موضوعات داغ

عرضه مجدد بنزین سوپر از هفته آینده؛ وعده تازه وزارت نفت

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
بنزین سوپر حدود 3 ماه است که با مشکل تولید مواجه شده و کمبود این بنزین در جایگاه های سوخت به وضوح قابل رویت است. گفته می شود که این فرآورده خاص نفتی از هفته آینده مطابق با روال 3 ماه پیش خود در جایگاه های سوخت در دسترس خودرو سواران خواهد بود.
قطع واردات به دلیل خودکفایی در تولید، تعمیرات پالایشگاه شازند، تعمیر خط لوله انتقال بنزین، ذخیره سازی این نوع بنزین خاص برای زمان تحریم و یا اهمیت کمتر تامین این نوع خاص بنزین نسبت به بنزین معمولی از جمله دلایلی است که در راستای کمبود بنزین سوپر مطرح می شد.
کمبود این بنزین سوپر توسط وزیر نفت نیز تایید شده و ایشان در مصاحبه با خبرگزاری ها عنوان کرده بودند که کشور در حال حاضر با مشکل کمبود بنزین مواجه نیست ما در این میان ممکن است در تعدادی از جایگاه ها بنزین سوپر موجود نباشد.
به نقل از ایسنا، در طی چند روز گذشته سخنگوی کمیسیون انرژی اعلام کردند که پالایشگاه های امام خمینی شازند و اصفهان به زودی تولید بنزین سوپر را از سر خواهند گرفت و بنابراین از مهرماه بنزین سوپر طبق روال قبلی در جایگاه های سوخت در دسترس خواهد بود.
بد نیست بدانید که مجلس نیز قصد داشت درصورت استمرار کمبود این فراورده نفتی به موضوع ورود کرده و سوالاتی را از شرکت ملی پالایش و پخش بپرسد.
این سخنگوی ارشد همچنین توضیح داده است که در کشور ما بنزین یورو ۴ که در حال حاضر مصرف عمده کشور بوده و با اکثریت خودروها سازگاری دارد، از نظر کیفیت تفاوت چندانی با بنزین سوپر ندارد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/3
اینکه بنزین معمولی در ایران از نظر کیفیت تفاوتی با بنزین سوپر در ایران نداره ، ممکنه درست باشه ولی معناش اینه که وزارت نفت داره بنزین بی کیفیت رو به جای سوپر به مردم میفروشه ؟!
اگر مشخصات بنزین تولیدی به درستی به مردم گفته بشه اونوقت میشه مقایسه کرد . الان اغلب شنیده ها حاکی از اونه که اکتان بنزین معمولی زیر 90 و اکتان بنزین سوپر بالای 93 بوده . اگر اینطوری باشه لااقل برای ماشینهایی که موتور توربو دارن ( از هایما و جک مونتاژ داخل بگیر تا ب ام و و بنز چند میلیاردی ) امکان استفاده از بنزین معمولی وجود نداره و اینها باید از بنزین سوپر استفاده کنن . به همین سادگی .