موضوعات داغ

راهکارهای مشترک دولت و مجلس برای کاهش التهاب بازار خودرو

عکس مطلب اول
سید جواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به تشکیل جلسه مشترکی که بین دولت و مجلس برای بهبود بازار آشفته خودرو و بازگشت آرامش به این بازار افزود: چندین گزینه برای بازگشت آرامش به بازار خودرو مورد بحث قرار گرفت که در حد بحث بوده و تصمیمی برا رفع محدودیت های واردات خودرو در این جلسه گرفته نشد.
وی گفت: یکی از موارد بحث شده برای بازگشت آرامش به بازار خودرو، ترخیص خودروهای موجود در گمرک است که قابلیت ترخیص شدن را دارند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه بیان داشت: راهکار دیگری که مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت ترخیص برخی سی کی دی‌های موجود در گمرک که ترخیص نشده‌اند به سرعت و با حمایت مجلس ترخیص شوند تا خودروهای ناقصی تامین قطعه شده و برای کاهش التهاب بازار هرچه زوتر تکمیل و وارد بازار شوند.
وی افزود: با توجه به نوسانات نرخ ارز و با توجه به نرخ ارز دولتی 4200 و یا ارز بازار ثانویه که از طرف دولت برای حمایت از خودروسازان به آن ها تعلق می‌گیرد و قیمت تمام شده خودرو، برای کاهش التهاب بازار خودروها را سریعا به بازار عرضه کنند.
حسینی کیا در پایان بیان داشت: باید از دو خودروساز بزرگ که بخش بزرگی از نیاز بازار را تامین می‌کنند حمایت کرد افزود: در جلسات مشترک بعدی که با دولت خواهیم داشت حتما درباره رفع ممنوعیت واردات خودرو به منظور کاهش التهاب بازار خودرو ،به بحث و تبادل نظر خواهیم پرداخت.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/6/13
"وی گفت: یکی از موارد بحث شده برای بازگشت آرامش به بازار خودرو، ترخیص خودروهای موجود در گمرک است که قابلیت ترخیص شدن را دارند."

یعنی مثلا شما واقعا فکر کردید که اگه ماشینای توی گمرک ترخیص شه، این اوضاع بلبشو درست می شه؟! مثلا توقع دارید بنز 1 میلیاردی دوباره بشه 400 تومن؟! آقای عضو کمیسیون مثل اینکه شما کلا تو این مملکت زندگی نمی کنید! پس بزارید روشنتون کنم، هر چیزی که توی این خراب شده گرون شه، آسمون به زمین بیاد دیگه ارزون نمی شه!
1397/6/13
تا وقتی که آرامش سیاسی ، امنیتی و اقتصادی به جامعه بر نگردد هیچ طرحی جواب نمیدهد.
1397/6/14
بازهم کمک دولت به خودروسازان وحمایت ازآنهامطرح میشود مگر چقدر دولتهای دیگر به خودروسازان خود حمایت میکنند که بازهم ایشان اشاره به حمایت دولت کرده اند اگر دراین ۴۰ سال کمکهای بیدریغ دولت بخودروسازان نبود الان این آشفته بازاررانداشتیم واگر خودروها گران میشدند لااقل کیفیت داشتند کاردولت شده کمک به خودروسازان یکجا ازارز ثانویه استفاده کنند یکجا کمکهای دیگر بگیرند همین است که این آشفته بازار درست شده دولت باید باواردات صحیح خودرو آنهم باتعرفه های معقول دست واردکنندگان رابازبگذارد ودست ازاینهمه کمک به خودروسازان بردارد تااوضاع بروفق مراد همه شود اینکارهمانند پسری است که ازخانواده جدا شده وازدواج کرده وعلی رغم شغل مناسب بادرآمد معقول بازهم پدرخانواده به اوکمک مالی نماید مسلم است که توقع پسر بالاخواهد رفت ومصداق خودروسازهاست درتمام دنیا خودروساز که خودروسازی براه انداخته جزدرمواردی اخذتسهیلات بانکی مناسب هیچ کمک دیگری ازدولت مطالبه نمیکند وخودروساز بابهترین خودروها باعث پویاشدن این صنعت عظیم هستند واقعا چرا دولت دست ازاین خودروسازها برنمیدارد وواردات معقول خودروهای خارجی را ممنوع کرده است مشخص نیست ولی جز این آشفته بازار خودرو نتیجه دیگری نداده است
1397/6/14
آدم تیتر رو میخونه فکر میکنه جوک جدیده
6ماه تو باتلاق فرو رفته بازار خودرو الان باز همون حرفای همیشگی رو میزنن!!!