موضوعات داغ

تیر خودروسازان بازهم به سنگ خورد: مخالفت شورای رقابت برای افزایش مجدد قیمت رسمی خودرو

عکس مطلب اول
رضا شیوا، رئیس شورای رقابت اعلام کرد که در جلسه امروز مشکلات اخیر صنعت خودرو با حضور مدیران عامل خودروساز مورد بررسی قرار گرفت و خودروسازان به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه تولید و همچنین نوسانات نرخ ارز در رابطه با افزایش قیمت‌ها صحبت کردند، اما به دلیل قانع نشدن اعضای شورای رقابت از دلایل خودروسازان، مجوز افزایش قیمت خودرو صادر نشد و در حالی که تغییر قیمت‌ها برای شورای رقابت واضح نبود، لازم است که استعلام‌های لازم از بانک مرکزی انجام شده و بر اساس استعلام بانک مرکزی مجوز افزایش قیمت‌ها برای تولیدات شرکت‌های خودروساز داخلی در صورت تصدیق صادر شود.
رضا شیوا در ادامه صحبت‌های خود اضافه کرد، شرکت‌های خودروساز داخلی از سال گذشته ملزم به افزایش 5 درصدی تولید و حذف حاشیه بازار برای خرید و فروش بودند و عرضه خودرو می‌بایست به گونه‌ای صورت گیرد که تولیدات خودروسازان داخلی به دست دلال نرسیده و در اختیار مشتریان واقعی قرار گیرد.
عضو ناظر مجلس در شورای رقابت اعلام کرد: بازار خودرو، قیمت، مشکلات و مسائل خودروسازان و همچنین مشکلاتی که در تولید و فروش اتومبیل وجود دارد، در جلسه امروز شورای رقابت مورد بررسی قرار گرفت و با این وجود باز هم مجوز رسمی برای افزایش قیمت خودرو صادر نشد.
ولی ملکی اعلام کرد: در جلسه امروز علت کاهش تولید و افزایش حاشیه قیمت‌ها در بازار توسط شورای رقابت بررسی شد و قرار بر این است که شورای رقابت با صدور یک نامه برای بانک مرکزی، درخواست کند که تورم بخشی در 5ماه نخست امسال در صنعت خودروسازی محاسبه و اعلام شود. حال بانک مرکزی آنچه را که اعلام کند، شورای رقابت با فرمول‌های خود در مورد قیمت اتومبیل تصمیم خواهد گرفت. هرچند به گفته خودروسازان چیزی حدود 70 هزار اتومبیل در شرکت‌های خودروسازی وجود دارد که بخشی از آن‌ها به دلیل کمبود قطعه در بازار تزریق نمی‌شوند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/6/16
گرانتر شدن قیمت خودرو مساویست با حفر شدن گور مسئولین به دست خودشان
هیچ توجیهی برای گرانتر کردن وجود ندارد. کافیست فقط بروید در کنار یک مثلا پراید بایستید بعد باخود بگویید ۲۰ میلیون برای این؟
خودتون قضاوت کنید دیگه... واقعا دیگه ضایعتر ازین؟