موضوعات داغ

بازاریابی کره ای؛ مروری بر شرایط عرضه خودروهای سانگ یانگ در بازار جهانی

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
سانگ یانگ از روزهای نخست فعالیتش در ساخت خودروهای 4*4 خبره بوده و همین عامل باعث شده تا محصولات این خودروساز از قبیل موسو، رکستون و حتی تیوولی در استرالیا که مهد خودروهای چهار چرخ محرک محسوب می شود، محبوبیت فوق العاده ای داشته باشند. اما این خودرو با چه شرایطی به دست مشتریان می رسند؟
در ابتدا باید بدانید که سه خودروی یاد شده که عمده فروش سانگ یانگ در استرالیا را تشکیل می دهند، با تخفیفات ویژه و گارانتی بلند مدت بدون محدودیت به مشتریان تحویل داده می شوند و از این نظر، سانگ یانگ توانسته تا از شرکت هموطن و رقیب خود یعنی کیا در این بازار پیشی بگیرد. هم چنین تمام خودروهای سانگ یانگ با سیستم ترمز اضطراری و هشدار برخورد از جلو در استرالیا عرضه می شوند، امری که باعث کاهش بیمه این خودروها می شود و مشتری را به خرید آنها ترغیب می کند.

سانگ یانگ تیوولی
سانگ یانگ تیوولی در تیپ EX و با برچسب قیمتی 23,490 دلار استرالیا در این کشور عرضه می شود. رقبای اصلی تیوولی در استرالیا را هاوال H2 ، مزدا CX3، فورد اکو اسپرت و هولدن Trax تشکیل می دهند که در سگمنتی مشابه قرار دارند. تجهیزاتی همچون ترمز اضطراری، سیستم هشدار برخورد از جلو، هفت کیسه هوا، دوربین و سنسور های عقب و نمایشگر لمسی مجهز به Android Auto و Apple CarPlay عمده امکانات رفاهی و ایمنی این شاسی بلند کوچک را تشکیل می دهند.
مشتری می تواند دو پیشرانه 1.6 لیتری بنزینی یا 1.6 لیتری دیزلی را برای تیوولی خود انتخاب کند و جعبه دنده شش سرعته دستی یا اتوماتیک نیز وظیفه رساندن قدرت به چرخ ها را در اختیار دارد. اکثر تیوولی های عرضه شده در استرالیا، دیفرانسیل جلو هستند، اما اگر مشتری خودروی چهار چرخ محرک بخواهد، باید به سراغ بالاترین تیپ یعنی تیپ Ultimate برود که قدرت را به هر چهار چرخ انتقال می دهد. علاوه بر انتقال قدرت به هر چهار چرخ، مشتری با انتخاب تیپ گران تر Ultimate مزایایی همچون صندلی های چرمی، سنسور پارک جلو، رینگ های 18 اینچی و سانروف را دریافت خواهد نمود.

سانگ یانگ تیوولی

سانگ یانگ تیوولی

نسخه کشیده تری از تیوولی که عکس های آن نیز در گمرک کشور گرفته شده، موسوم به تیوولی XLV نیز با 245 میلیمتر طول بیشتر در بازار استرالیا حضور دارد. این نمونه تنها با موتور 1.6 دیزلی و در دو تیپ ELX و Ultimate قابل انتخاب است و به عنوان گران ترین تیوولی، به ترتیب قیمتی برابر 31990 و 34990 دلار استرالیا دارد. در صورتی که مشتری خودروی خود را دو رنگ بخواهد، باید مبلغ 500 دلار اضافه پرداخت نماید.

سانگ یانگ رکستون
سانگ یانگ رکستون که اخیرا در کشورمان نیز معرفی شده، یک SUV متوسط در بازار استرالیا محسوب می شود و مشترکات زیادی با پیکاپ موسو دارد و در حقیقت می توان آن را نسخه شاسی بلند موسو لقب داد. رکستون در استرالیا در سه تیپ EX، ELX و Ultimate عرضه می شود و در تیپ پایه با موتور چهار سیلندر بنزینی توربوشارژر و جعبه دنده شش سرعته خودکار و قیمت پایه 39990 دلار استرالیا به دست مشتریان می رسد. رقبای اصلی رکستون در بازار استرالیا را میتسوبیشی پاجرو اسپرت، فورد اورست، ایسوزو MU-X، هولدن Trailblazer و تویوتا فرچونر تشکیل می دهند، بازه ای نسبتا شلوغ و انبوه از رقبای قدرتمند. ویژگی های استانداردی همچون ترمز اضطراری، هشدار برخورد از جلو، سنسور نور، هشدار خروج از خطوط، کنترل تهویه هوای دو نقطه ای و نمایشگر لمسی مجهز به Android Auto و Apple CarPlay در تمامی تیپ های رکستون وجود دارد. تیپ پایه رکستون به صورت دیفرانسیل عقب عرضه می شود.

سانگ یانگ رکستون

سانگ یانگ رکستون

تیپ میانه موسوم به ELX، قیمتی برابر با 46990 دلار استرالیا دارد و با موتور 2.2 لیتری توربو دیزل و جعبه دنده هفت سرعته اتوماتیک مرسدس بنز و سیستم انتقال قدرت به هر چهار چرخ عرضه می شود. بالاترین مدل یعنی تیپ Ultimate با قوای فنی مشابهی و با قیمت 52990 دلار به مشتریان عرضه می شود و تنها تفاوت این دو تیپ در امکانات و تجهیزات رفاهی و ایمنی خلاصه می شود. تیپ ELX مجهز به نه ایربگ، سیستم پوشش نقاط کور، هشدار برخورد از عقب و هشدار تغییر لاین بوده و امکاناتی همچون سیستم تهویه صندلی های جلو، رینگ های 20 اینچی، دوربین 360 درجه، درب صندوق برقی و سانروف در تیپ Ultimate قابل دسترسی خواهند بود.

سانگ یانگ موسو
سانگ یانگ موسو که خودرویی آشنا در کشورمان است، در استرالیا به صورت پیکاپ دو کابین حضور دارد و همانند رکستون در سه تیپ EX، ELX و Ultimate قابل خرید توسط مشتریان است. مدل پایه از جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک آیسین بهره مند است و مدل های بالاتر از جعبه دنده های مرسدس بنز استفاده می کنند. تمامی مدل ها نیز با موتور 2.2 لیتری توربو دیزل عرضه می شوند. ویژگی های استانداری همچون سیستم دو دیفرانسیل، سیستم هشدار برخورد از جلو و ترمز اضطراری، دیفرانسیل محدود کننده و ظرفیت حمل بار سه تن در تمامی تیپ ها وجود دارد و سانگ یانگ به دنبال عرضه نسخه بزرگتر با ظرفیت حمل 3500 کیلوگرم بار است.

سانگ یانگ موسو

سانگ یانگ موسو

تیپ پایه به قیمت 30490 دلار استرالیا عرضه می شود و خریداران استرالیایی، این برچسب قیمتی را برای این خودرو تند و تیز و نه چندان مطلوب می دانند و این مورد در نمونه اتوماتیک بدتر هم می شود، چرا که خریداران باید برای در اختیار گرفتن نسخه اتوماتیک 2000 دلار بیشتر پرداخت کنند. خودروهای محبوب و قدرتمندی همچون فورد رنجر، تویوتا هایلوکس، هولدن کلرادو، ایسوزو دی مکس (که نسخه ای از آن در ایران عرضه شد) و نیسان ناوارا از رقبای موسو محسوب می شوند. در همین سگمنت نیز رقبای ارزان قیمتی همچون ماهیندرا Pik و گریت وال Steed نیز موسو را به چالش می کشند.
تیپ بالاتر ELX نیز با قیمت 35990 دلار به فروش می رسد و مشتری با خرید این تیپ، تجهیزاتی همچون نمایشگر لمسی مجهز به Android Auto و Apple CarPlay، سیستم هشدار نقاط کور، هشدار برخورد از عقب و هشدار تغییر خطوط را دریافت خواهد کرد. تیپ بالاتر Ultimate نیز به قیمت 39990 دلار به فروش می رسد و صندلی های دارای تهویه، چرم دوزی داخلی، رینگ های بیست اینچی و دوربین 360 درجه از امکانات آن است. از سوی دیگر این خودرو با ضمانت هفت ساله به مشتری تحویل می گردد.

لیست قیمت محصولات سانگ یانگ در استرالیا: (قیمت ها به دلار استرالیا هستند)
سانگ یانگ تیوولی :
تیوولی EX بنزینی دنده ای 23490 دلار
تیوولی EX بنزینی اتوماتیک 25490 دلار
تیوولی ELX بنزینی اتوماتیک 27490 دلار
تیوولی ELX دیزلی اتوماتیک 29990 دلار
تیوولی Ultimate AWD دیزلی اتوماتیک 33990 دلار
تیوولی XLV ELX دیزلی اتوماتیک 31990 دلار
تیوولی XLV Ultimate AWD دیزلی اتوماتیک 34990 دلار
قیمت آپشن دو رنگ بودن خودرو:500 دلار

سانگ یانگ رکستون :
رکستون EX RWD بنزینی اتوماتیک 39990 دلار
رکستون ELX 4WD دیزلی اتوماتیک 46990 دلار
رکستون Ultimate 4WD دیزلی اتوماتیک 52990 دلار

سانگ یانگ موسو :
موسو EX 4WD دنده ای 30490 دلار
موسو EX 4WD 32490 دلار
موسو ELX 4WD اتوماتیک 35990 دلار
موسو Ultimate 4WD اتوماتیک 39990 دلار

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد