موضوعات داغ

در دومین روز پیش فروش ایران خودرو چه گذشت؟

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
اگر این روزها به دنبال خرید خودرو باشید قطعا از پیش فروش 53 هزار تایی محصولات ایران خودرو باخبرید. ایران خودرو در حالی محصولات خودرو را پیش فروش کرده که در آن خریداران باید مطابق با راستترین رقم کد ملی خود و بر اساس برنامه زمان بندی به سایت این شرکت مراجعه کنند. بنا به برنامه زمان بندی ایران خودرو، روز دوم ثبت نام این طرح یعنی سه شنبه هفته جاری به افرادی تعلق داشت که عدد سمت راست کد ملی آنها با دو به پایان می رسید.
به نقل از سایت دنیای خودرو، برای این افراد 9700 ظرفیت اختصاص یافته که با احتساب ثبت نام های انجام شده در حدود هزار و 300 سهمیه ثبت نام خالی باقی مانده است. این در حالی است که خودروهای پر متقاضی مانند پژو 206 در دقایق آغازین ثبت نام با تکمیل ظرفیت روبرو شدند. پیش از این مصطفی خان کرمی معاون فروش و بازاریابی گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرده بود که این شرکت محصولات خود را به صورت مساوی و عادلانه بین گروه های مختلف خریداران تقسیم خواهد کرد.
گفته می شود که تحویل خودروهای مذکور بر اساس جدول زمانبندی ارائه شده از سوی ایران خودرو انجام خواهد شد و تنها در صورتی قیمت نهایی خودروها نسبت به قیمت فعلی کارخانه ای آنها افزایش خواهد یافت که شورای رقابت مجوز این افزایش قیمت را صادر کند.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/4
من امروز خواستم ثبتنام کنم نتونستم،خطاهای زیادی پیش میاد و باید مراحل رو از اول طی کنی،و وقتی از اول میری در چند ثانیه با خطای ظرفیت پر شد مواجهه میشی،در بخش محصولات قابله فروش باید بیشتر از ده دقیقه منتظر بمونی که محصولات بیاد،دنا اصلا تو بخش محصولات وجود نداره،خطای کد امنیتی میده نمایش داده نمیشه،در بخش پرداخت درگاههای قابل پرداخت بعد از چند دقیقه نمایش داده میشه،بعد از نمایش درگاهها من بیشتر از بیست بار پرداخت رو زدم نیاورد،در ضمن در سایت برای کسایی که نااشنا به سایت هستن هیچ گونه اموزشی در زمینه نحوه ثبتنام نیست،من مطمعن هستم که بیشتر از پنجاه درصده ثبتنام کنندگان دارای خودرو هستن و ایران خودرو رسیدگی نمیکنه،بعض از منابع میگن با یک کد ملی بیشتر از بیستا دنا ثبتنام شده با تشکر
1397/7/4
فقط ملت حرص وطمع دارند وضرر این ثبت نام ها به خودشان میرسد وفعلا سود به خودروسازان خواهد رسید که خود راازمهلکه بی پولی نجات خواهند یافت متاسفانه اشتباهات دربخش این صنعت که روز بروز پس رفت داشته راخودملت انجام میدهند وتا یکسال دیگر بنظر میرسد که از ۸۰ میلیون جمعیت ایران ۵۰ میلیون ثبت نام بیشتر داشته باشیم وآخرهم خودرویی بدون امنیت تحویل خواهد شد وعده ای هم که نوبت به آنهانرسیده مجددا این چرخه ادامه خواهد یافت
1397/7/5
این هم مثل باقی ثبت نام ها جفنگی بیش نبود و کلا سر کاری بود ، مردشور ببرن این پیش فروش هاتون رو انشااله که به زودی شاهد این باشیم در سایپا و ایران خودرو تخته بشه و این دو بنگاه دلالی تعطیل بشن
1397/7/5
واقعا فقط می تونم بگم این همه شعار می دیم نخرید،باز مثل قحطی زده ها میرن ثبت نام می کنن اونم تحویل یک سال دیگه،تا این مردم عقب افتاده رو داریم این لگن سازهای حسابی سواری می گیرم از ما...
1397/7/7
بازار اتومبیل آمریکا به شدت رقابتی است و شرکتهای خودروساز صاحب نامی در آن مشغول به فعالیت می باشند. همانطور که می دانید مهد تولید اتومبیل به صورت صنعتی و استفاده از خط مونتاژ در آمریکاست و مبدع این سیستم خلاقانه هنری فورد موسس شرکت خودروسازی فورد می باشد.

تولید کنندگان قدیمی خودرو در آمریکا فورد، جنرال موتورز و کرایسلر می باشند. همچنین خودروسازان مطرح جهانی که بیشتر ژاپنی هستند تاسیسات تولیدی معظمی در آمریکا دارند که هوندا و تویوتا در این زمینه بسیار گسترده عمل می کنند.

بازار اتومبیل آمریکا طیف وسیعی از سلایق و دسته بندی های بازار را شامل می شود. برخی از مهم ترین های این بازار به شرح زیر می باشد:

اتومبیل های فوق لوکس: فراری، مازراتی، رویزرویس، بوگاتی، پورشه و…
اتومبیل های الکتریکی یا هیبریدی: تسلا، بی ام و، تویوتا
اتومبیل های لوکس: بی ام و، بنز، لکسوس، آئودی، موستانگ و…
اتومبیل های معمولی و خانوادگی: تویوتا، هوندا، فولکس واگن، نیسان، فورد، کرایسلر و…
اتومبیل های کار: تویوتا، فورد، جی ام، کرایسلر و…
به قدری شرایط رقابت سنگین است که شرکتها پیشنهادات فروش بسیار اغوا کننده ای را به خریداران احتمالی پیشنهاد می کنند و معمولا کسی که وارد یک نمایندگی فروش خودرو می شود دست خالی بر نمی گردد.

من نیز تصمیم به خرید خودرو بعد از گرفتن گواهینامه رانندگی ایالت کالیفرنیا گرفتم. گرفتن این گواهینامه خود یک داستان مفصل دارد که به زودی برایتان آنرا هم می نویسم. اولین توصیه به خریداران بار اول خودرو در امریکا این است که خودروهای تویوتا یا هوندا را انتخاب کنند. دلایل این توصیه به شرح زیر است:

قیمت مناسب و تقریبا ارزان این خودروها
کیفیت بسیار بالا
قطعات یدکی ارزان و در دسترس
سرویس و خدمات پس از فروش بسیار مناسب
شرایط فروش مناسب برای افراد با درآمدهای مختلف


روش فروش در آمریکا به دو شکل است:

فروش قطعی خودرو
اجاره دادن معمولا ۳ ساله خودرو یا اصطلاحا Leasing
بهترین گزینه برای خرید لیزینگ هست خودرو را برای یک مدت معین که معمولا ۳ ساله می باشد اجاره می کنند. البته میزان پرداختی بستگی کاملی به شغل و میزان درامد و همچنین خودرویی دارد که شما انتخاب می کنید.

انتخاب من در نهایت خودرو سیویک هوندا یا کورولا تویوتا شد:


خودرو سیویک هوندا




خودرو کورولا تویوتا



با توجه به اینکه من در آمریکا تازه وارد به حساب می آیم تویوتا سقف پرداختی نسبتا بالایی را پیشنهاد کرد و اینکه چون شما هستید و با منت ما می توانیم خودرو را به شما بفروشیم.

هوندا برعکس برنامه ای را دارد بنام “فروش خودرو به تازه واردین” که برنامه بسیار منعطف و مناسبی برای افرادی شبیه من می باشد. ولی شرط آن داشتن کار و درآمد مناسب بود که خوشبختانه من حایز شرایط آن بودم.

در این مرحله چند تلاش خیلی به من کمک کرد:

برنامه “فروش خودرو به تازه واردین”
قدرت بالای چانه زنی ایرانی من
معاون ارشد فروش ایرانی هوندا
اینکه در سوابق رایانه ای من دیدند که از تویوتا پیشنهاد دریافت کرده ام و اینکه گفتم اگر شما نمی دهید من از تویوتا خرید خواهم کرد.


جالب اینجاست که کل فرآیند خرید به انضمام خوردن چای و قهوه و شیرینی و گپ زدن سر جمع یک ساعت نشد. من با شرایط پرداختی عالی خودرو را برای ۳ سال لیز کردم. یکماه بیمه کامل خودرو و کلیه امور قانونی و ثبت خودرو در اداره DMV یا اداره وسایل نقلیه کالیفرنیا هم بر عهده هوندا قرار گرفت و من با پلاک موقت اجازه پیدا کردم رانندگی کنم تا پلاکهای اصلی خودرو ظرف یک هفته به آدرس من پست شود که جایگزین آنها شد.

در این ۳ سال هر سال من اجازه دارم با خودرو ۱۲۰۰۰ مایل رانندگی کنم و در پایان سه سال ۲ انتخاب دارم:

۱- خرید خودرو که در این حالت خودرو به قیمت روز با محاسبه افت به من فروخته می شود و مبلغی هم به عنوان تشویق به خرید پرداخت می شود که میتوانم مبلغ فوق را نیز از بانک وام بگیرم.

۲- پس دادن خودرو و گرفتن مبلغ تشویقی و لیز کردن یک خودرو جدید و سال به مدت ۳ سال بعد از هوندا یا هر شرکت دیگری

پس از سه سال و با بالارفتن اعتبار حساب بانکی حتی شرایط به مراتب بهتری را می توان برای خرید خودرو در اختیار داشت.