موضوعات داغ

معرفی کتاب بدانیم و برانیم به زبان ساده؛ چطور مصرف سوخت را کاهش دهیم؟

عکس مطلب اول
گسترش زندگی شهری بهره‌گیری از خودرو را افزایش داده است. خودرو یکی از نیازهای اساسی زندگـی امروزی بوده که بدون بکار‌گیری از آن انجام کارهای روزمره امکان‌پذیر نیست. اما استفاده از خودرو با مشکلات زیادی روبرو شده که اغلب این مشکلات در ارتباط با سوخت خودرو است.
بهای بالای سوخت‌های سنتی بنزین و گازوئیل و به ویژه آلودگی بالای این سوخت‌ها، سازندگان خودرو در سراسر جهان را بر آن داشته تا با تحقیقات و آزمایشات متعدد گامی مؤثر در راستای کاهش آلودگی محیط زیست و بهینه‌سازی مصرف سوخت خودرو بردارند.
کتاب بدانیم و برانیم به زبان ساده بر اساس آخرین استاندارد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به نگارش درآمده و هدف آن آشنایی با خودرو در راستای کاهش مصرف سوخت، کاهش آلایندگی‌های محیط زیست و افزایش کارایی خودرو است.

کتاب بدانیم و برانیم

کتاب بدانیم و برانیم

در این کتاب ابتدا به روش‌های بهینه‌سازی مصرف سوخت خودرو و شناخت عوامل افزایش دهندۀ آن و اجتناب از آن‌ها می‌پردازیم. در این مورد به بررسی عواملی می‌پردازیم که در هنگام رانندگی وجود دارند، ما ناخودآگاه پای خود را روی پدال گاز فشار می‌دهیم که سبب افزایش تزریق سوخت بیشتر درون سیلندر می‌شود یا این که چگونه به درستی از خودروی خود استفاده کنیم که علاوه بر کاهش مصرف سوخت و انرژی، آلودگی کمتری برای محیط زیست و موجودات زنده فراهم شود و نیز عمر خودرو افزایش یابد. برای دست یافتن به این مهم، مستلزم وجود موتوری استاندارد بوده که قلب تپنده خودرو ماست. موتور مجموعه‌ایست متشکل از اجزای مختلف که انرژی شیمیایی سوخت را به انرژی حرارتی و نهایتاً به کار مکانیکی تبدیل کرده که باعث حرکت خودرو می‌شود.
شما می‌توانید نسخه الکترونیک کتاب بدانیم و برانیم به زبان ساده را به راحتی از اپلیکیشن کتابراه دانلود کنید و آن را به عنوان راهنما همیشه همراه خود داشته باشید.
کتابراه به صورت کاملا قانونی و با همکاری مستقیم با ناشرین و مولفین امکان دانلود کتاب و کتاب صوتی را در موبایل و تبلت اندرویدی، آیفون و آیپد و ویندوز فراهم کرده است. بیش از هزار کتاب رایگان در اپلیکیشن کتابراه منتشر شده وعلاوه بر آن، امکان خرید کتاب و کتاب صوتی نیز وجود دارد.

موتور، قلب تپنده خودرو

موتور، قلب تپنده خودرو

مواردی که در کتاب بدانیم و برانیم به زبان ساده و خیلی سریع خواهید آموخت:
۱- شیوه درست رانندگی و حرکت خودروها (همراه با تصاویر)
۲- تنظیمات خودرو: از تنظیم موتور، فیلترها، تهویه و سیستم خنک کننده و گرمایشی
۳- توضیحاتی درباره تغییر ناگهانی سرعت و بالا بودن شیشه‌ها در سرعت‌های بالا
۴- تنظیمات باد تایر، لاستیک‌سایی و فشار روی تایرها در زمان اضافه کردن وزن خودرو (توضیحات کامل و مصور)، نحوه تعویض چرخ زاپاس و نصب زنجیر چرخ
۵- روغن موتور استاندارد و آشنایی با سیستم روغن‌کاری موتور خودرو
۶- آشنایی با باطری خودرو
۷- آشنایی با ادوات و تجهیزات خودرو
۸- عیب‌یابی خودرو
این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد