موضوعات داغ

مافیای آلمانی؛ تحقیقات بزرگ بر روی کارتل خودروسازی فولکس واگن، دایملر و بی ام و

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
مطابق اخبار منتشر شده، کمیسیون اروپا تحقیقات بر روی چند خودروساز مطرح آلمانی را آغاز کرده است. بیم آن می رود که این سه خودروساز، به صورت مشترک و با تشکیل یک گروه مخفی، در زمینه مبارزه با توسعه فناوری های ضد آلایندگی فعالیت دارند و در مقابل توسعه فناوری هایی که موجب کاهش انتشار آلودگی خودروها می شود، مقاومت می کنند.
این کمیسیون اعلام کرده که این شرکت ها و برندهای زیر مجموعه، شامل مرسدس بنز، بی ام و، فولکس واگن، آئودی و پورشه در اقدامی هماهنگ باعث می شوند تا خریداران تمایل به خرید خودروهایی که آلودگی کمتری تولید می کنند را از دست بدهند. این اقدام در حالی صورت می گیرد که تکنولوژی های مربوطه که باعث کاهش آلایندگی خودروها می شوند، هم اکنون در دسترس هستند و معمولا اتحادیه اروپا قوانین سختگیرانه قابل توجهی را در این زمینه اعمال می کند. مقصر اصلی این تحقیقات، به احتمال زیاد سیستم کاتالیزور کاهش دهنده آلاینده های انتخابی ویژه موتورهای دیزلی و فیلتر های ذرات ریز ویژه خودروهای بنزینی خواهند بود.
سال گذشته و در پی انتشار یک گزارش، ادعا شد بی ام و، آئودی و پورشه با تشکیل یک گروه کارتل در دهه 1990، تصمیم گرفتند تا توسعه فناوری های مربوط به کاهش گازهای آلاینده خروجی از خودروها را کند کنند. این شرکت ها به طور گسترده ای با صنایع فعال در این حوزه مشارکت داشتند. با وجود احتمال جریمه سنگین برای برخی شرکت های خودروسازی، به واسطه تقلب در اعلام میزان آلایندگی خودروهای دیزل، خودروهای دیزل غیر استاندارد موسوم به دیزل کثیف هم چنان در اروپا طرفداران خاص خود را دارند و در جاده های این قاره تردد می کنند. بر اساس تحقیقات رسمی، در انگلستان هفت میلیون خودروی دیزلی کثیف تردد می کنند و این تعداد در قاره اروپا به 43 میلیون دستگاه می رسد. این خودروهای آلاینده مسئول مرگ 23500 نفر در سراسر اتحادیه اروپا در طی سال هستند. علت مرگ این افراد، سطح بالای اکسید نیتروژن در هوا بوده است، گازی آلاینده که از اگزوز خودروهای دیزلی غیر استاندارد خارج می شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد