موضوعات داغ

اولین اطلاعات از کپی چینی تویوتا لندکروزر؛ شاسی بلند و هشت سیلندر ساخت CHTC

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
در حالی که این روزها بازار چین پر از خودروهای برقی و هیبریدی شده است اما در این میان هستند خودروسازانی که هنوز به موتور های V8 وفادار مانده اند و خودروی مورد بحث ما نیز یکی از همین مدل ها است. شاید تاکنون کمتر خودروی چینی هشت سیلندری دیده باشید اما این مدل که توسط گروه خودروسازی CHTC به تولید رسیده یکی از همین مدل ها است که آن را باید یک کپی چینی از تویوتا لندکروزر دانست. در بسیاری از بخش ها CHTC شباهت زیادی به تویوتا لندکروزر دارد و حتی در زیر کاپوت نیز همانند لندکروزر از یک موتور هشت سیلندر 4.6 لیتری قدرتمند استفاده می کند.
شرکت CHTC یکی از شرکت های بزرگ چینی است که از تولید خودرو تا تولید محصولات شیمیایی، سموم و فروش خودرو فعالیت دارد.

تیانما

تیانما

محصولات CHTC در بازار چین با برند هنگتین اتو به فروش می رسند و شامل خودروهای متنوعی از اتوبوس های برقی و کامیون های برقی هستند. این شرکت همچنین مالک برند آلمانی Ginaf است که کامیون های سنگین تولید می کند.
البته این اس یو وی جدید هشت سیلندر با برندی متفاوت با هنگ تین و با نام تیانما به فروش خواهد رسید. جالب است بدانید خودروی شاسی بلند دیگری نیز در چین با نام تیانما به فروش می رسد که آن نیز یک شاسی بلند بوده ولی از یک شرکت دیگر است!

تیانما

تیانما

داخل کابین تیانما نیز کمی عجیب است چون از سویی در کنسول مرکزی یک نمایشگر بسیار بزرگ لمسی وجود دارد و از سوی دیگر گیربکس همانند خودروهای قدیمی دستی بوده و ترمز دستی نیز به شکل خودروهای قدیمی است.
موتور 4600 سی سی این مدل نیز می تواند 280 اسب بخار قدرت تولید کند که برای رساندن این اس یو وی بزرگ به حداکثر سرعت 196 کیلومتر بر ساعت کافی است. مصرف سوخت این مدل نیز در سیکل ترکیبی 14.6 لیتر در هر 100 کیلومتر گزارش شده است.
موتور تیانما توسط یک شرکت چینی موتورسازی به نام فوتی پاور ساخته شده است که یکی از زیر مجموعه های گروه CHTC به شمار می رود و در سال 2011 تاسیس شده است.. جالب اینجاست که در وبسایت شرکت فوتی پاور هیچ اشاره ای به این موتور هشت سیلندر نشده است و تنها به موتور 3 لیتری V6 اشاره شده است.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/14
الان لندکروزر اصلی از 1 میلیارد تا 3 الی 4 میلیارد به بالا قیمت داره این اگه بیاد کمه کم 800 میلیون قیمت میخوره !!!!
رسما آخرالزمونه !!!!!!!!!!
1397/7/15
اه اه چندش ، انگار اسباب بازی درست کرده .... شأن حضرت رو آورده پایین
1397/7/15
اين ماشين اسطوره شرقي دنيا بود:)نبايد پلتفرمش رو ميفروختن...
1397/7/15
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ موتور 4.6 لیتری V8 به اون غولی 280 اسب خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
1402/4/7
الان شما های که دارید مسخرش میکنید ، الان سال 1402 هستش و این خودرو قراره بزودی وارد ایران بشه .