موضوعات داغ

خاطرات موتورهای V8 شورولت به تاریخ می پیوندد؛ جنرال موتورز و توسعه‌ی خودروهای الکتریکی

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
خودروهای الکتریکی هر روز محبوبیت بیشتری پیدا می کنند و هر روز خودروسازان بیشتری به فکر تولید مدل های جدید برقی می افتند. یکی از مشکلاتی که خریداران خودروهای برقی همواره نگران آن هستند شعاع حرکتی این خودروها است که البته این مشکل تا حدود زیادی امروزه برطرف شده است و خودروهای الکتریکی دارای متوسط بردی بیش از 320 کیلومتر هستند. با چنین بردی دیگر نیازی نیست تا دارندگان این خودروها نگران استفاده های روزمره‌ی خود باشند اما برای کسانی که سفرهای طولانی انجام می دهند چنین شعاع حرکتی همچنان کافی نیست.
در حالی که زمان شارژ شدن باتری ها در خودروهای الکتریکی نیز متغیر است و در هر خودرویی فرق می کند اما برای مثال یک شورولت بولت با شارژر 240 ولتی نیاز به 9.3 ساعت زمان برای شارژ شدن دارد. نیسان لیف نیز با شارژر 220 ولتی در عرض 7.5 ساعت شارژ می شود. البته شارژرهای سریع نیز برای خودروهای برقی در دسترس هستند اما همچنان سرعت شارژ کردن آنها در مقایسه با سرعت پر شدن باک بنزین بسیار بیشتر است.
با این حال اما جنرال موتورز عزم خود را جزم کرده است تا مشکل شارژ کردن باتری را در خودروهای الکتریکی برطرف کند و برای این منظور از همکاری کمپانی دلتا امریکا نیز بهره خواهد برد تا یک فناوری شارژ سریع را توسعه دهند. هنوز جزییات زیادی از این فناوری جدید منتشر نشده است اما گفته شده است که با این فناوری جدید می تواند در تنها 10 دقیقه شارژ به شعاع حرکتی 290 کیلومتر دست پیدا کرد. در صورتی که این فناوری به مرحله‌ی عملی برسد بهترین سیستم شارژ خودروهای برقی خواهد بود ون در حال حاضر سریع ترین زمان شارژ شدن متعلق به سیستم پورشه تایکان است که در هر 4 دقیقه می تواند 100 کیلومتر برد را فراهم کند.
گرچه نوع فناوری این شارژر جدید نیز مشخص نیست اما قطعا خودروهای برقی را کاربردی تر از قبل خواهد ساخت. در خصوص قیمت این سیستم جدید نیز جنرال موتورز هنوز هیچ اطلاعاتی را منتشر نکرده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد