موضوعات داغ

خرید هیوندا آزرا، آرزو شد؟ بررسی خودروی آزرا و افزایش قیمت‌های آن در ایران

عکس مطلب اول
آزرا محصول کره‌ای جنوبی است که اولین نسل آن در دهه ۸۰ میلادی ساخته شد. آزراهای امروزی‌تر یعنی نسل چهارم، در سال ۲۰۰۵ تولید شدند. این خودرو را در بازار بین‌المللی با نام Grandeurمی‌شناسد. تا به حال ۶ نسل مختلف از این خودرو تولید شده است. در سال ۲۰۱۲ آزرا از نظر فنی و ظاهری تغییر کرد و نسل پنجم آن عرضه شد. قدرت موتور بیشتر شد و مصرف سوخت کاهش یافت. این مدل به وضوح به هیوندا سونوتا شباهت دارد، زیرا روی همان پلتفورم ساخته شده است. نسل چهارم و پنجم این خودرو در زمان خود مجوز ورود به کشور را گرفتند. بیشترین فروش هیوندا آزرا در سراسر دنیا مربوط به نسل چهارم یا همان TG است. در ابتدا شرکت آسان موتور ارائه دهنده‌ی گارانتی محصولات شرکت هیوندا به ایران بود.
آزرای دنده‌ اتوماتیک خوش اشتها برای هر ۱۰۰ کیلومتر به صورت ترکیبی بیش از ۱۰ لیتر بنزین می‌خورد. البته چون آزرا خودروی گران‌قیمتی است، مسلما مصرف سوخت بالای آن نیز برای خریدار مسئله مهمی نیست و خریدار را از خرید هیوندا آزرا منصرف نمی‌کند. شرکت هیوندا سعی کرده است در ادیشن‌های جدیدتر مصرف سوخت را بهینه کند. در مدل نهایی مربوط به سال ۲۰۱۸ طراحی این خودرو جسورانه‌تر شد و فضای کابین باز هم افزایش یافت؛‌ همچنین امکانات رفاهی خودرو هم افزایش یافتند. در حال حاضر کرمان موتور که نمایندگی محصولات هیوندا در ایران را بر عهده دارد، به دلیل قوانین جدید از واردات این خودرو به ایران بازمانده است. زیرا طبق قوانین تردد خودروهای با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی (پیشرانه حجیم‌تر از ۲.۵ لیتر) ممنوع است. پیش‌بینی قیمت آزرا ۲۰۱۸ در ایران حدود ۳۰۰ میلیون تومان بود، اما با توجه وضعیت ارز در کشور، قیمت تخمینی آن بیش از ۱ میلیارد تومان خواهد بود که چندان معقول نیست.
هیوندا آزرا به وضوح خوش قیافه است و ظاهری مثبت و کمی خشن دارد. این ظاهر خوش سیما در کنار ایمنی و مقاومت بدنه، آزرا را به انتخابی مطمئن برای خرید تبدیل می‌کند. آزرا علاوه بر بدنه مقاوم، ۸ الی ۹ کیسه هوا (جلو، جانبی، پرده‌ای، محافظ زانو)، سیستم کنترل کشش و ترمز ضد قفل برای هر چهار چرخ دارد. رقیب این خودرو در رفاه و نرمی سواری، تویوتا کمری است. هر دو خودرو سواری نرم و ایمنی دارند. تعلیق آزرا به گونه‌ای است که انگار هیچ دست انداز یا چاله‌ای در سطح جاده و خیابان وجود ندارد. البته سیستم تعلیق آزرا بهترین نیست، اما بسیاری از ضربات را به کابین وارد نمی‌کند.
افزایش ناگهانی قیمت خودرو در ایران باعث شد تب آزرا سواران برای فروش هیوندا آزرا بالا برود و از طرفی حتی خرید هیوندا آزرا کارکرده هم برای خریداران به آرزو تبدیل شود. در بین آگهی‌های سایت دیوار در بخش خودرو سواری با تایپ نام آزرا می‌توانی آگهی‌های مربوط به فروش هیوندا آزرا را مشاهده کنید. قیمت‌ها برای خرید آزرا از ۱۰۰ میلیون تومان آغاز می‌شود و به ۴۰۰ میلیون تومان می‌رسد. یک آزرا مدل سال ۲۰۱۳ با کارکرد ۹۰ هزار کیلومتر در سایت دیوار به مبلغ ۳۶۰ میلیون تومان برای فروش آگهی شده است. در آگهی دیگری آزرا ۲۰۱۰ با ۱۸۵ هزار کیلومتر کارکرد به قیمت ۲۲۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. مدل‌های ۲۰۰۷ نیز حدود ۱۲۰ میلیون قیمت گذاری شده‌اند.

منبع : ویرلن این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/6/14
وقتی عکس نمی ذارید هیچ میلی به خوندن مقالتون نیست
1397/6/14
اگه قرار به ارزو باشه کی اخه کره ای ارزو میکنه مگه مغز خر خورده باشه شما اگه بتونی بیشتر بخایی فرصتت رو که ضایع نمیکنی !! ارزو اسمش روشه ینی محدودیتی برای انتخاب نداره هر کی میتونه هر چی خاست ارزو کنه فارغ از اینکه چی میخاد خب اگه به ارزو باشه ادم فراری -لامبورگینی-پاگانی ارزو کنه نه این ات و اشغلا ---- مجبورید از این تیتر های کلیشه ای بزارید مگه؟؟
1397/6/15
اون حلقتو ببند ! جایی که زندگی میکنیو در نظر بگیر بعد میفهمی چرا واژه آرزو بکار رفته و بسیار هم صحیح و درست است !
در جاییکه پراید حلبی بشه 45میلیون،آزرا حکم لامبورگینی میگیره و خود لامبورگینی به رویای دست نیافتنی تبدیل میشود !
1397/6/17
کم‌سواد مقاله داره در مورد ایران صحبت میکنه!!! مقاله داره میگه تو ایران با این قیمتها حتی خرید یک دستگاه آزرای مدل پائین کار کرده هم آرزو شده برای ملت درحالی که تا سال گذشته خریدش حداقل برای بعضی‌ها امکان‌پذیر بود. بعد تو داری میگی چرا حالا که نویسنده صحبت از آرزو کرده پس چرا نگفته پاگانی زوندا داشته باشیم!!!! یعنی با وجود آدامای کم‌سواد و کم‌فهمی مثله تو آدم لیاقتشه که تو همچین کشوری زندگی کنه.