موضوعات داغ

معایب جک J5 را از نگاه کاربران بشناسید

عکس مطلب اول
از زمان ورود به بازار خودروی ایران، J5 فروش خوبی را برای شرکت خودروسازی جک به همراه داشته است. ویژگی‌هایی چون قیمت مناسب، طراحی جذاب و مدرن، پیشرانه ساخت شرکت خودروسازی میتسوبیشی، ایمنی بالا و تجهیزات قابل قبول، این خودرو را نسبت به رقبای داخلی و هم‌قیمت خود در موقعیت بهتری قرار داده است. اما اگر به خرید جک J5 فکر می‌کنید، لازم است با نقاط ضعف این خودرو نیز آشنا شوید.
کافی است نظرات کاربران را در سایت های تخصصی را مرور کنید. فرمان نرم و آرام، خوش‌دستی، هندلینگ و ترمزگیری خیلی خوب، کولر اتومات قوی، سیستم صوتی و تصویری عالی و ... از جمله محاسنی است که افراد برای جک J5 برشمرده‌اند. اما بسیاری از کاربران به کم بودن ارتفاع این خودرو نیز اشاره کرده‌اند. برای مثال: «نوک ماشین در رمپ و یا جاهایی که سطح جاده سریع ارتفاع می‌گیره، به زمین برخورد می‌کنه. خصوصا در سراشیبی. سپر جلوی من کاملا گیر کرد و 300 هزار تومن هزینه ترمیم فایبرگلاس و رنگ شد. حتما قطعه زیر سپر جلو که مخصوص بکسل ماشین هست رو باز کنید اگرنه ممکنه در اثر گیر کردن آسیب جدی به ماشین برسه.» کاربری دیگر می‌گوید که نصب ضربه‌گیر از جنس نانو برای حفاظت از خودرو در دست‌اندازها بسیار تاثیرگذار خواهد بود. لازم به ذکر است که ارتفاع جی 5 دستی نسبت به مدل اتومات تا حدودی بیشتر است.
از دیگر معایب خرید جک J5، در مدل اتوماتیک گیربکس قدیمی آن است که پرسر و صدا استو در شیب‌های تند به بیشترین حد می رسد. این معضل در جک J5 دستی کم‌تر دیده می‌شود. تعدادی از کاربران نیز به این موضوع اشاره کرده‌ و گفته‌اند با به‌روزرسانی گیربکس، مشکل تا حدود زیادی رفع می‌شود. مورد بعدی که می‌توان به آن اشاره کرد، کیفیت نامرغوب پلاستیک خشک استفاده شده در داخل کابین است. البته از هیچ خودرویی در این رنج قیمت به لحاظ کیفیت مواد داخل کابین نمی‌توان انتظار بالایی داشت. مضاف بر اینکه جک J5 در مقایسه با خودروهای داخلی هم‌قیمت از این منظر امتیاز بهتری می‌گیرد.
از دیگر مواردی که بسیاری از کاربران درباره جک J5 به آن اشاره کرده‌اند، صدای فن خودرو است که برای رفع آن استفاده از ترموستات ۷۶.۵ ژاپنی توصیه شده است. جک j5 اتوماتیک در کنار صدای فن رادیاتور، یک فن مجزا برای گیربکس دارد که موجب تولید صدای بیشتری می‌شود. چرا که میزان روشن شدن آن نسبت به فن خودرو زیادتر است. یکی از کاربران نوشته‌ است: «به مدت 3 سال، نمایندگی به جای اینکه ترموستات از نوع اصلی بندازه، ام وی ام می‌انداخت که به هفته نمی‌رسید و می‌سوخت. چاره کار ترموستات 76.5 درجه ژاپنی مربوط به خودروی تویوتا وانت است. من از لوازم یدکی تویوتا گرفتم و تعویض کردم و کلا مشکل حل شد.»
اگر به خرید جک J5 فکر می‌کنید از از مصرف سوخت بالای این خودرو در نسخه اتومات غافل نشوید. جک J5 اتوماتیک از یک موتور ۱۸۰۰ و جک j5 دستی از موتور ۱۵۰۰ سی‌سی بهره می برد. بعلاوه تکنولوژی ساخت موتور ۱۵۰۰ سی‌سی نسبت به مدل اتوماتیک بالاتر است و همین امر در مصرف بهینه‌تر آن تاثیرگذار است. عموما توصیه می‌شود که برای پرکردن باک ۵۵لیتری جک J5 از بنزین سوپر استفاده شود.

منبع : ویرلن این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

19 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/6/26
کافی است نظرات کاربران را در سایت های تخصصی را مرور کنید. فرمان نرم و آرام، خوش‌دستی، هندلینگ و ترمزگیری خیلی خوب، کولر اتومات قوی، سیستم صوتی و تصویری عالی و ... از جمله محاسنی است که افراد برای جک J5 برشمرده‌اند.

دروغ های سال :)
1397/6/26
من اینو با tu5 نقطه کردم
1398/2/15
داداش مطمئنی ماشین داری؟
مطمئنی تیوفایوه؟
مطمئنی جک پارک نبوده کنار خیابون؟
یچی بگو بشه برادر
1400/5/2
شاید خواب بودی....
1400/7/3
داداش اونی که نقطه شد من بودم چون ماشین روی کروز بود تو ی دستم لیوان چایی بود یدستمم تودست یار بود فرمونم با پام نگه داشته بودم ایشالا رو تیو فایو هم این اپشن های کروز و دنده اتومات و فرمون برقی رو میزارن که شما هم تحربه کنی و از رانندگی لذت ببری تا این که بخوایی ماشینتو جر بدی و فک کنی لذت بردی.
1398/5/28
جک یکی از بهترین ماشین ها با سواری نرم و اپشن های فوق العاده است که قابل مقایسه با پارس نیست پارس خودروداخلی و بدرد نخور است
1398/10/16
دوستان من ال 90 دارم با 40 هزار کارکرد میخواستم جی 5 اتومات بگیرم آیا ماشین خوبی هست
استحلاک و سواریش و شتابش چطوره
ممنونم میشم راهنمایی کنید
1398/11/16
خیلی ماشین خوبیه ، استهلاکش خیلز پائینه و قابل مقایسه با خودرو های داخلی نیست ، نسبت به قبمتش کیفیت خیلی توبی داره و راضی کننده است
1399/1/1
باسلام .مصرف سوخت اتومات واقعا زیاده؟بنده الان برلیانس دارم ومصرفش عالیه وقصد دارم عوض کنم جک j5بگیرم.ولی یه کم دو دل شدم چون تو این سایتها از مصرف زیادی موندم.ولی نظر مصرف کننده مهمه .اون هوایی که جک رو دارند راهنمایی کنند ممنون میشم.
1399/1/20
دوست عزیز من j5 هم داشتم هم برلیانس اما برلیانس ۳۳۰ یه چیز دیگس اشتباه نکن سواری نرمتر و آپشن های بیشتری داره
1399/2/11
جک جی ۵ نخرید،آشغالترین ماشین چینیه،پر هزینه و با استهلاک بالا ، تو هیچ مسافرتی نبوده ما رو سر کار نذاره...
1399/2/14
کجاش آشغاله خیلی هم خوبه
1400/3/12
با درود ممنون میشم راهنمایی بفرمایید. می خواستم جک جی ۵ بگیرم فقط موقع راه افتادن اصلا راه نمیافته و تریپ ترونیمش هم خیای خوب عمل نمی کرد. البته این ماشین سالها خوابیده بود. از دوستان شنیدم که رمپ پارکینگشون رو با دو مورد امتحان کردند به زور میاد بالا. نظرتون رو میشه بفرمایید. راهی داره
1400/10/14
خودروی خوب میخواین،ام وی ام 530 . خیلی جالبه که تو این کشور همه چیز برعکسه. گاریه ایران خودرو که لگنه کلی پولشه.ولی ماشین های چینی به نسبت ارزونترن. از طرفی 530 که از همه این ماشینا سرتره چه از نظر فنی،موتوری،آپشن و ... از همه اینا ارزونتره.
1401/1/17
سلام دوستان جک ماشین خوبیه ولی لیفان ۶۲۰ قیمتش مناسبتره و مصرف بنزینشم خیلی کمتره امکاناتشم تقریبا با جک یکیه البته دنده دستیش
1402/2/4
من از سال ۱۳۹۶ جک جی ۵ اتومات دارم، تا الان میشه ۶ سال.
مهمترین حسن این ماشین را بگم، بسیار پر قدرت است که از داشتن و رانندگی با این ماشین احساس خوبی دارم؛ چون در داخل شهر و خارج شهر هر حرکتی که بخوام رو میتونم باهاش بزنم و کم نمیاره که هیچ، خیلی راحت انجام میده. توی چراغ قرمزها اولین نفری که از حالت ساکن میکَنه و اونور خیابونه، منم، بقیه هنوز پشت چراغن 😀
توی سربالایی و سرازیری خیلی مطمئن هست چون سُر نمیخوره حتی یک سانت. من میرم بیرون شهر که آسفالت سربالایی هاش شن هم داشته باشه، وقتی توقف کنم و ترمز را رها کنم، اصلا لیز نمیخوره و حتی یک سانت هم عقب نمیره، خیلی ثبات خوبی داره. اونجا تفاوت ماشین خوب و معمولی خودشو نشون میده.

ماشین های دیگه مثل ۲۰۶ و پارس تو همون شرایط خیلی بی ثبات هست و در جا میزنه و لیز میخوره.
سوار شدن تو این ماشین احساس ماشین های گرون قیمت تر رو میده که نمیتونم بخرم. ولی تو پارس و ۲۰۶ و امثالهم این حس رو نداره.
دنده کشی اتوماتش بسیار به موقع هست.

خرابی بعد از ۵ سال فقط باتری تعویض کردم که باتریش هم نمایندگیش اومد تعویض کرد گفت خیلی هم زیادتر از انتظار کار کرده.
مصرف بنزینش نسبتا بیشتر هست که به جاش ماشین قدرت بالایی داره. ماشین کم مصرفتر این قدرت رو نداره.
برای جاده بیرون شهر عالیه و کاملا مطمئن هست.
ایمنی ۵ ستاره چین داره.

یک عیبی داره برای خیابانها که زیر سپر جلوی ماشین پایین هست و اگه با سرعت بخوای از سرعتگیرهای وحشتناک خیابانها رد بشی بهش میخوره. البته مشکل از ماشین نیست، دست اندازهای توی شهر نباید اینجور باشه.

صدای موتورش قشنگه.

سبقت گرفتن مثل آب خوردن! از هر ماشینی که من خواستم سبقت گرفتم. البته نه تو حالت رقابت، در حالت رانندگی معمولی در خارج شهر.

نظرم تخصصی و از کسی که استفاده کرده هست :)
مثلا من متخصصم 😀

1402/3/24
من میخوام این ماشینو بخرم ولی الان دارم به تحقیق ریز میکنم میبینم مشکل ( ناک ، چوب شدم ترمز صبح ها ، ارتفاع پایین و گیر کردن زیر ماشین ، و دیلی پدال گاز ) مواجه شدم
1402/5/23
منم قبل از اینکه بخرم ماشین رو، از سایت های مختلف میخوندم که این معایب رو داره، اگه بصورت آرام و مطمئن رانندگی میکنید، هیچ کدوم از این موارد شامل حال شما نمیشود. سواری بسیار خوب و مطمئنی نسبت به قیمت به شما میدهد که توی هیچ کدوم از ماشین های ایرانی تجربش نمیکنید.
1402/8/28
سلام من sd موتور بزرگ دارم. دلم میخواد ماشین عوض کنم اما نمیتونم تا 500-550 میلیون چی بخرم به پیشنهاد دوستان رو جک j5 متمرکز شدم اما باز دو دلم. واقعا انتخاب خوبیه؟ بین جک و اچ سی کراس کدومو بگیریم بنظرتون ممنون میشم دوستانی که تجربه دارن بمن نظر بدن