موضوعات داغ

طمع اسب بخار؛ برنامه فولکس واگن برای افزایش قدرت نیروگاه 16 سیلندر بوگاتی

عکس مطلب اول
طبق سایت ویکی پدیا، بیش از 100 سال پیش بود که ایده تولید یک موتور W16 به ذهن Gaston Mougeotte فرانسوی خطور کرد. با گذشت زمان در سال 1995 خودروی منحصر به فرد Jimenez Novia با موتور 4.1 لیتری W16 تنفس طبیعی معرفی شد که از ترکیب 4 موتور موتورسیکلت یاماها شکل گرفته بود که مجموعا 560 اسب بخار قدرت تولید می کردند.
حدود 10 سال بعد بوگاتی از نسخه تولیدی ویرون با موتور 8.0 لیتری W16 با 4 توربوشارژر رونمایی کرد که 987 اسب بخار قدرت تولید می کرد که رقم هولناکی بود. مدتی بعد در طول حیات این ابرخودرو، این موتور غول پیکر مورد اصلاحات قرار گرفت تا در ویرون سوپر اسپرت 1184 اسب بخار قدرت تولید کند. با معرفی شیرون در سال 2016 قدرت این موتور تا 1479 اسب بخار افزایش یافت. شیرون اسپرت و مدل دیوو که با تمرکز بر رانندگی در پیست ساخته شده اند نیز از همین قدرت عظیم برخوردار هستند.
اما آینده چه سرنوشتی را برای موتور W16 بوگاتی رقم زده است؟ با خبر بد شروع می کنیم. هفته گذشته استفان وینکل من، مدیر عامل بوگاتی در مصاحبه ای با نشریه CarAdvice در کالیفرنیا اعتراف کرد که موتور W16 آخرین نمونه از نوع خودش است و افزود که نسل جدیدی از این نیروگاه پرقدرت در کار نیست.
« اشتیاق فراوانی برای این موتور وجود دارد، همه دوست دارند تا ابد آن را داشته باشند و همچنان آن را توسعه دهند. ما نهایت تلاش خودمان را می کنیم تا این موتور را زنده نگه داریم اما اگر می خواهید با فناوری پیشرفته و به روز همراه باشید، انتخاب زمان مناسب برای تغییر و دگرگونی مسئله مهمی است. »
اما خبر خوب اینکه حیات موتور W16 بوگاتی بدون شور و هیجان به پایان نمی رسد زیرا همانطور که مدیر عامل بوگاتی گفت هنوز خیلی زود است تا جنگ قدرت به اتمام برسد و بوگاتی مشتاق است که قدرت بیشتری از این موتور عظیم الجثه که نمونه تکامل یافته موتور W12 فولکس واگن است استخراج کند.
وینکل من گفت در دراز مدت، بوگاتی چاره ای ندارد جز اینکه سراغ فناوری الکتریکی برود تا بتواند از قوانین سرسخت مربوط به آلایندگی پیروی کند. او توضیح داد اکنون که وزن باتری ها رو به کاهش است استفاده از فناوری هایبرید می تواند یک مزیت محسوب شود، اما این فناوری باید حداقل همان عملکرد موتور W16 بوگاتی را ارائه دهد تا سزاوار برند بوگاتی باشد.
امیدواریم قبل از انقراض نسل این موتور قدرتمند، شاهد حضور آن در سوپر سدان بوگاتی باشیم که مدتها قرار است معرفی شود و ادامه مدل مفهومی 16C Galibier باشد که در سال 2009 معرفی شد. یک ویدئوی جاسوسی جالب وجود دارد که نشان می دهد احتمال معرفی سدان بوگاتی وجود دارد.

بوگاتی دیوو

بوگاتی دیوو


بوگاتی دیوو

بوگاتی دیوو

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/6/24
بازم خوبه خوندن این خبرها توی این وضع و اوضاع پولی نیست و هزینه ی نداره توی این زمونه که سوار شدن ماشین بهتر از 206 دیگه ممکنه نیست