موضوعات داغ

حکمرانی گاو خشمگین؛ عنوان برترین خودروی اسپرت سال موتورترند از آن لامبورگینی شد

عکس مطلب اول
لامبورگینی اوراکان پرفورمنته از زمان رونمایی آن که به 18 ماه قبل بر می گردد تاکنون همواره مورد ستایش بوده است و به تازگی جایزه بزرگی دریافت کرده است زیرا نشریه موتور ترند امریکا آن را خودروی اسپرت برتر سال 2018 لقب داده است.
این نشریه امریکایی هر سال بهترین خودروهای اسپرت را دور هم جمع می کند تا مشخص شود کدام یک از آنها بهترین است. اوراکان پرفورمنته که یک خودروی اسپرت تمام عیار است برای دستیابی به این جایزه بزرگ باید با رقبای بسیار سرسختی مبارزه می کرد.
رقبای مستقیم اوراکان پرفورمنته که در این رقابت در برابر آنها قرار گرفت مک لارن 720S و پورشه 911 GT2-RS بودند. با اینکه این دو خودرو قویتر از اوراکان هستند، قابلیت های دینامیکی شگفت انگیز این گاو خشمگین ایتالیایی اهمیت بیشتری نسبت به قدرت برتر رقبا داشت.
خودروهای دیگری که در رقابت خودروی اسپرت برتر سال 2018 توسط موتور ترند آزمایش شدند عبارتند از شورولت کوروت ZR1، آلفارومئو استلویو QV، مزدا MX-5 میاتا، هوندا سیویک تایپ R، بی ام و M5، آئودی TT-RS، فورد ماستنگ GT، کیا استینگر GT و آستون مارتین ونتیج جدید.
با نگاهی به مشخصات فنی اوراکان پرفورمنته تفاوت زیادی بین این خودرو و اوراکان معمولی احساس نمی شود زیرا فقط 29 اسب بخار قویتر است. ولی اوراکان پرفورمنته بسیار فراتر از این است که فقط در موتور و قدرت موتور خلاصه شود. این خودرو مجهز به سیستم آیرودینامیک فعال پیشرفته لامبورگینی با نام ALA است. علاوه بر این، پرفورمنته مجهز به سیستم کنترل پایداری بهبود یافته، سیستم اصلاح شده ANIMA برای انتخاب حالت های مختلف رانندگی، دیفرانسیل عقب با قابلیت قفل شدن خودکار به صورت مکانیکی و سیستم 4 چرخ محرک پیشرفته Haldex است. این سیستم ها نه تنها اوراکان پرفورمنته را به یک سوپر اسپرت بسیار سریع تبدیل می کنند بلکه باعث می شوند این خودرو یکی از هیجان انگیزترین تجربه های رانندگی را داشته باشد.
آیا مدل بعدی اوراکان می تواند حتی از پرفورمنته هم بهتر باشد؟ باید منتظر بود تا جواب این سوال مشخص شود!

لامبورگینی اوراکان پرفورمنته

لامبورگینی اوراکان پرفورمنته


لامبورگینی اوراکان پرفورمنته

لامبورگینی اوراکان پرفورمنته


کابین لامبورگینی اوراکان پرفورمنته

کابین لامبورگینی اوراکان پرفورمنته

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/3
حقشه