موضوعات داغ

سبزترین خودروساز چین در خاک آمریکا؛ ناوگان BYD در حمل و نقل عمومی جرجیا

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
طبق اخبار منتشر شده اخیر از خودروسازی بی وای دی، شرکت توانسته با شرکت در یک فراخوان دولتی برای تامین خودروهای حمل و نقل عمومی در ایالت جرجیا، وظیفه تامین این خودروها را بر عهده بگیرد. مقر اصلی بی وای دی در شهر شنزن در استان گواندونگ چین قرار دارد و این شرکت با ارایه سبد محصولات بزرگی از خودروهای الکتریکی و هیبریدی، شامل خودروهای شخصی، اتوبوس ها و تاکسی ها، یکی از بزرگترین تولید کنندگان این وسایل در سطح جهان محسوب می شود. بی وای دی به واسطه عمر طولانی تر باطری ها، سایز بزرگتر خودرو و کارایی بالاتر محصولاتش توانسته در این رقابت برنده شود.
به کارگیری وسایل نقلیه الکتریکی یا هیبریدی در سیستم حمل و نقل جرجیا، به این ایالت کمک خواهد کرد تا سال 2020، بیست درصد از حجم گازهای گلخانه ای منتشر شده را کاهش دهد. در صورت تداوم این امر، این میزان کاهش تا سال 2030 میلادی به چهل درصد خواهد رسید. بی وای دی نخستین خودروساز چینی است که توانسته محصولاتش را وارد خاک آمریکا کند و اکنون آنها شدیدا هیجان زده هستند، چرا که در صورت موفقیت در تامین خودروهای مورد نیاز حمل و نقل عمومی ایالت جرجیا، خواهند توانست کارنامه کاری خود را پربار تر کرده و بالاتر از سایر تولید کنندگان چینی قرار بگیرند.
یک پیش بینی بازار که در فاصله سالهای 2013 تا 2015 انجام شد، نشان میداد که تمایل به استفاده از وسایل حمل و نقل تمام الکتریکی در ایالات متحده رو به افزایش است و نگرانی از انتشار گازهای گلخانه ای، به دغدغه بسیاری از آژانس های حمل و نقل تبدیل خواهد شد. همچنین انتظار می رود تا تعداد اتوبوس های چینی موجود در جاده های آمریکا، تا سال 2025 به یک میلیون دستگاه برسد. از آن جایی که تعدادی از شرکت های چینی در توسعه این قبیل خودروها پیشتاز هستند، به نظر می رسد که این شرکت ها به تامین کنندگان اصلی خودروهای حمل و نقل عمومی تبدیل خواهند شد و البته بی وای دی، طلایه دار این ورود گسترده محسوب می شود. در حال حاضر بی وای دی در ایالات متحده مشتریان شناخته شده ای از قبیل فیس بوک، دانشگاه استنفورد، دانشگاه لس آنجلس و شبکه حمل و نقل لانگ بیچ دارد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/6/25
بی وای دی خودروهاش نشبت به بقیه چینیها با کیفیت تر هستن
خیلی جالبه که با اون همه سازنده آمریکایی یک خودروساز چینی مناقصه رو برده