موضوعات داغ

هشدار دادستان تهران به خودروسازان؛ افزایش قیمت به نفع تان نیست

عکس مطلب اول
به گزارش خبرگزاری ایسنا، جعفری دولت آبادی، دادستان تهران در نشست بررسی مشکلات خودروسازان که روز شنبه با حضور نمایندگان ایران خودرو، گروه بهمن و سایپا، نمایندگان سازمان تعزیرات حکومتی، دادستان تهران، رئیس پلیس پایتخت و رئیس پلیس آگاهی تهران برگزار شد، با اشاره به قابل دفاع بودن واقعی کردن قیمت خودرو در شرایط فعلی، تاکید کرد در شرایط جنگ اقتصادی، گران کردن بی مبنای خودرو موجب ایجاد ترس و واهمه در میان مردم شده و به ضرر خودروسازان تمام خواهد شد.
در این جلسه دادستان تهران از نمایندگان سه شرکت خودروسازی در خصوص علت افزایش قیمت و انبار کردن خودروها سوال کرد و نمایندگان شرکت های خودروسازی، تامین ارز، تامین قطعات و عدم تحویل قطعه از سوی شرکت‌های قطعه‌ساز و تقاضاهای مردم را چهار عامل مهم در ایجاد مشکلات برای این شرکت ها عنوان کردند. دادستان تهران در این جلسه از نمایندگان نیروی انتظامی درخواست کرد از انتشار اخبار مربوط به احتکار خودرو، تا پیش از کسب اطمینان لازم از صحت آن خودداری کنند، چرا که انتشار این اخبار در جامعه موجب نگرانی مردم خواهد شد.
جعفری دولت آبادی انتشار اخبار مربوط به احتکار خودرو را در شرایط فعلی به صلاح ندانسته و این کار را عاملی جهت آسیب زدن به اعتماد مردم دانست. همچنین شرکت های خودروسازی ملزوم هستند تا اطلاعات کامل انبارهایی که خودروهای ناقص در آن ها قرار داده شده اند را به دستگاه های مربوطه، از جمله دادستانی اعلام کنند. همچنین دولت آبادی از شرکت های خودروسازی خواست تا سکوت خود را شکسته و در مورد واقعیات با مردم صحبت کنند، چرا که کاهش اعتماد عمومی یک خطر بزرگ برای خودروسازان دولتی خواهد بود.
دادستان تهران اعلام کرد که برخی شرکت های قطعه سازی در مورد عدم تحویل قطعه های لازم به خودروسازان دارای پرونده مفتوح در دادستانی هستند و امید می رود تا دستگاه های دولتی از این شرکت های متخلف حمایت نکنند. به بیان دولت آبادی، گران کردن بی مبنای خودرو در این شرایط به ضرر خودروسازان است و موجب ایجاد انحصار می شود. دولت آبادی خواهان آن شد تا ضمن رعایت حقوق مصرف کنندگان، پروسه واقعی کردن قیمت خودرو به تدریج انجام شود.
دادستان تهران انتقادات خود را روانه سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان کرد و پرسید چرا این سازمان در شرایط فعلی کشور حضور خاصی ندارد؟ چرا این سازمان با عملکرد شرکت های خودروسازی و تولید کنندگان لوازم خانگی برخورد نکرده و به آن ها اجازه می دهد تا به گرانی بازار دامن بزنند؟
دادستان تهران افزود: همان‌طور که از حقوق تولیدکنندگان در اعطای تسهیلات، تأمین نقدینگی، معافیت‌های مالیاتی، تامین ارز، تسهیلات گمرکی و نظایر آن حمایت می‌شود، باید از مصرف‌کنندگان نیز حمایت شود و در حمایت از این دو گروه، تعادل لازم برقرار گردد. در پایان دادستان تهران از اعلام آمادگی این نهاد برای حل مشکلات خودروسازی کشور خبر داد.


نظرات کاربران

8 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/6/26
این گردنو از ته میزنم اگر تو جلسه اینا چنین حرفای زده شده یا بشه.یا فکر مردم باشن.این مملکت دیگه درست نمیشه و کار تمومه
1397/6/26
گردنو نزن چون این حرفارو زدن اما همش نمایشی .. بطوریکه در طول این جلسه از ویدئوهایی که خود صداوسیما هم پخش کرد دو مدیرعامل گردن شکسته سایپا و ایران خودرو با خنده و تبسم گوش میکردم که نشان از جدی نبودن داره ..
همه اینها نمایشی برای مردمه که ما حواسمووون هرست نگرااان نباشین
1397/6/26
مگر خود سایپا اعلام نکرده روزانه 2500 دستگاه خودرو تولید دارند الان چندین ماه هست که هیچ خودرویی به هیچ کس تحویل ندادند این تولیدات این چند ماه کجا رفته.!!!! واقعا مردم رو چی فرض کردید؟!
1397/6/27
خر فرض نموده اند.
1397/6/26
خیلی جالبه واقعا !!! قبلا دولت از خودروساز ها حمایت میکرد، حالا دادستانی داره حمایت می کنه !!!! مردم کجای این پازل اند واقعا !؟ مردم شدن ماشین تولید ثروت واسه هر کس که بتونه ازشون استفاده کنه ! اصلا براشون گرون شدن خودرو و از بین بردن سرمایه های مردم ذره ای اهمیت نداره !!! دادستانی محترم اگه میخواد مثلا از مردم حمایت کنه، سیستم مدیریتی خودروسازی رو بررسی کنه و کلا عوض کنه و مدیر و مهندس و کارمند نالایق رو اخراج کنه، به روند تولید و قیمت گذاری خودرو نظارت کنه تا ماشینی که از خط تولید خارج میشه با بالاترین کیفیت و کمترین قیمت در اختیار مردم قرار بگیره. خودروهایی تولید بشه که توی دنیا ارزش فروش داشته باشه و بهش بها داده بشه، وگرنه منم بلدم بگم *بالا بردن قیمت به نفع خودروساز ها نیست* ! دادستانی و سازمان حمایت از مصرف کننده باید نفع مردم رو در اول لیست اولویت هاشون قرار بدن نه منافع خودروساز درجا زده رو ! هر وقت اینکار رو کردید، بعد بیاید ادعا کنید دارید واسه مردم کار انجام میدید نه خودروساز ها ! که ظاهرا هنوز هم قصد ندارید منفعت مردم رو در نظر بگیرید، درسته !؟
1397/6/27
آقای دادستان!!! به خودرو سازها راه فرار نشان می دهد و می گوید، اعلام کنید که ماشینهایی که انبار کردید بخاطر کمبود قطعه است. یعنی صد رحمت به دزدهای خودروساز سایپا و ایران خودرو، این بابا آخر دزدها تشریف دارد. به ریش ملت می خندند و مردم را مثل خودشون خر فرض کردند.
1397/7/1
خودروسازان با احتکار و کم فروشی قیمت خودروهای داخلی و خارجی را گران کردند و برای اینکه خودروهای احتکار شده را وارد بازار نکنند تا قیمت خودرو کاهش پیدا نکرده و از مجازات احتکار نیز در امان بمانند و همچنین برای اینکه سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان ، شورای رقابت و سایر نهادهای نظارتی را دور زده و قیمت خودرو را بالا نگه دارند جلسه ای با دادستان تهران برگزار نمودند با این حال امید است دادستان تهران مثل دادستان قزوین بتواند دستور دهد ضمن اینکه خودروهای احتکار شده را با قیمت مصوب در بازار به فروش رسانند به جرم احتکار نیز رسیدگی کند
1397/10/4
رئیس قوه قضائیه مکرراً می گوید دستگاه قضایی در رسیدگی به مفاسد اقتصادی هیچ گونه خط قرمز نداشته و به همۀ پرونده ها عادلانه رسیدگی کرده : آقای رئیس اگر این طور است که می فرمائید لطفاً پاسخ دهید کی قرار است حسین فریدون و مهدی جهانگیری نیز مثل سایر مفسدان اقتصادی بصورت علنی محاکمه شوند؟ کی قرار است به فساد 12 هزارمیلیاردی بانک تجارت کرمان که 6 سال از کشف آن گذشته بصورت علنی رسیدگی کنید ؟ کی قرار است به اتهامات مسئولین بانک مرکزی نیز بصورت علنی رسیدگی کنید؟ کی قرار است به احتکار خودرو سازان رسیدگی کنید؟ کی قرار است پروندۀ کرسنت و توتال نیز بصورت علنی رسیدگی کنید؟ و ... آیا عدالت ایجاب نمی کند با همه یکسان برخورد شود ؟