موضوعات داغ

اما و اگر خروج شورای رقابت از قیمت گذاری خودرو

عکس مطلب اول
به گفته محسن بهرامی ارض اقدس عضو هیات نمایندگان اتاق تهران شورای رقابت از قیمت گذاری خودرو خارج شده و فقط چارچوب قیمت گذاری خودروهای داخلی را به ستاد تنظیم بازار ارائه می‌دهد و و قیمت گذاری نهایی با مجوز ستاد تنظیم بازار بر عهده سازمان حمایت خواهد بود. گفته وی در شرایطی است که بیش تر وزیر صنعت و معدن از مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه گانه مبنی بر خروج شورای رقابت از قیمت گذاری خودرو و قیمت گذاری توسط ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت خبر داده بود. این گفته وزیر به نوعی آزادسازی نسبی قیمت خودرو تلقی شد اما در آن مقطع دبیر انجمن خودروسازان اعلام کرد تا زمانی که خودرو از لیست کالاهای انحصاری حذف نشود قیمت گذاری در اختیار شورای رقابت خواهد ماند. شورای رقابت نیز با رد این موضوع بعد از اظهارات وزیر صنعت جلسه ای برا تعیین قیمت خودروهای داخلی تشکیل داد.
به گزارش خودروبانک و به نقل از عصرخودرو: با وجود اعلام عضو شورای رقابت مبنی بر خروج این شورا از قیمت گذاری خودرو هنوز هیچ مقام مسئولی موضوع را تایید نکرده است. احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان نیز با اظهار بی اطلاعی از این موضوع دوباره تاکید کرد خودرو باید از لیست کالاهای انحصاری خارج شود تا قیمت گذاری دستوری توسط شورای رقابت لغو شود. وزارت صنعت معدن نیز چندی پیش با ارسال نامه ای به شورای اقتصاد خواستار خارج کردن نام خودرو از کالاهای انحصاری شد اما هنوز به این نامه پاسخی داده نشده است. در صورت موافقت شورای اقتصاد با خروج خودرو از لیست کالاهای انحصاری قیمت خودرو احتمالا ازاد و زیر نظر نهاد های ناظر خارج خواهد شد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/13
قیمت خودرو آزاد بشه، قدرت خرید مردم که تغییری نمیکنه ! لذا فرقی به حال امثال من که پولشونو گذاشته بودن ماشین بخرن و الان دیگه با این ارزش پول نمیتونند نداره !
1397/7/13
قیمتگذاری خودرو بر عهده هر شورایی که میخواهد باشد
این قیمتهایی که خودروها حتی در حال حاضر هم در حال عرضه هستند، تا ۷۰ درصد بیشتر از ارزش واقعی خودرو است...
خود مسئولین قیمتگذاری اگر خودرویی مثل پراید را یک ماه به عنوان یک خودروی شخصی به طور مستمر استفاده کنند، یقینا قیمت این خودرو را هفت میلیون قیمتگذاری خواهند کرد... و باید اینگونه باشد