موضوعات داغ

در عرضه بنزین مشکلی وجود ندارد اما خبری از بنزین سوپر نیست

عکس مطلب اول
در چند هفته گذشته صف های طولانی مقابل جایگاه های عرضه سوخت در تهران و برخی شهرهای کشور تشکیل شده و این موضوع باعث بروز شایعاتی مانند کمبود سوخت، زمین گیر شدن حمل و نقل زمینی بواسطه اعتصاب کامیون دارن و عدم توان تولید شده است. بیژن حاج محمدرضا رئیس جایگاه های تک و دومنظوره درباره این مسائل توضیحاتی را ارائه داده است.
حاج محمدرضا درباره کمبود عرضه بنزین بیان داشت: علاوه بر عدم مشکل در تامین و توزیع سوخت، حتی بنزین فراوانی هم ذخیره سازی شده است. وی درباره صف های طولانی مقابل جایگاه های سوخت گفت: مشکلات پیش آمده به دلیل توزیع نامناسب در برخی استان ها است و مشکلی در این حوزه با وجود ذخیره سازی بنزین در کشور وجود ندارد.
2 میلیارد و 700 میلیون لیتر بنزین ذخیره سازی شده
حاج محمدرضا اظهار داشت: در حال حاضر 2 میلیارد و 700 میلیون لیتر بنزین ذخیره شده در کشور داریم و در صورت بروز مشکل می‌توان 5 تا 6 ماه بنزین کشور را بدون محدودیت تامین کنیم. پیش از انقلاب و پس از انقلاب در هیچ زمانی تا به این حد ذخیره سازی بنزین نداشته ایم و همچنان در حال ذخیره سازی بنزین تولید داخل هستیم. همچنین مشکلی در تولید و عرضه بنزین یورو 4 نداریم و پالایشگاه ستاره خلیج فارس با تولید روزانه 25 تا 30 میلیون لیتر بنزین یورو 4 نه تنها این مشکل را برطرف کرده بلکه مازاد تولید نیز داریم.

تاخیر در عرضه بنزین سوپر
به گزارش خودروبانک و به نقل از عصرخودرو: حاج محمدرضا در مورد تاخیر در عرضه بنزین سوپر بیان داشت: علت تاخیر در عرضه بنزین ذخیره سازی بنزین یورو 4 است. او افزود: مصرف بنزین کشور با آغاز سال تحصیلی و تعطیلات تابستانی در کشور افزایش می‌یابد و پس از مدتی فروکش می‌کند. مصرف بنزین در تابستان 97 بین 70 تا 80 میلیون لیتر در روز بوده که نسبت به سال گذشته افزایش داشته و برای تامین بنزین مورد نیاز کشور عرضه بنزین سوپر در کشور با تاخیر روبه رو شده است.
صف های طولانی جایگاه های سوخت
رئیس جایگاه های تک و دومنظوره درباره صف های طولانی جایگاه های سوخت گفت: سهمیه جایگاه در 48 ساعت به فروش می‌رسد و جایگاه داران سوخت را به صورت نسیه خریداری و بعداز آن اقدام به تسویه حساب می‌کنند، بنابراین نباید مشکلی وجود داشته باشد. وی افزود: میزان فروش هر جایگاه میزان سهمیه جایگاه را مشخص می‌کند و به همان مقدار فروش سوخت سهمیه دریافت می‌کند. وی درباره تخلفات احتمالی نیز گفت: سهمیه جایگاه ها از قبل تعیین شده است ومسئولان نواحی و مناطق از میزان مصرف جایگاه ها مطلع هستند و جایگاه داران نمی‌توانند تخلفی کنند مگر در حد 20یا30 یا 40 لیتر را به عنوان تخلف در نظر بگیریم.
برخورد با تخلفات
اگر تخلفی صورت بگیرد باید در انبارها تخلف را جستجو کرد و ماهم آماده برخورد و کمک به این موضوع هستیم. وی درمورد قاچاق سوخت تصریح کرد: سال های طولانی است که کشور با این معظل مواجه است و افراد زیادی نیز در این مورد دستگیر و تحت پیگرد قرار گرفته اند اما برخورد جدی صورت نگرفته و این موضوع جز مسئولیت های ما نیست ولی آماده همکاری با مراجع مرتبط هستیم.


اعتصاب کامیون داران و تاثیر در توزیع سوخت
حاج محمدرضا درباره تاثیر اعتصاب کامیون داران در توزیع سوخت اظهار داشت: در برخی شهرها شیطنت هایی صورت گرفت که باعث تاخیر در توزیع شد اما کسانی هم هستن که به صورت شبانه روزی در حال خدمت کردن هستند و این شیطنت ها فقط باعث تاخیر در توزیع شده که این مشکل حداکثر در 24 ساعت رفع و توزیع صورت گرفته است. وی ادامه داشت: در 40 سال فعالیت در این حوزه هیچ مشکلی در زمینه توزیع وجود نداشته و مردم نیز با ما همکاری لازم را داشته اند، زیرا سوخت یک فرآورده مهم و مورد نیاز تمام مردم است، ولی در بعضی مواقع بعضی کامیون داران که شناخته شده هستند خود را به اصطلاح لوس می‌کنند اما تا به این لحظه مشکلی در تامین و توزیع سوخت نداشته ایم.
کارت های فعلی بنزین بی ارزش هستند
حاج محمدرضا درباره خرید کارت های سوخت توسط برخی کارگران جایگاه ها اعلام کرد: این کارت های سوخت قدیمی بوده و هیچ ارزشی ندارن و شرکت ملی پخش نیز درصدد تعویض کارت های سوخت و تغییر در نحوه سوخت رسانی است. کارگرها به این امید که شاید روزی این کارت ها به کار آید خریداری می‌کننداما این کارت ها حتی یک ریال هم ارزش ندارد.
تغییرات جدید در نحوه عرضه سوخت
حاج محمدرضا در مورد تعویض کارت های سوخت و تغییر در نحوه سوخت رسانی بیان داشت: در این موضوع تابع شرکت ملی پخش هستیم، اما به جای یک کارت دو کارت در نظر گرفته شود که یک کارت مربوط به پرداخت وجوه باشد و کارت دیگر میزان سهمیه هر خودرو را مشسخص کند ولی هنوز در این مورد دستورالعملی به ما ابلاغ نشده است. وی درباره طرح پایلوت طرح جدیدی عرضه بنزین در برخی جایگاه های غرب تهران تصریح کرد:این طرح با موفقیت همراه بوده و اگر مشکلی بوجود نیاید تا پایان سال این طرح اجرایی خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد