موضوعات داغ

حرکت وزارت صنعت به سمت خصوصی سازی صنعت خودروسازی

عکس مطلب اول
وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با خبرگزاری عصر خودرو بیان کرد: هدف اصلی این وزارت خانه حمایت از خودروسازان واقعی است. وی ادامه داد: برای توسعه خودروسازی و حرکت به سمت تکنولوژی های روز ساخت خودرو، نیاز به توسعه و در اختیار داشتن صنایع پیشرفته فولاد، فلزات رنگی و پتروشیمی داریم که تا میزان زیادی این زیرساخت ها آماده شده اند.
وزیر صنعت اضافه کرد: از سوی دیگر ما کمبودی در زمینه نیروی کار و متخصصین حوزه قطعه سازی و خودروسازی نداریم و تمایل لازم برای توسعه سایت های تحقیق و توسعه در کشور وجود دارد. او با اشاره به هموطنان ما که در خودروسازی های مطرح دنیا به فعالیت مشغولند، اذعان کرد با وجود این میزان استعداد و دانش در نیروی متخصص، باید اشکال کار را در مالکیت خودروسازی ها جستجو کرد.
شریعتمداری تاکید کرد: این مسیر را با قوت دنبال و تلاش می کنیم خودروسازی های بزرگ را به این سمت هدایت و در عین حال شرایطی فراهم کنیم تا با خصوصی کردن فعالیت های خودروسازی در کشور به معنای واقعی کلمه نه خصولتی، به تدریج قدم های بزرگی در این زمینه برداریم.
وی افزود: البته نیاز به زیرساخت هایی بوده و نیاز است جامعه پذیرش مردمی سازی و خصوصی سازی اقتصاد و دارندگان سرمایه های مشروع که نیروی انسانی زیادی ر ا به کار می گیرند را پرورش دهد و در عین حال نیز فرهنگ کارآفرینی محترم شمرده شود.
به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت، امروز کارآفرینان سرداران خط مقدم جنگ اقتصادی هستند اگر به احترام قائل نشدن برای آن ها تلاش نکنیم و از حیث مقام اجتماعی آن ها را جایگاه واقعی قرار ندهیم به خصوصی کردن فعالیت های اقتصادی با تاخیر دست خواهیم یافت البته لازم است اقدامات فرهنگی نیز علاوه بر امور اقتصادی در کشور انجام شود

نظرات کاربران

11 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/6/11
آقایون...هزار بار این حرف رو هر کسی که اومده زده.خواهشا دیگه بسسسسسه...
1397/6/11
این کارو باید ۲۰۱۲ انجام میدادن نه الان که اگر کمپانی تویوتا هم ایرانی بود زیر تحریم ها فعالیتش صفر میشد
نه الان که دلار ۱۲ تومنه نه الان که کلی از مهندس های نخبه و کار بلد ها مهاجرت کردن امیدوارم تا دیرتر نشده هرچی زودتر این کارو انجام بدن برای رقابت بیشتر هم واردات ماشین های دست دوم رو از اتحادیه اروپا رو هم آزاد کنن البته ما که میدونیم این حرف های ایشون فقط حرف هیچ اتفاقی قرار نیست بیفته فقط میگن باید اینجور باشه باید اونجور باشه وظیفه ی کیه که جورشو درست کنه؟
1397/6/12
کاش دو خودرو ساز بزرگ که عمده بازار دستشونه به نهاد های جهادی (ارتش و سپاه)واگذار بشن
1397/6/12
ضربه ایی که این آقای شریعمتداری و وزیران بسیار توانای سابق صنعت به بازار خودرو مملکت زدن بمب اتم به هیروشیما نزد آقایون تازه یادشون افتاده برن سمت خصوصی سازی و آزاد شدن شدن قیمت که بازم طبق معمول همش حرف های مفت و الکی...!!
1397/6/12
به نظر من هم این آقای وزیر کاملا هدفمند اقدام به افزایش قیمت خودروها کرد.... مرحله اول افزایش قیمت خودروهای وارداتی و سپس ممنوع کردن واردات، حالا هم افزایش بی سابقه خودروهای تولید و یا مونتاژ داخل،،، من فقط نشستم ببینم گند اطرافیان این جناب آقای وزیر چه زمانی در میاد!!!
1397/6/12
جناب وزیر محترم ماشین و موشک کردی عزیزم
1397/6/12
این کار برای کشورهای دیگر جواب میدهد نه ایران که بقول آقای ظریف که گفته خودمان انتخاب کردیم با بقیه فرق داشته باشیم؟؟یه روز تحریمیم یه روز نیستیم اصلاٌ هیچ ثباتی نیست!!نه آقا اینقدر از حیب مردم هزینه نکنید لظفاٌ.راستی چی شد پس استیضاح این
1397/6/12
اینجور که مشخصه این مردک تمامی نماینده هارو قانعععععععع کرده
1397/6/12
خنده داره . کسی که طی دو سال به اندازه بیست سال قیمت ماشینها رو بالا برده و رفقای دلال و نمایشگاهیش رو میلیاردر کرده و مردم رو به خاک سیاه نشونده ؛ حالا میخواد راهکار جدید ارائه کنه .
یکی نیست بگه تو اول اینی رو که نابود کردی درست کن بعد برو سراغ ایده های جدید .
1397/6/12
خصوصی سازی عجبا میره دست چندتا از دولتی ها و بازم داغون تر از قبل الان دلار شده۱۲ تا خوب معمول فقط قشر مایه دار در این وضعیت میتونن خربد کنن وگرنه باقی افراد دیگه پولشون به پراید هم نمیرسه خودشون خوب میدونن چکار کنن خصوصی سازی که اینها میگن با کل دنیا فرق داره خواهید دید

۴۰سال همه این افراد با دلال بازی پول جمع کردن نه با فکر و اندیشه ی مثبت اقتصادی
1397/6/12
حرفهای شما خیلی مضحکه!در قرن بیست و یک که خودروسازان جهانی به سمت
تولید خودروهای هایبرید و برقی و ....پیش می روند انوقت شما پراید و سمند و
پارس بی کیفیت و ناایمن تولید می کنید و حالا با به اصطلاح خصوصی سازی انها
دستشان را برای گران کردن این خودروهای قدیمی باز کنید!!