موضوعات داغ

قدرت خرید مردم کشش افزایش مجدد قیمت خودرو را ندارد

عکس مطلب اول
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در جلسه مشترک با خودروسازان و واحدهای قطعه ساز اظهار داشت: در شریط فعلی اقتصادی کشور علی رغم مشکلات در ساختار تولید و اقتصاد، همه باید درک متقابل و مناسبی از مصالح و منافع ملی داشته باشیم و در صورتی که این درک متقابل وجود نداشته باشد کشور با مشکل مواجه خواهد شد. اگر درک متقابل بین مردم و دولت و تولیدکننده وجود داشته باشد می‌توانیم ثبات و امنیت را در جامعه حفظ کنیم. وزیر کشور در این جلسه با اشاره به سایر امتیازاتی همچون انحصار در تعرفه و سرمایه اولیه که در اختیار خودروسازان قرار گرفته است بیان داشت: ما باید دنبال یک راه حل برای رفع مشکلات صنعت خودروسازی و قطعه سازی که بیشتر ساختاری هستند باشیم تا هم از تولیدکننده و هم مصرف کننده حمایت لازم صورت گیرد.
به گزارش خودروبانک و به نقل از عصرخودرو، وزیر کشور با تاکید بر حل سریع مشکلات مردم تصریح کرد: مردم ما انقلاب و کشورشان را دوست دارند و این مشکلات را تحمل می‌کنند و ما نیز باید با برنامه ریزی مناسب تغییرات مناسب و اساسی در ساختارها بدهیم. وی با تکذیب موضوع افزایش نرخ ارز توسط دولت برای کسب درآمد، گفت: حفظ انقلاب برای ما بسیار مهم تر است و راه های دیگری هم برای کسب درآمد برای دولت وجود دارد و این موضوع به هیج وجه صحت ندارد. همچنین اگر همه ما از مردم گرفته تا دولت و تولیدکننده اگر درک مناسبی از منافع ملی داشته باشیم قطعا بر این مشکلات غلبه خواهیم کرد.
رحمانی فضلی ادامه داد: برای رفع مشکل صنعت خودرو و سایر بخش ها باید به راه حل های تعادلی برسیم زیرا اقتصاد پایه های اول امنیت است و با رفع این مشکلات ثبات و امنیت جامعه نیز حفظ خواهد شد. مدیران نیز با حداکثر توان خود برای رفع مشکلات و موانع موجود در صنعت خودرو اقدام کنند تا از این شرایط عبور کنیم. رحمانی فضلی از ارائه پیشنهادات و مشکلات موجود به رئیس جمهور خبر داد و گفت: این مسائل در جلسه ستاد اقتصادی دولت مطرح و مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
عسکری رئیس کل گمرک کشور با ارائه گزارشی از واردت قطعات خودرو در شش ماه نخست سال از عظم جدی گمرک برای تسهیل و تسریع در ترخیص کالاهای مورد نیاز صنعت خودرو خبر داد. عسکری پیشنهاداتی برای تسهیل و ترخیص کالا از کمرگ مطرح کرد که مورد موافقت اعضای حاضر در جلسه قرار گرفت که انتظار می‌رود از این به بعد شاهد تسریع در ترخیص کالا از گمرک باشیم.
صالحی نیا معاون وزیر صنعت و معدن در پاسخ به مشکلات موجود صنعت خودروسازی و قطعه سازی بیان داشت: دولت طرحی را برای تسهیل در ترخیص کالاها تصویب کرده است که کالاهای اولویت دار بدون پرداخت مابه التفاوت کالا را ترخیص کنند. همچنین پیشنهادتی برای افزودن تعدادی از کالاها و مواد اولیه صنعت خودرو به این لیست بررسی خواهد شد تا مشکلات مطرح شده برطرف شود.
رضا شیوا رئیس شورا و مرکز ملی رقابت با بیان وضعیت صنعت خودرو، آن را نتیجه عدم اطمینان مردم از آینده دانست و به سئوالات و انتقادات خودروسازن و قطعه سازان پاسخ داد. وی گفت: مشکل اساسی صنعت خودرو موضوع قیمت نیست بلکه عدم تعادل بین عرضه و تقاضا است.
نوایی رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به تشریح مصوبه دولت در مورد واگذاری تعیین قیمت به ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت و تصمیم گیری درباره احتکار و اختفا شرکت های خودروسازی پرداخت.
در پایان این جلسه دبیر انجمن خودروسازان و قطعه سازان و مدیران شرکت های خودروساز و قطعه ساز به بیان مشکلات و پیشنهادات خود برای رفع این مشکلات پرداختند.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/17
ای ننگ و مرگ بر خودروسازان دزد سر گردنه بگیر و دولتمردان بی عرضه و ضد منافع مردم و نوکر دزدان خودرو ساز برای وضعی که بوجود آورده اند و هیچ کاری برای بهبود و تغییرش نمی کنند
1397/7/17
هرکس هرجور بتواند میخواهد گرانتر بفروشد. خودرو سازها هم از این آب گل آلود میخواهند ماهی بگیرند. همه دارند تبدیل میشوند به یک سیل غیر قابل مهار. گور خودتان را با گرانتر کردن میکنید. دیگه حتی شایعه و تکذیب هم دارد بیشتر به این سیل دامن میزند.
1397/7/18
قدرت خرید مردم تنها در یک صورت تقویت میشود. ایران خودرو و سایپا یک شبه قیمت رو دو برابر کنند. اونوقت میبینید که چطوری ملت همیشه در صحنه سر لگن ها شیرجه میزنن.
1397/7/18
روزی که کارخانه خودرو را گران کند؛ مرگ صنعت خودروسازی کشور فرا میرسد.