنید ولی اگر قصد خرید بهترین سدان با قیمت کمتر از 40 هزار دلار را دارید، می توانید از محصولات کیا شروع کنید. با این بودجه می توان کیا استینگر GT مدل 2018 را انتخاب کرد که قیمت آن از 38.350 دلار شروع می شود و اسپرت ترین سدان فعلی کیا است.
مدل GT در بین مدل های استینگر در رده میانی قرار دارد اما مجهز به موتور 3.3 لیتری توئین توربوی V6 با عملکرد بالا است که 365 اسب بخار قدرت و 510 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. برای اینکه درک بهتری از این خودرو داشته باشید باید به این موضوع اشاره کرد که کیا استینگر GT می تواند با سدان های اسپرت واقعی رقابت کند زیرا به صورت استاندارد مجهز به سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل عقب، ترمزهای برمبو و سیستم تعلیقی است که مراحل تنظیم آن در پیست نوربرگ رینگ انجام شده است. در استینگر مشکل کمبود امکانات لوکس نیز وجود ندارد زیرا این خودرو به صورت استاندارد مجهز به تودوزی چرم، صندلی های جلو با سیستم گرمایش، چراغ های جلوی LED، نرم افزارهای اندروید اتو و اپل کار پلی و موارد دیگر است.

2 – شورولت ایمپالا Premier مدل 2018
شورولت ایمپالا Premier مدل 2018

شورولت ایمپالا Premier مدل 2018

برای افرادی که قصد خرید یک سدان بزرگ برتر با قیمت کمتر از 40 هزار دلار را دارند، شورولت ایمپالا یکی از گزینه های این فهرست است. ایمپالا یک صندوق جادار با حجم حدود 540 لیتر دارد و فضای پای سرنشینان صندلی ردیف دوم این خودرو حدود 101.6 سانتی متر است که برای دراز کردن پاها مناسب است.
به ازای مبلغی که برای خرید این سدان امریکایی پرداخت می کنید از یک فهرست طولانی از امکانات لوکس بهره مند می شوید. قیمت مدل پرمیر ایمپالا از 37.595 دلار شروع می شود که با پرداخت آن هنوز هم مقداری پول از بودجه 40 هزار دلار باقی می ماند که برای سفارش امکانات رفاهی و ایمنی کافی است. با صرف مقدار باقی مانده از این بودجه از امکاناتی مانند صندلی هایی با پوشش چرمی، صندلی های جلو با سیستم گرمایش و تهویه، غربیلک فرمان با پوشش چرمی و مجهز به سیستم گرمکن، وای فای هات اسپات سیار، سیستم شارژ بی سیم گوشی های هوشمند، سیستم ناوبری و فناوری های ایمنی رایج مانند سیستم ترمز اضطراری خودکار برخوردار می شوید. زیر کاپوت ایمپالا پرمیر یک موتور 3.6 لیتری V6 پرقدرت وجود دارد که 305 اسب بخار قدرت و 358 نیوتن متر گشتاور تولید می کند.

3 – بی ام و 320i xDrive مدل 2018
بی ام و 320i xDrive مدل 2018

بی ام و 320i xDrive مدل 2018

بی ام و 320i با سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل عقب مدل پایه سری 3 در سال 2018 است که قیمت آن 34.900 دلار است. با اضافه کردن سیستم 4 چرخ محرک پیشرفته بی ام و با نام xDrive، قیمت این خودرو تا 36.900 دلار افزایش می یابد. با پرداخت این مبلغ، پشت فرمان یک سدان اسپرت نمادین می نشینید که مجهز به موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری توربوشارژ با 180 اسب بخار قدرت و 270 نیوتن متر گشتاور، گیربکس 8 دنده اتوماتیک و سیستم انتخاب حالت های مختلف رانندگی (همراه با تنظیمات ویژه رانندگی اسپرت) است.
علاوه بر این، می توان آپشن های این خودرو را از میان فهرست امکانات گسترده بی ام و انتخاب کرد. در واقع با مقدار پولی که از بودجه شما باقی مانده است، می توانید 320i را به امکاناتی مانند صندلی های جلو با تنظیم برقی و مجهز به سیستم گرمایش، وای فای هات اسپات سیار و فناوری های ایمنی پیشرفته مجهز کنید. این سیستم های ایمنی شامل سیستم ترمز اضطراری خودکار، کروز کنترل تطبیقی، سیستم اخطار و پیشگیری از تصادف از جلو، سیستم شناسایی عابرین پیاده و سیستم نمایش نقاط کور است.

4 – آئودی A3 پرمیوم پلاس مدل 2018
آئودی A3 پرمیوم پلاس مدل 2018

آئودی A3 پرمیوم پلاس مدل 2018

آئودی A3 مدل 2018 یکی از پیشرفته ترین سدان های بازار با قیمت کمتر از 40 هزار دلار است. آئودی A3 ابعاد کوچکی دارد و طول آن فقط اندکی بیشتر از یک سدان کوچک رایج بازار مانند فورد فیستا سدان 2018 است. با این حال، فضای پای سرنشینان در قسمت عقب کابین آئودی A3 از فورد فوکس سدان 2018 (که بزرگتر از فیستا سدان است) نیز بیشتر است.
مسلما هر دو مدل فورد که در بالا نام برده شد از امکانات لوکس آئودی بی بهره هستند. مدل پرمیوم پلاس آئودی A3 همراه با مجموعه امکانات پکیج اسپرت و پکیج فناوری انتخاب برتر در میان مدل های A3 است. با سفارش این امکانات قیمت این خودرو از مرز 39 هزار دلار فراتر می رود ولی از امکانات به روزی مانند سیستم سرگرمی کابین مجازی آئودی با صفحه نمایش 12.3 اینچی که جایگزین صفحه پشت آمپر معمولی می شود لذت خواهید برد. از میان دیگر امکانات لوکس آئودی A3 می توان به صندلی های جلوی اسپرت با قابلیت تنظیم برقی و مجهز به سیستم گرمایش، غربیلک فرمان به سبک خودروهای مسابقه ای (که قسمت زیر آن تخت و صاف است)، وای فای هات اسپات سیار و سیستم صوتی Bang & Olufsen اشاره کرد.

5 – اینفینیتی Q50 3.0t Luxe مدل 2018
اینفینیتی Q50 3.0t Luxe مدل 2018

اینفینیتی Q50 3.0t Luxe مدل 2018

اینفینیتی Q50 مدل 2018 جزو بهترین سدان های لوکس متوسط با قیمت کمتر از 40 هزار دلار است. مدل 3.0t Luxe این خودرو که قیمت آن از 39.150 دلار شروع می شود همچنان یک انتخاب برجسته است. این مدل مجهز به گیربکس 7 دنده اتوماتیک و موتور 3.0 لیتری توئین توربوی V6 است که 300 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. اینفینیتی Q50 مجهز به سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل عقب است تا عملکردی مشابه سدان های اسپرت سنتی داشته باشد.
اینفینیتی Q50 برای اینکه حس سدان های لوکس سنتی را القا کند، امکانات لوکس خود را به رخ می کشد که عبارتند از تزئینات چوب واقعی درخت افرا داخل کابین، چراغ های جلوی LED با طرح شاخص اینفینیتی، مونروف برقی، صندلی های اسپرت با تزئینات چرمی، سیستم تهویه مطبوع خودکار دو کاناله و سیستم سرگرمی مبتکرانه InTouch. برخلاف خودروهای عادی که یک صفحه نمایش لمسی دارند، اینفینیتی Q50 دو صفحه نمایش لمسی دارد و چیدمان آنها به این صورت است که یک صفحه نمایش 8.0 اینچی بزرگتر در قسمت بالای یک صفحه نمایش 7.0 اینچی کوچکتر نصب شده است.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/6/18
ما خیلی بدبختیم ...
تشکر از عوامل سایت خودرو بانک
1397/6/19
فقط کیا استینگر و بی ام و سری 3 و تمام ...