موضوعات داغ

تکرار یه تجربه نه چندان موفق؛ همکاری بارز با یک شرکت فرانسوی

عکس مطلب اول
در جریان نمایشگاه ایران پلاست، تفاهم نامه ای بین رئیس اتحادیه لاستیک و پلاستیک فرانسه، دنیس وایان و دکتر پرویز اخوان، مدیر عامل گروه صنعتی بارز در زمینه انتقال دانش فنی از برترین تولید کنندگان تایر در فرانسه بین دو طرف امضا شد. این توافق نامه گام بلندی برای توسعه صنعت تایر ایران و دست یابی به دانش روز جهان در زمینه ساخت تایر خواهد بود.
پرویز اخوان در تشریح مفاد این توافق نامه گفت: این توافق نامه هفت بند دارد که شامل قسمت های همکاری مشترک،‌ طراحی تایر،‌ طراحی مواد تشکیل ‌دهنده ، مدیریت تولید تایر،‌کیفیت مواد اولیه و استانداردسازی،‌ مسایل بهداشتی و ایمنی، ‌تعمیر و نگهداری و مدیریت لجستیک می شود.
به نقل از اخبار خودرو، اتحادیه لاستیک و پلاستیک فرانسه یکی از برترین اتحادیه های تولید تایر در سطح جهان محسوب می شود و گروه بارز نیز از بزرگترین مرکز تحقیق و توسعه تایر در غرب آسیا بهره می برد. بنابراین این توافق نامه به سود هر دو طرف خواهد بود. بارز اولین تولید کننده تایر ایرانی است که با تولید تایرهای مناسب برای پژو 301، توانست استاندارد اروپا یا E- mark را دریافت نماید. بارز برنامه دارد تا سال 1404 به سهم تعویضی 45 درصدی برای تایر خودروهای سبک و سنگین و سهم تجهیزی چهل درصدی برای هر دو نوع خودرو دست یابد. هدفی که نیازمند برنامه ریزی دقیق و حمایت های کارساز است.
رئیس اتحادیه لاستیک و پلاستیک فرانسه با اشاره به اینکه این اتحادیه نماینده 200 شرکت فرانسوی فعال در این صنعت است، افزود: این اتحادیه اعضای مهمی همچون میشلن را در خود جای داده است و عمده تمرکز ما بر دفاع از حقوق اجتماعی کارگران شاغل در این حوزه است. وی ادامه داد: در توافق نامه امضا شده انتقال فناوری ساخت تایر مد نظر نبوده است، بلکه تاکید بر انتقال دانش فنی و آموزش ایرانیان فعال در این حوزه خواهد بود. دراین مراسم مرتضی لطفی، مدیرعامل شستا،‌ محمودمخدومی، مدیرعامل هلدینگ تاپیکو، نماینده وزارت امورخارجه و نماینده سفارت فرانسه در ایران نیز حضور داشتند.
این توافقنامه در شرایطی به سرانجام رسیده که شرکت های فرانسوی طی سال های اخیر چندان در مقابل طرف ایرانی خود متعهد نبوده اند و مشخص نیست سرنوشت مسائلی نظیر انتقال تکنولوژی با توجه به تحریم های یک جانبه آمریکا چه خواهد شد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/9
اینا ک در اخر میخوام برن حداقل تو قرارداداشون زمان خروجم ذکر کنن دیگ!