موضوعات داغ

راه حلی برای حذف حاشیه سود بازار خودرو

عکس مطلب اول
عصر خودرو: عقیل مصطفایی کارشناس صنعت خودرو اظهار داشت: اصلی ترین عامل که باعث حاشیه سود بسیار زیاد شده حباب قیمت به وجود آمده است و جز با تشکیل کارگروهی از کارشناسان و فعالان صنعت خودرو و برنامه راهبردی این مشکل برطرف نخواهد شد.
وی افزود: در این جلسات راهکارهایی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد تا بازار خودرو بتواند به ثبات برسد. در شرایط فعلی واردکنندگان نقشی ندارند و خودروهای خود را از چندین ماه قبل فروخته اند و کسانی برای رسیدن به سود بالا نرخ قیمت ها را تعیین می کنند. وی گفت: یکی از مهمترین عامل حباب در بازار نوسانات نرخ ارز است و مشخص نیست قیمت ارز را روزانه چه کسانی تعیین می کنند. یکی دیگر از عوانل که می تواند حباب قیمت خودرو را از بین ببرد تغییرات در نظام تعرفه ای است. در حال حاضر نظام تعرفه ای ما برای ارز ۳۵۰۰ تومانی قابل قبول است، اما هزینه ارسال، هزینه نگهداری، نرخ ارز تغییر یافته و باعث حباب قیمت خودرو شده است. با این نظام تعرفه ای اگر خودروی ۱۵ هزار دلاری با ارز روز و ترخیص از گمرک قیمت آن به ۳۰۰ میلیون تومان می رسد.
وی در ادامه افزود: در حالی که سوء مدیریت وجود دارد و عوامل حباب مشخص و بابل بهبود نیست، به دنبال تعیین قیمت در حاشیه بازار هستیم که این کار امکان پذیر نخواهد بود. با این تصمیمات اشتباه قیمت خودروی ۴۰ میلیونی در حاشیه بازار به ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان افزایش خواهد یافت. قیمت خودروهای داخلی متاثر از قیمت خودروهای خارجی و بخشنامه های گمرکی هستند و این اشتباهات باعث این وضع موجود در بازار شده است.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/6/29
البته ایشان هیچ راهکاری ارائه نکرده اند فقط مشکلات رااعلام کرده اند راهکارچیست آیا میتوان راه کاری عملی ارائه داد بااین وضعیت تنها راه اجازه ورود خودرو تاسقف مبلغ ۵۰۰۰۰ دلار آنهم بدون تعرفه گمرکی وباارز ثانویه ۸۰۰۰ تومانی خواهد بود البته بانظارت وزارت صنعت واینکه هرکس بخواهد حتی یک خودرو بااین مبلغ شخصی وارد کند مجازباشد بشرط افزایش نرخ بنزین آنهم بدون اینکه دولت بخواهد هیچ سوبسیدی بابت بنزین پرداخت کند وراه حل دیگری ندارد چون هرراه حل دیگر ارائه شود منتهی به رانت خواهد بود ضمن اینکه دولت الان هیچ عوایدی بابت تعرفه گمرکی ندارد ودرصورت ورودهم نخواهد داشت ولی درعوض مابه التفاوتی که ازبنزین دریافت میکند عوایدی دولت خواهد بود
1397/6/30
چقدر سعی دارند همه چی رو منطقی جلوه بدن !!!!! عزیز من مشکل اینه که بعد از 40 سال عرضه تولید خودرو رو ندارند مشکل اینه ! مشکل اینه که به عنوان یک کشور نفتی هنوز دستتون جلو خودروسازهای کشور های غیر نفتی درازه !!! مشکل اینه که تمام نخبه های صنعت خودرو الان توی کارخونه های شرکت های خوردوسازی کشور های غیر نفتی کار می کنند و حاصل خلاقیتشون با قیمت گزاف توسط پولدار های داخلی خریداری میشه !!! و جالبتر از همه اینا اینکه خودرو از 0 تا 100 یک محصول کاملا نفتی است !!!!!!!!
حباب، قیمت ارز، نظام تعرفه ای، یا هر چیز دیگه ای ! دیگه مهم نیست ! یا تولید کنید، یا درشو تخته کنید و سه قفله کنید بره !!! دیگه خسته شدیم از بس این بهانه ها رو شنیدیم و هیچی ندیدیم !!!!!!!