موضوعات داغ

آمار دهشتناک پلیس از حوادث رانندگی؛ آسیب دیدگی 4.3 میلیون نفر در جاده های کشور ظرف 12 سال

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
پلیس راهور ناجا اعلام کرده است که براساس آمار ها 8 درصد جان باختگان حوادث رانندگی کودکان بوده و به همین دلیل نیز در صدد هستیم تا استفاده از صندلی کودک در خودروها را اجباری کنیم.
به نقل از فارس، سردار تقی مهری رئیس پلیس راهور ناجا در حاشیه مراسم دومین یادبود قربانیان سوانح ترافیکی کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یویش های مردمی یکی از اقداماتی است که می تواند در ارتقاء فرهنگ ترافیک برای پیشگیری از حوادث جاده‌ای موثر باشد و در همین راستا نیز ما به دنبال آن هستیم تا با آگاه سازی و از بین بردن زمینه‌های پرخطر ترافیک از این پویش بهره ببریم.
رئیس پلیس راهور ناجا به آمار جان باختگان و مصدومان حوادث رانندگی پرداخت و گفت: بنا بر آمار پزشکی قانونی از سال 1384 تا کنون 4 میلیون و 300 هزار نفر در تصادفات رانندگی کشته و مجروح شدند که در این بین 277 هزار نفر جان باخته‌اند؛ آمار کشته‌ها در سال گذشته به 16 هزار و 201 نفر رسید.
این مقام ارشد راهور ناجا ضمن اشاره به مرگ و میر کودکان در طی تصادفات توضیح داد که یکی از قشرها که بیشترین صدمه در تصادفات رانندگی را می‌بینند، کودکان بوده و براساس آمار های اعلامی 8 درصد جان باختگان تصادفات را این گروه تشکیل می دهند. به همین دلیل نیز در صدد هستیم تا استفاده از صندلی کودک در خودروها را اجباری کنیم. از خودروسازان نیز درخواست کرده‌ایم که جایی برای صندلی کودک تعبیه کنند.
وی همچنین در مورد نقش اتوبوس‌ها و کامیون‌ها در تصادفات،‌ گفت: با توجه به حجم بالای جابجایی‌ و تردد توسط خودروهای شخصی در جاده ها می‌توان گفت سهم کامیون و اتوبوس ها در تصادفات به نسبت فراوانی سواری و خودروهای شخصی کمتر است.
سردار مهری به وجود 3هزار و 400 نقطه حادثه خیز در جاده‌ها پرداخت و افزود:‌ حدود 2 هزار نقطه حادثه خیز در اطراف شهرهاست که باید ضمن آگاه سازی مردم در خصوص وجود این نقاط رفتار ترافیکی مناسب و موثر در برخورد با نقاط حادثه خیز را نیز به آن ها آموزش دهیم.

نظرات کاربران

11 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/14
از بس ببخشید مردم مثل یه مشت گاو رانندگی می کنن!
1397/7/14
نفرین بر ایران خودرو، نفرین بر سایپا و نفرین بر حامین این دو شرکت آدمکش. به بهانه حمایت از شغل صد هزار نفر، میلیون ها نفر رو میکشن و یا زخمی و ناقص میکنن. نفرین
1397/7/14
حتی اگه 100 درصد تصادفات دلیلش رو خطای راننده بدونیم (که قطعا نیست از خودرو های مزخرف و غیر استاندارد ایرانی تا جاده های افتضاح و...) بازم حقشون نیست بمیرن. دلیل تصادف خطای انسانی ولی دلیل مرگ خودروی نا ایمن هست. خودرو هایی که با کوچکترین تصادف و کوچکترین آسیبی منجر به مرگ و قطع عضو سرنشین میشه. مرگ بر آمریکا نه مرگ بر اسرائیل نه مرگ بر تموم کسایی که باعث شدن ایران به این روز برسه که خودرو هامون اینا باشن. لعنت و مرگ به تموم دلال ها و مافیا هایی که تعرفه 100 درصدی و هزار تا مالیات میچینن و قیمت دلار هم وحشتناک بالا بردن که خریدن خودرو چینی هم آرزو بشه. لعنت به همشون. مرگ به همشون. از ریز و درشتشون. هی خدا تا کی باید ظلم و تحمل کنیم
1397/7/14
لطفا تیتر رو اصلاح کنید .
1397/7/14
یعنی چهار برابر مرگهای ناشی از جنگ هشت ساله در سال!! لعنت و نفرین خدا بر خودروسازان و حامیان جانی انها.
1397/7/14
دیشب در برنامه نمایشی تلویزیونی ,مجری می گفن بهتر نیست که تفاوت قیمت بازار
تا کارخانه به جیب خودروساز برود تا بتواند خودش را به روز کند!؟اخه پراید و 405 و سمند
از رده خارج که اینقدر در جاده ها کشته می دهند به روز شدن دارند!!؟
1397/7/14
آمار دهشتناک !!!؟؟؟ والا من هر چی روی کیبورد رو نگاه می کنم کاراکتر (و) تو ردیف پایینه، (ه) و (ح) هم توی ردیف بالا حداقل یک کاراکتر با هم فاصله دارن !!!! چجوری تایپ می کنی داداش !؟
1397/7/15
دهشت
فرهنگ فارسی معین

1 - سرگشتگی ، حیرت . 2 - تعجب ، شگفتی . 3 - اضطراب . 4 - ترس ، خوف . («دَهَش » از عربی به معنی سرگشتگی ، حیرت ، سراسیمگی ).
1397/7/15
با سلام و تشکر از حسن توجه شما
دهشت به معنی تعجب، اضطراب و ترس بوده و کلمه دهشتناک مواقعی مورد استفاده قرار می گیرد که قصد داریم خبری هولناک، ترسناک و یا خوفناک را بیان کنیم.
موفق باشید.
1397/7/16
خدا پدر مادر معلم فارسیمونو بیامرزه !
من نمیدونستم شرمنده !
1397/7/16
دشمنت شرمنده افشین جان