موضوعات داغ

طرح عجیب نمایندگان مجلس برای لغو ممنوعیت واردات خودرو

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس جزئیات طرح نمایندگان برای لغو ممنوعیت واردات خودرو را تشریح کرد.
به نقل از تسنیم، به گفته فریدون احمدی برای اصلاح و تجدیدنظر در مصوبه دولت جهت ممنوعیت واردات خودرو، طرحی در مجلس آماده شده که پس از تعطیلات تابستانی پارلمان ارائه خواهد شد.
فریدون احمدی، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به مصوبه دولت مبنی بر ممنوعیت واردات خودرو به کشور، گفت: توجیه علمی ای برای مصوبه دولت در مورد ممنوعیت واردات خودرو وجود ندارد و باید این مصوبه اصلاح شود.
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن اشاره به این موضوع که واردات خودرو به کشور نباید محدود و بسته شود، اظهار داشت: بازار خودرو کشور نیازمند مدیریت است و مدیریت بازار، با تعطیل کردن، دو مسئله جداگانه است. ممنوعیت واردات خودرو منطقی نیست، این طور بازی با بازار خطرناک است که همه را نگران کرده است.
احمدی با انتقاد از مدیریت بازار خودرو، گفت: مدیریت بازار خودرو خوب صورت نمی گیرد اما خوشبختانه دولت قصد دارد ترخیص خودروها از گمرک را تسهیل کند که امیدواریم این کار سریع‌تر صورت گیرد. البته از طرف دیگر اصلا اقدام برای لغو واردات خودرو، مناسب و منطقی نیست.
وی با اشاره به جزئیات طرح نمایندگان مجلس برای لغو واردات خودرو، تأکید کرد: ما می‌خواهیم در این طرح بگوییم که واردات خودرو نباید ممنوع شود، بلکه باید مدیریت شود و تصمیم‌گیری‌ها براساس شرایط بازار باشد.
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: این حق مردم است که خودروی خارجی خریداری کنند، خودروهای داخلی برای همه زمینه‌ها و کاربری‌ها پاسخ‌گو نیست، واردات خودرو در تنظیم بازار مؤثر است و باعث کاهش قیمت‌ها خواهد شد، از طرفی بازار، روان و منطقی می‌شود.
نماینده مردم زنجان در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر در حال جمع آوری امضاهای مخصوص طرح لغو ممنوعیت واردات خودرو هستیم و نمایندگان مجلس نیز پیشنهادات خود را برای تکمیل آن ارائه می‌دهند.
این درحالیست که دولت معتقد است که با توجه به ارزبری بالای خرید خودروهای خارجی، وارداتی چنین خودروهایی به ایران از توجیه مناسبی در شرایط فعلی برخودار نیست. از این رو معلوم نیست که نمایندگان مجلس در شرایط تحریم و کمبود دارو و معضلات ارزی، به چه ترتیب می خواهند تا بخشی از ممنوعیت واردات خودرو به کشور را تغییر دهند.

نظرات کاربران

14 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/6/24
کجای این طرح عجیبه؟
1397/6/24
پاراگراف آخر رو بخونيد؛براي تامين "دارو"كمبود ارز داريم اونوقت آقايون از به هم خوردن بازار خودرو هاي وارداتي نگران اند!
همه ميدونيم چه كسايي بيشترين منفعت رو از بحران فعلي كسب كردند؛سير هم نميشن
1397/6/24
هر كاري كه به اندازه يك اپسيلون به نفع مردم باشه بهش ميگن عجيب تازه غريبم هست
1397/6/25
همین که قراره یه تصمیم منطقی گرفته بشه عجیبه
1397/6/25
باید تیترو یه جوری بنویسن که بازدید بره بالا دیگه!
1397/6/24
واقعا طرح جذابیه برای مردم نه عجیب!
1397/6/24
یعنی می تونم امروز برم بیرون و یک شورلت بخرم؟!
1397/6/25
نه عزیزم ! منظورش اینه که خارجی میاریم با همین قیمت های بازار ! قرار نیست وارداتی ارزون قیمت بدن دست من و تو ! واسه حمایت از خوردوساز ها قیمت وارداتی ها رو بالا نگه میدارن ! که کور خوندن !!!
1397/6/24
به نظربنده هیچ جایی ازاین طرح عجیب نیست چون اگر واردات خودرو به کشور سروسامان نگیرد وکماکان برعدم واردات آن تکیه کنیم مطمئن باشیم که درآینده پراید ۴۰ میلیونی به ۷۰ تا۸۰ میلیون خواهد رسید ازطرفی چینی ها باقیمت واقعی کره ای ها تولیدات خودرا که درقیاس باخودروهای دیگر خارجی ازامنیت و امکانات کمتری برخوردارهستند به قیمت خیلی بالاتری خواهند فروخت درحال حاضر میبینیم که جک اس ۵ که باقیمت حدود ۱۰۰ میلیون فروخته میشد به قیمت بالاتر ازسوناتا بفروش میرسد وقیمتش فعلا ازقیمت پارسال سوناتا یا توسان هم بالاتر میباشد پس درحال حاضر کشورنیاز مبرم به ورود اتومبیلهای خارجی دارد تانیاز بازاررابرآورده سازد والا داخلی ها پوست کلفتی ازملت خواهندکند نمیدانم نسبت به این سایت دم خروس راباور کنیم یاقسم حضرت عبلس را چون تابحال ازعدم ورود خودرو به کشور ابراز نگرانی داشتید حالاکه زمزمه برای ورود شده شمانگرانی وعجیب بودن این طرح رایادآوری مینمایید
1397/6/25
اولا پراید 40 میلیونی که اصلا نباید تولید بشه، دوما دنا پلاسی که الان دارن 100 میلیون میدن باید 20 میلیون باشه چون ارزشش همینه ! اگه بخوایم درست حساب کنیم دنا و 207 80 میلیون حباب داره ! ارزش واقعی 207 دنده اتومات 17 میلیونه. بله 17 میلیون نه بیشتر ! هر وقت به این سطح از عرفان رسیدید اونوقت حمله نمیکنید به سایت واسه خرید پراید 40 میلیونی با موعد تحویل نامعلوم !
1397/6/24
یعنی ارز از جان هموطنهامون مهمتر؟
1397/6/25
عزیزم ! گول این حرفا رو نخور !!! انقدر سرمایه تو این مملکت هست که 9 میلیون دلار گم می کنند و نمیفهمن !!!!!!!!!! ارز نه تنها به اندازه کافی می تونند تامین کنند تازه اضافه هم میاد ! فقط دارن یک ریز و در اشکال متنوع دروغ تحویل مردم میدن !
1397/6/24
بیاد دقیقا گرون میشه هرچی ماشین هست با دلار 4200 واردشده دلار 14 تومنی *3 میکنه قیمت رو
1397/6/27
عجیبه برای اقایون و چینیها ماشین BYd۱۰۰تومنی الان ۲۵۰میلیونهs6 s7یا هایما ۹۰نومانی۲۱۰شده تیگو ۷به نزدیک ۳۰۰ میلیون جیلی شاسی ۷۰ تومانی ۲۰۰ تومن شده مدل۲۰۱۴ هاول ۶ عظیم خودرو ۱۷۰شده سنوا از کمپانی بایک ۱۱۰ تومن بود حالا ۳۰۰ تومن گک گونو G5 به ۱۷۰ رسیده که ۷۵ تومن بود دیدید چقدر عجیبه کوپا و هنگ تن و داما ناشناس همه نزدیک ۳۰۰ و شاید بیشتر عظیم خودرو فوتون ساوانا وارد کرد ۱۴۰ حالا ۳۲۰شده