موضوعات داغ

علت عدم تولید بنزین سوپر در فصل تابستان

عکس مطلب اول
اسدالله قره خانی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس درباره عدم تولید و توزیع بنزین سوپر اظهار داشت: طی صحبت هایی که با مسئولان شرکت پالایش و پخش انجام شده بود قرار بر این بود که از ابتدای مهرماه تولید و توزیع بنزین سوپر شروع شود. دلیل این موضوع مشخص نیست و کمیسیون انرژی مجلس در حال بررسی این موضوع است. وی ادامه داد: کمبود بنزین در تابستان به دلیل افزایش سفرها و افزایش مصرف بنزین تا حدی محتمل بود زیرا پالایشگاه ها بنزین یورو 4 با اکتان 91 و 92 را برای کلان شهرها تولید می‌کردند و برای مدتی تولید بنزین سوپر برای تامین سوخت کشور متوقف شد.
به گزارش خودروبانک و به نقل از عصرخودرو، قره خانی در ادامه بیان داشت: تولید بنزین سوپر توسط وزارت نفت برای مدت کوتاهی برای تامین سوخت مورد نیاز کشور متوقف شد. همچنین مصرف بنزین سوپر در کشور بالا نبوده و روزانه 3 میلیون لیتر در کشور تولید می‌شود که با پایان سفرهای تابستانی و کاهش مصرف سوخت، تولید بنزین سوپر باید هر چه زودتر آغاز شود.
به دلیل افزایش سفرهای تابستانی و افزایش مصرف بنزین یورو 4 تولید بنزین سوپر متوقف شده بود که مسئولان وزارت نفت قول تولید آن را از ابتدای مهرماه داده بودند که تا این لحظه بنزین سوپر تولید و توزیع نشده است.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/13
بنده شهرستان جهرم زندگی میکنم. هنوز نه در جهرم نه شیراز بنزین سوپر گیر نمیاد. نمیدونم چطور میگن مشکلش حل شده. حتی مکمل مطمأن هم وجود نداره.
1397/7/14
مسخره ست که یک نفر نیست که به طور دقیق مشخص کنه اکتان بنزین معمولی یا یورو 4 ، دقیقا چنده ؟ 87 ، 91 یا 92 ؟
اگر اکتان این بنزین مثلا 92 باشه اونوقت میشه از اون در بعضی موتورهای توربو استفاده کرد . ولی اگر 87 باشه واقعا غیر قابل استفاده برای موتورهای توربو محسوب میشه .
1397/7/14
خیلی جالبه.میگه "برای مدتی تولید بنزین سوپر برای تامین سوخت کشور متوقف شد".
به همین راحتی.
پس تکلیف ماشینهایی که باید بنزین سوپر میزدن چی میشد؟
1397/7/15
شما که راست میگید.