موضوعات داغ

معرفی رسمی ب ام و X2 M35i، میانگینی از کراس اوور اسپرت و هاچ بک داغ

عکس مطلب اول
بعد از تعداد بیشماری عکس های جاسوسی و شایعات فراوان، سرانجام مدل پرچم دار سری X2 بی ام و معرفی شد. این خودرو که X2 M35i نام دارد با اینکه بر اساس پلتفرم دیفرانسیل جلو ساخته شده است ولی فقط با سیستم انتقال قدرت 4 چرخ محرک تولید می شود. X2 M35i مجهز به اولین موتور 4 سیلندر توربوشارژ با برند M Power است که در واقع قویترین موتور 4 سیلندری است که تا به حال در یک مدل تولید سری بی ام و نصب شده است. این خودرو برای رقابت با کراس اوورهای اسپرتی مانند آئودی SQ2 و مرسدس GLA35 AMG که احتمال تولید آنها در آینده وجود دارد ساخته شده است.
بی ام و X2 M35i اولین خودروی سری M بی ام و است که از دیفرانسیل قفل دار M اسپرت در محور جلو برخوردار می شود که هنگام رانندگی اسپرت و سریع افت چسبندگی چرخ های جلو را کاهش می دهد.
موتور 2.0 لیتری این خودرو از یک توربوشارژر Twin Scroll بهره می برد و مجهز به سیستم خنک کننده اصلاح شده است و تغییراتی مانند استفاده از میل لنگ تقویت شده، یاتاقان های اصلی بزرگتر، سیستم ورودی هوا با جریان بهتر، کاهش نسبت تراکم و استفاده از توربوشارژر بزرگتر برای تولید بوست بیشتر در آن ایجاد شده است تا 302 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن متر گشتاور تولید کند که 74 اسب بخار و 100 نیوتن متر بیشتر از مدل 28i است. قدرت این موتور از طریق گیربکس 8 دنده اتوماتیک استپ ترونیک با تنظیم ویژه M که مجهز به سیستم لانچ کنترل (کنترل هرزگردی برای سریعترین استارت ممکن از حالت سکون) است به چرخ های هر دو محور منتقل می شود. بی ام و برای بهبود شتابگیری نسبت دنده های یک تا پنج این گیربکس را سنگینتر کرده است ولی نسبت دنده 6 و نسبت دیفرانسیل در مدل های 28i و M35i یکسان است. X2 M35i با این نوع چیدمان سیستم انتقال قدرت می تواند در مدت زمان 4.9 ثانیه به 100 کیلومتر در ساعت برسد که 1.5 ثانیه سریعتر از مدل 28i است. حداکثر سرعت این خودرو روی 250 کیلومتر در ساعت محدود شده است. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو از 8.1 تا 8.4 لیتر در 100 کیلومتر و تولید دی اکسید کربن آن از 185 تا 191 گرم در هر کیلومتر متغیر است.
این کراس اوور پرقدرت علاوه بر موتور قویتر از اصلاحات دیگری برخوردار شده است تا شایسته برند M باشد. این خودرو مجهز به امکانات جذابی مانند سیستم تعلیق تطبیقی با قابلیت انتخاب دو حالت مختلف رانندگی، سیستم ترمز M اسپرت همراه با دیسک ترمزهای 18 اینچی فولادی در جلو و دیسک های 17 اینچی در عقب و سیستم فرمان با تنظیم اصلاح شده است تا هنگام عبور از پیچ ها فرزتر و چابک تر باشد. کالیپرهای ترمز به رنگ آبی متالیک تیره هستند. ورودی های هوای جانبی با طراحی جدید به بهترین نحو ممکن باعث خنک شدن موتور و دیسک ترمزها می شوند.
وقتی بحث طراحی ظاهری مطرح می شود، X2 M35i به صورت استاندارد مجهز به پکیج M اسپرت همراه با رنگ خاکستری سریمی و سیستم اگزوز اسپرت با دو سر اگزوز است. اگر رینگ های 19 اینچی این خودرو کوچک به نظر می رسند، بی ام و تمایل بیشتری به نصب رینگ های 20 اینچی با ترکیب رنگ دوگانه در این خودرو دارد. چراغ های جلو و چراغ های مه شکن تمام LED و اسپویلر M در قسمت عقب نیز جزو امکانات استاندارد این خودرو هستند.
کابین X2 M35i نیز مانند نمای خارجی آن بر اساس پکیج M اسپرت شکل گرفته است و برای حمایت جانبی بیشتر از سرنشینان جلو می توان صندلی های اسپرت M برای این خودرو سفارش داد و یکی از سه طرح موجود را برای این صندلی ها انتخاب کرد. این صندلی ها برای هماهنگی و سازگاری ظاهری بیشتر مجهز به کمربندهای M هستند. غربیلک فرمان M اسپرت با پوشش چرمی و شیفترهای تعویض دنده روی فرمان فهرست امکانات جذاب این خودرو را تکمیل می کند.
از میان سیستم های ایمنی فعال این خودرو می توان به سیستم های مجهز به دوربین مانند سیستم خودکار هدایت خودرو در ترافیک سنگین و سیستم کمک پارک اشاره کرد.
طبق گفته بی ام و تولید X2 M35i در ماه نوامبر شروع می شود اما مونتاژ نمونه های مخصوص بازار اروپا تا ماه مارس سال آینده آغاز نخواهد شد. قیمت این خودرو هنوز اعلام نشده است.

بی ام و X2 M35i

بی ام و X2 M35i


بی ام و X2 M35i

بی ام و X2 M35i


قویترین موتور 4 سیلندر بی ام و

قویترین موتور 4 سیلندر بی ام و


کابین بی ام و X2 M35i

کابین بی ام و X2 M35i

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد