موضوعات داغ

فراخوان 166 هزار دستگاه نیسان به دلیل خطر خاموش شدن موتور در حین حرکت

عکس مطلب اول
نیسان در حال فراخوان حدود 166 هزار دستگاه خودرو در ایالات متحده و کانادا است زیرا یک مشکل احتمالی مربوط به سیستم سوییچ استارت آنها وجود دارد که ممکن است منجر به خاموش شدن خودرو در حین حرکت شود.
حدود 153 هزار دستگاه از این خودروها در ایالات متحده و 13 هزار دستگاه از آنها در کانادا هستند. هم اکنون نیسان از مالکین این خودروها درخواست کرده است که فورا اشیایی مانند کلیدهای اضافی یا دسته کلیدهایی که به حلقه سوییچ خودرو بسته شده اند را جدا کنند.
مشکل اینجاست که در بعضی از خودروهای نیسان که مجهز به سیستم سوییچ مکانیکی (بدون استارت دکمه ای) هستند، یک فنر در سیستم سوییچ وجود دارد که ممکن است فرسوده شود و بشکند. در اثر شکستن این فنر، سوییچ خودرو از حالت روشن بودن موتور به حالت باز (حالت استفاده از لوازم برقی) در می آید. در این حالت ممکن است موتور خاموش شود و ایربگ ها نیز از کار بیافتند. علاوه بر این، از کار افتادن موتور باعث سفت شدن فرمان و افت قدرت ترمز می شود که خطر وقوع تصادف را افزایش می دهد.
طبق گزارش Automotive News در حال حاضر مشخص نیست که آیا این مشکل منجر به بروز تصادف، آسیب جسمی یا حوادث وخیم تر شده است یا نه. نیسان می گوید تا جایی که اطلاع دارد هیچ حادثه ای در ایالات متحده رخ نداده است.
این فراخوان در بازار امریکا شامل بعضی از مدل های 2017 و 2018 نیسان فرانتیر، جوک، سنترا، ورسا، ورسا نوت، مایکرا، NV، NV200 و مدل های تاکسی است. خودروهایی که در بازار کانادا شامل این فراخوان می شوند عبارتند از فرانتیر، مایکرا، ورسا نوت، NV200، NV1500 و NV2500.
مالکین خودروها در ماه سپتامبر از این فراخوان مطلع خواهند شد و نمایندگی های نیسان پس از بازدید خودروها در صورت نیاز سیستم سوییچ آنها را تعویض می کنند.

نیسان مایکرا

نیسان مایکرا


نیسان فرانتیر

نیسان فرانتیر

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/6/19
اما درايران پژو٢٠٦ دقيقا همين مشكل را دارد ودرصورتيكه ده بار به ايرانخودرو مراجعه كردم بازهم رفع عيب نشد وجالب اينكه ماشين گارانتى دارد پول هم بايد بديم واين مورد بازهم رفع نشده وچند بارخطرات تصادف از بيخ گوشم رد شد ..شهريور٩٧بندرعباس