موضوعات داغ

جزئیات تازه از طرح رفع ممنوعیت واردات خودرو

عکس مطلب اول
عصر خودرو: سید جواد حسینی دبیر کمیسیون صنایع و معادن اظهار داشت: طرح رفع ممنوعیت واردات خودرو با هدف کاهش التهاب بازار مطرح و مورد بررسی قرار گرفته استگ طبق این طرح واردات محدود بوده و تمام فعالیت واردکنندگان نیز مورد نظارت و کنترل قرار خواهد گرفت. حسینی کیا با بیان اینکه دولت از این طرح حمایت می کند اما نباید به این موضوع وارد شود، افزود: اعتبار مورد نیاز این طرح توسط ارز آزاد و سرمایه ایرانیان خارج از کشور تامین خواهد شد و دولت در این طرح نقشی ندارد.
دبیر کمیسیون صنایع و معادن گفت: با طرح رفع ممنوعیت واردات خودرو شاهد کاهش قیمت خودروی وارداتی خواهیم بود. همچنین واردات خودرو به نمایندگی های رسمی واردات سپرده خواهد شد و عملکرد و فعالیت آن ها مورد رصد قرار خواهد گرفت.
وی در پاسخ به این سوال که در گذشته نیز واردکنندگان واردات خودرو با منابع ارزی خود درخواست واردات کرده بودند اما موافقت نشده است، بیان داشت: در گذشته ممنوعیت واردات به مصلحت نظام بود، اما در شرایط فعلی واردات خودرو به صورت محدود و با هدف کاهش آشفتگی بازار و کاهش قیمت ها در بازار در دستور کار قرار گرفته است.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/6/30
مصلحت نظام اینه که احمق هایی مثل شما بیش از این به حیثیت وآبروش لطمه نزنن
الان که گندش در اومده که تصمیمات غلط و غیر کارشناسی گرفتن شد مصلحت نظام
1397/6/30
سرمایه ایرانیان خارج از کشور !؟ اگه قراره از سرمایه های ایرانیان خارج از کشور استفاده بشه باید از سرمایه آقازاده های رولز رویس سوار و بنز و بی ام و سوار که با وقاحت تمام به مردم میگن برید بمیرید باید استفاده بشه. باید 90 درصد سرمایه هاشون ازشون گرفته بشه و به جیب مردم کشور بازگرده، باید پول یک ساندویچ هم بزور تو جیبشون باشه تا بفهمن زندگی توی این شرایط چه حسی داره !
1397/7/4
با این نحوه مدیریت مسئولیت ارزش پول ملی را تنزل دادند!
بالفرض که واردات ماشین را ممنوع کردند، مگه همین ایرانخودرو به بهانه دلار، قیمتای نجومی خودروی ملی را تو پاچه ملت نکرد؟
اگه قراره با تولیدات ایرانخودرو هم سرمایه خارج بشه من ترجیه میدهم ماشین وارداتی بخرم و حتی سرمایه بیشتری خارج کنم.
الان دنا پلاس قیمتش حدود 95 میلیونه اگه بذارند اکسنت هیوندای وارد بشه قیمتش حدود 120 خواهد بود و من حاضرم 25 بیشتر بدم اما ماشین با کیفیت و ایمنتر سوار بشم.