موضوعات داغ

قانون تازه پلیس ایران؛ استفاده از صندلی کودک الزامی می شود

عکس مطلب اول
تقی مهری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی درباره استفاده از صندلی کودک بیان داشت: سازمان بهداشت جهانی سال های 2010 تا 2020 را دهه اقدام برای ایمنی نام نهاده است و برای بالا بردن ایمنی در سایر حوزه ها توصیه هایی کرده است که راهنمایی و رانندگی یکی از حوزه ها بوده و هدف کاهش خسارات و آسیب ها در این حوزه است.
وی در ادامه افزود: الزام استفاده از صندلی کودک در خودروهای حامل کودک یکی از توصیه های سازمان بهداشت جهانی است که از آن استقبال می‌کنیم. استفاده از صندلی کودک در کشور ما هنوز به یک فرهنگ تبدیل نشده است و ما می‌توانیم با تصویب این قانون توسط مراجع مرتبط و الزام قانونی به استفاده از آن در پیشگیری از افزایش تلفات جاده ای کودکان موثر باشد.

الزام استفاده از صندلی کودک در خودروهای حامل کودک

الزام استفاده از صندلی کودک در خودروهای حامل کودک


رئیس پلیس راهور با بیان اینکه 7 درصد از جان باختگان در تصادفات کودکان هستند افزود: با نگاهی به این آمار متوجه اهمیت استفاده از صندلی کودکان می‌شویم و میتوان با اجرای این قانون تا میزان زیادی این آمار را کاهش داد. وی ادامه داد: این موضوع به یک فرهنگ در جامعه تبدیل نشده است و هنوز این قانون تصویب و ابلاغ نشده است، با فراگیر شدن این موضوع و الزام قانونی می‌تواند نتایج خوبی به دنبال داشته باشد.
به نقل از ایرنا، مهری اظهار داشت: پلیس با این قانون موافق است و طرح اولیه از خود پلیس بوده است. او درباره مبلغ جریمه گفت: هنوز مبلغی بابت عدم استفاده از صندلی کودک مشخص نشده و مبلغی که قانون تعیین کند ملاک خواهد بود و مبلغ آن به خزانه واریز خواهد شد.
وی در پایان گفت: ما با خودروسازان نیز صحبت کرده ایم و از آن ها خواسته ایم تا محلی برای نصب صندلی کودک لحاظ کنند. همچنین در لایحه اصلاح ماده 19 قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی به الزام استفاده از صندلی کودک اشاره شده است.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/6/31
احسنت قانون بسیار خوبیه حیف دیر تصویب شد
1397/6/31
چقدر زیباست که قوانین ایمنی درتمام دنیا فراگیر باشد ولی تازمانیکه خودروسازان مابخواهند چنین خودروهایی تولید کنند که درآن ازایزوفیکس استفاده نمایند سالها بطول خواهد انجامید وخودروسازان پیشرفته بجای استفاده ازایزوفیکس دراتومبیلهای جدید اختراع دیگری کرده اند که ایزوفیکس قدیمی وازایمنی کمتری برخوردار خواهد بود این درحالیست که خودروسازان مشهور دنیا تاسال ۲۰۲۰ ازکمربندهای ایمنی ایربگ داراستفاده خواهند کرد وکمربندهای فعلی حتی باحالت پیش کشنده وسه نقطه ای تکنولوژی قدیمی محسوب میگردند ما خیلی ازدیگر کشورها ازلحاظ ایمنی نه درصنعت اتومبیل سازی بلکه درتمام صنایع عقب افتاده ایم واین فقط بخاطر راحتی و توقع سود بیشتر ازتولیدکنندگان خودماست اگر بخواهند چون خواستن توانستن است
1397/6/31
خیلی خوبه که استانداردا هر روز بالاتر میره
فقط پوشک پیدا نمیشه
1397/6/31
چه عجب !!! خارج شدن کودکان از سان روف هم لطفا جرم اعلام کنید با جریمه سنگین. ممنون