موضوعات داغ

نسل جدید مرسدس GLE معرفی شد؛ جایگزینی مدرن برای سری ML کلاسیک

عکس مطلب اول
بعد از مشاهده تعداد زیادی عکس جاسوسی از مراحل توسعه مرسدس GLE مدل 2020، سرانجام این خودرو معرفی شد. این خودروی به روز شده در جایگاه میانی SUVهای مرسدس قرار دارد و انبوهی از فناوری های پیشرفته را وارد این کلاس می کند.
مرسدس ادعا می کند که GLE جدید آیرودینامیک ترین خودرو در کلاس خودش است زیرا ضریب آیرودینامیک آن 0.29 است که در مدل قبلی 0.32 بود. این SUV با وجود اینکه شکل آیرودینامیک تری دارد، از مدل قبلی بزرگتر است زیرا فاصله محوری آن با 80 میلی متر افزایش به 2995 میلی متر رسیده است. این فاصله محوری بیشتر باعث شده تا فضای پا و سر برای سرنشینان عقب به ترتیب 69 و 33 میلی متر افزایش یابد. با توجه به اینکه ستون A این خودرو عمودتر از قبل شده است فضای قسمت جلوی کابین افزایش یافته و سوار و پیاده شدن برای سرنشینان جلو آسان تر شده است. علاوه بر این، خریداران می توانند ردیف سوم صندلی را سفارش دهند که شامل دو صندلی اضافه است و ظرفیت حمل سرنشین را به 7 نفر ارتقا می دهد. فضای حمل بار این خودرو در حالت عادی 825 لیتر است که با خواباندن پشتی صندلی های عقب تا 2055 لیتر گسترش می یابد. برای سهولت بارگیری و تخلیه، می توان با استفاده از یک دکمه ارتفاع قسمت عقب خودرو را حدود 40 میلی متر کاهش داد.
در حال حاضر تنها مدل GLE که مرسدس مشخصات فنی پیشرانه آن را ارائه می کند مدل GLE450 4Matic است که مجهز به موتور 3.0 لیتری 6 سیلندر خطی توربوشارژ و سیستم هایبرید ملایم است. این موتور بنزینی 362 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور تولید می کند و موتور الکتریکی می تواند 21 اسب بخار و 250 نیوتن متر گشتاور اضافه تولید کند. قدرت این پیشرانه از طریق گیربکس 9 دنده اتوماتیک به چرخ ها منتقل می شود. مصرف سوخت ترکیبی این مدل بین 8.3 تا 9.6 لیتر در 100 کیلومتر و تولید دی اکسید کربن آن از 190 تا 220 گرم در هر کیلومتر متغیر است.
مرسدس این موضوع را تایید کرده است که مدتی بعد یک پیشرانه پلاگین هایبرید و یک موتور دیزلی به جمع پیشرانه های GLE اضافه می شود. GLE450 مجهز به یک جعبه تقسیم گشتاور با سیستم کلاچ چند صفحه ای با کنترل الکترونیکی است که می تواند گشتاور را بر حسب نیاز به صورت کاملا متغیر از 0 تا 100 درصد بین محور جلو و عقب توزیع کند.
نسل دوم مرسدس GLE مجهز به جدیدترین سیستم های ایمنی فعال مرسدس است از قبیل یک سیستم که رانندگی در ترافیک را بسیار آسان تر می کند. به عنوان مثال، سیستم کنترل فاصله با خودروی جلویی که جدیدا برای این خودرو ارائه می شود پیوسته اطلاعات زنده ترافیکی را تحت نظر دارد و اگر در ادامه مسیر ترافیک سنگینی را شناسایی کند برای احتیاط و پیشگیری از خطر، سرعت خودرو را به حدود 100 کیلومتر در ساعت کاهش می دهد. با این سرعت، اگر ناگهان خودروهای جلویی توقف کنند سنسورهای درونی خودرو می توانند با سرعت کافی واکنش نشان دهند و سرعت خودرو را کاهش دهند.
برای اینکه GLE جدید سواری نرمتری داشته باشد می توان سیستم جدید کنترل فعال بدنه E-Active را برای آن سفارش داد. این سیستم از برق 48 ولت استفاده می کند تا میزان سفتی ضربه گیرها در سیستم تعلیق بادی را به صورت جداگانه برای هر چرخ تنظیم کند. اگر در مسیرهای آفرودی گیر کنید، این سیستم می تواند ارتفاع خودرو را افزایش یا کاهش دهد که طبق گفته مرسدس باعث می شود فشاری که تایرها به سطح زمین وارد می کنند تغییر کند و چسبندگی خودرو بهبود یابد.
داخل کابین، مرسدس GLE از آخرین نسخه سیستم سرگرمی MBUX مرسدس برخوردار می شود که شامل صفحه پشت آمپر دیجیتال 12.3 اینچی در کنار صفحه نمایش سیستم سرگرمی با همین سایز است. خریداران می تواند نمایشگر Head-Up برای این خودرو سفارش دهند که اندازه آن دو برابر بزرگتر و 20 درصد روشن تر از نمونه قبلی است. مرسدس برای راحتی بیشتر سیستم Energizing را برای صندلی های جلو ارائه می دهد که اصلاحات جزئی در موقعیت نشیمنگاه و تکیه گاه صندلی ایجاد می کند تا با تغییر حالت قرار گرفتن بدن سرنشینان روی صندلی سازگار شوند.
نسل دوم مرسدس GLE در ماه اکتبر در نمایشگاه خودروی پاریس در معرض دید عموم قرار می گیرد. این خودرو در اوایل سال 2019 وارد بازار امریکا و اروپا می شود و مرسدس نزدیک به زمان ورود این خودرو به بازار قیمت آن را اعلام خواهد کرد. این SUV جدید در کارخانه مرسدس در شهر توسکالوسا در ایالت آلاباما تولید می شود.

مرسدس GLE جدید

مرسدس GLE جدید


مرسدس GLE جدید

مرسدس GLE جدید


کابین مرسدس GLE جدید

کابین مرسدس GLE جدید


پیشرانه مرسدس GLE جدید

پیشرانه مرسدس GLE جدید

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/6/26
خيلى زشته.اصلا بنز تو زمينه ماشين هاى شاسى بلند استعداد نداره و اين رو تو طول زمان ثابت كرده.اكثر شاسى بلنداش از نظر طراحى افتضاحا
1398/7/10
دوست عزیز من نمیدونم چرا شما از طراحی ماشینی با این همه زیبایی خوشتون نیومده اما میتونم اینو بگم که از طراحی شرکت های بزرگتر و همرده خودش یک پله جلوتره مثلا همه شاسی بلند های بی ام و رو در نظر بگیرید که از زیبایی در طراحی بویی نبردن و امکانات خیلی کمتری از بنز دارن و همچنین تمام ماشین های بنز با طراحی های فوق پیشرفته ساخته شدن و دارای ایرو دینامیک و هندلینگ بالان