موضوعات داغ

رونمایی مرسدس بنز EQC ، وقتی مرسدس بنز وارد رقابت با تسلا می شود!

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
چند هفته گذشته اخباری از مرسدس بنز EQC با پوشش های خاص منتشر شده بود و اکنون مرسدس بنز پیش از نمایشگاه خودروی پاریس، این خودروی پر هیاهو را رونمایی کرده است. مرسدس بنز EQC قرار است به رقیبی جدی برای تسلا مدل ایکس، آئودی ترون و جگوار i-Pace به شمار می رود. دیگر رقیب این خودرو از آلمان، بی ام و iX3 نیز به زودی معرفی شده و از سال 2019 وارد بازار خواهد شد.

مرسدس بنز EQC

مرسدس بنز EQC

شاسی بلند جدید مرسدس، با الهام از کانسپت الکتریکی این شرکت یعنی EQ Silver Arrow طراحی شده و بخشی از پروژه این شرکت، در توسعه خودروهای الکتریکی در سبد محصولاتش تا سال 2022 میلادی است. به گفته مدیران مرسدس بنز، تا سال 2025، بین 15 تا 25 درصد خودروهایی که توسط این شرکت فروخته می شوند، الکتریکی خواهند بود. مرسدس بنز EQC نخستین محصول از این خانواده است و پس از آن، بزودی مدل های EQE و EQS رونمایی خواهند شد.

مرسدس بنز EQC

مرسدس بنز EQC

آن طور که در نگاه های اول به نظر می رسد، شاسی بلند جدید مرسدس الهامات زیادی از مدل های قبلی و فعلی داشته است و می توان مرسدس بنز EQC را یک بنز GLC از نوع الکتریکی دانست. منتقدان مختلفی، از جمله در وب سایت carmagazine ، استفاده از طرح های آبی رنگ در چراغ ها و رینگ ها را نا امید کننده دانسته اند و توقع داشتند تا مرسدس بیش از این خلاق باشند. در داخل خودرو اما خلاقیت بیشتر موج می زند و نشانگرهای پشت آمپر خودرو و صفحه نمایش لمسی خودرو با هم ترکیب شده و یک تبلت بزرگ و افقی وظیفه اجرای انواع تنظیمات و نشان دادن اطلاعات مورد نیاز را بر عهده دارد. هم چنین مشتری می تواند از بین رینگ های 19 یا 21 اینچی، یکی را برای خودروی خود انتخاب کند.

مرسدس بنز EQC

مرسدس بنز EQC

نورپردازی همواره در خودروهای الکتریکی عنصری مهم بوده و در مرسدس EQC شاهد استفاده از نوارهای نورانی مختلف در کابین خودرو هستیم که سعی کرده تا فضایی آرامش بخش و در حین حال لوکس و نوآورانه را برای سرنشینان تداعی کند.
در مورد مشخصات فنی مرسدس EQC ، اکنون اطلاعات بیشتری در دسترس ما قرار دارد و این شرکت ادعا می کند که پیشرانه الکتریکی این خودرو، قادر به تولید 402 اسب بخار قدرت و 764 نیوتون متر گشتاور خواهد بود که رقم قابل توجهی است و مرسدس بنز EQC را قادر می سازد تا در 5.1 ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد. سرعت این خودرو به طور الکترونیکی در 180 کیلومتر بر ساعت محدود شده و نهایت بردی که با باطری های هشتاد کیلووات ساعتی برای آن فراهم می شود، 450 کیلومتر خواهد بود. وزن مرسدس EQC رقمی در حدود 1800 کیلوگرم است.

مرسدس بنز EQC

مرسدس بنز EQC

اما مشتریان چه زمانی می توانند یک مرسدس EQC خریداری کنند؟ پاسخ مرسدس بهار 2019 است و نخستین بازاری که این خودرو در آن عرضه می شود، بازار خودروی بریتانیا خواهد بود. تریم های مختلفی از جمله Electric Art و AMG Line توسط مشتریان قابل انتخاب هستند و پیش بینی می شود برچسب قیمتی آن در محدوده هفتاد هزار پوند باشد، یعنی محدوده قیمتی که جگوار i-Pace در آن قرار دارد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد