موضوعات داغ

یک تیر و دو نشان؛ نسل جدید موانع صوتی کنار اتوبان با قابلیت افزایش ایمنی تصادفات جاده ای

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول
به زودی در قسمتی از بزرگراه M1 واقع در یورکشایر برای کاهش آلودگی صوتی خودروها دیوار و مانع صوتی کار گذاشته خواهد شد. طبق گفته ها این نوع مانع اولین مدل استفاده شده بریتانیا خواهد بود که حتی قادر است از خروج خودروها از مسیر بزرگراه جلوگیری کند.
چهار قسمت این مانع زمستان امسال در مسیر های ورودی ساخته میشوند و از میان آنها ، سه قسمت با ارتفاع 3 متر و یکی از قسمت ها دارای ارتفاعی کمتر و معادل 1.85 متر خواهد بود.
در رابطه با این پروژه مسئول شبکه های جاده ای انگلستان نیز گفته است که یکی از دلایل نصب آنها افزایش ایمنی رانندگان خودرو در بزرگراه میباشد.
همچنین، مدیر پروژه بزرگراه های انگستان، Sujad Hussain، در این باره میگوید : « سر و صدای خودروهای در حال تردد در بزرگراه از مشکلات همیشگی این منطقه بوده است و نصب کردن چهار قسمت دیوار مانع صوتی احتمالا بتواند شرایط زندگی را برای افرادی که نزدیک این بزرگراه زندگی میکنند مطلوب تر کند. ما قصد داریم کار خود را از ماه نوامبر آغاز کنیم اما قبل از آن و طی همین ماه برای آگاه ساختن افراد، جلسه افتتاحیه ای برگذار خواهیم کرد. درخواست من از همه این هست که هر سوالی در مورد پروژه یاد شده و برنامه ریزی های ما ذهن آن ها را مشغول کرده است را در طی این مراسم افتتاحیه از تیم ما بپرسند.»

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد